Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Anne-Marie L.

Anne-Marie L.

11-01-2009 om 18:37

Ritalin en slapen?

Hoi allen,
na ongelooflijk veel vijven en zessen hebben we besloten voor onze dochter (10 jr, ADD en H ritalin te gaan vragen bij de huisarts, en een doorverwijzing naar psychiater of orthopedagoog. Of we de ritalin meteen krijgen van de ha is dus de vraag, maar nu zou ik graag nog wat ervaringsverhalen horen van kinderen die altijd slecht sliepen en nu ritalin krijgen. Heeft de ritalin daarbij ondersteunt, of werden de slaapproblemen erger?
Groeten Anne-Marie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pippin

Pippin

11-01-2009 om 18:44

Hier is het erger geworden

Zoonlief is hier slechter gaan slapen sinds hij ritalin gebruikt. Hij sliep altijd al slecht in. Nu ligt hij bijna altijd een uur wakker voordat hij slaapt, soms zelfs nog langer. Vroeger was dat drie kwartier. s'Avonds is de ritalin uitgewerkt en dan gaan de gedachten malen...
Pippin

anna van noniemen

anna van noniemen

11-01-2009 om 19:23

Hier ook slechter

want voor de Ritalin waren er geen inslaapproblemen....maar sinds kort hebben we nu concerta en nu zijn de slaapproblemen weer voorbij...

Janeway

Janeway

11-01-2009 om 22:54

Melatonine

Hier een dochter met concerta, en een zoon met ritalin.
Ze sliepen voor de medicatie beter dan met, en krijgen nu dus voor ze gaan slapen melatonine. Maar dan melatonine voorgeschreven door de kinderarts. Dus niet de kleine pilletjes van sleepzzz, of andere merken..
Dat werkt wel en vaak slapen ze dan wel binnen het half uur. Bij een drukke dag soms wat later..

Weinig verschil

Hier maakt het weinig verschil. Met ritalin was het denk ik iets erger dan zonder medicatie. Maar sinds hij concerta gebruikt gaat het eerder beter dan slechter ten opzichte van voor de medicatie. Wij zijn er wel tijden mee bezig geweest om hem uit te leggen dat het geen probleem is als hij niet kan slapen en dat hij dan gewoon een boek kan gaan lezen of iets kan gaan schrijven in zijn bed. Hij ging zichzelf nl. helemaal op liggen winden en dan sliep hij uiteraard helemaal niet meer.

Guinevere

Guinevere

12-01-2009 om 11:13

Beter

Hier gaat het slapen juist beter. We hebben zelfs steeds minder melatonine nodig.
Vóór de Ritalin sliep onze 6-jarige, toen dus 5, pas na 22.00! En nu lukt het hem vaak al om voor 21.00 te slapen, op een minimale hoeveelheid melatonine (0,2 mg). Die melatonine van de kinderarts is erg hoog gedoseerd (te krijgen vanaf 1 mg) dus die nemen we niet meer, moet je toch zelf betalen dus dan neem ik net zolief die van Sleepzzzzzz.
Hoe Ritalin uitpakt bij jouw kind weet je pas als je het probeert, er zijn ook kinderen die het juist nodig hebben om te kunnen slapen, die zijn zónder te druk om in slaap te komen.
Ik denk dat je nog een tijdje op je Ritalin moet wachten trouwens, dat je eerst een diagnose moet krijgen. Ik heb het ook geprobeerd via de HA te krijgen maar die begon er niet aan.

Merla

Merla

12-01-2009 om 15:03

Hier juist vroeg wakker

Mijn zoon van 7 heeft geen moeite met inslapen maar is juist extreem vroeg wakker (rond 5 uur).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.