Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Vera*

Vera*

09-07-2009 om 13:30

Ritalin mee naar thailand, the story continues

Zucht, even de frustratie van mij afschrijven. Om Rtialin mee te mogen nemen moet de medicijnverklaring gelegaliseerd worden. Dat is drie adressen af in Den Haag. De eerste keer brandmelding in de tunnel, trein heeft ruim een uur vertraging. Bij het eerste adres (cibg) ruim anderhalf uur gewacht omdat de handtekeningzetter in crisisvergadering was (kost normaal 10 minuten). Buitenlandse zaken ging gesmeerd behalve dat ze moesten bellen omdat er geen naam op de brief stond met stempel maar het is allemaal goedgekomen. De ambassade was toen allang dicht. Vorige week nieuwe poging voor de ambassade, helaas de trein vertrok niet. Er had zich nét iemand voor de trein gegooid dus na advies van medereizigers maar weer naar huis begeven. Vandaag nieuwe poging, volgens een door mij ontvangen mailtje kan legaliseren ook in Amsterdam. Joepie veraman heeft een afspraak aldaar en gaat even langs. Helaas de consul komt straks en dan zet die zijn handtekening. Bij terugkomst bleek dat bij de handtekening ook stempels horen en díe zijn op de ambasade in Den Haag. Ggggrrrrrr.
Dinsdag maar weer een nieuwe poging doen. Het is dat ze zo veel minder moe/wakkerder is anders zou ik er tijdens de vakantie bijna mee willen stoppen.
Zucht, ik ben het even kwijt. Bedankt voor het lezen.

Vera

ps. De reis is eerder geboekt dan dat dochter Ritalin is gaan gebruiken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vera

Ik kan je tandengeknars bijna door het wereldwijde web heen horen. Wat errrrrgerrrrrrlijk!!! Ik hoop van harte mee dat het dinsdag lukt!

Vera*

Vera*

14-07-2009 om 13:52

Vandaag

Goh, de trein reed op tijd en in Den Haag was de tram zo gevonden. Bij de ambassade hoefde ik niet lang te wachten en dat ging goed. Alleen, nu mag je het over twee dagen weer op komen halen.. Als er dan maar genoeg stempels op staan.

Guinevere

Guinevere

14-07-2009 om 13:54

Geen thailand dus....

Hmmm, ik geloof dat wij maar nooit naar Thailand op vakantie gaan! Of we zetten zoon dan maar tijdelijk aan de valeriaan ipv ritalin....Wanneer gaan jullie?

Vera*

Vera*

14-07-2009 om 14:19

Guinevere

Wij gaan pas 5 augustus, hier moeten ze nog ruim anderhalve week naar school. Maar ik ben wel blij dat ik dit allemaal zo snel mogelijk geregeld wilde hebben, dit terwijl ze pas vier weken terug het recept kreeg.

Bikkel

Bikkel

14-07-2009 om 14:47

Vera, erg ot

Mocht je in Thailand met het gezin op een olifant gaan rijden, pas dan even op : http://www.ad.nl/lezersfotos/3366099/Onbedwingbare_liefdeslust.html )
Veel plezier, Thailand is een mooi land.

Vera*

Vera*

14-07-2009 om 15:46

Bikkel

Wij gaan een driedaagse mahout (olifantenbegeleider) trainingscursus doen. Dan mogen we de olifanten in bad doen o.a..

Bikkel

Bikkel

14-07-2009 om 16:01

Leuk!

Dat is heel leuk, badderen met de olifanten, hoewel ik eerst wel bang was dat zo'n beest op de kinderen zou gaan liggen, maar dat was snel over. Maar zo'n situatie als waarin die toeristen op die foto van die link zijn gekomen, lijkt me ook geen pretje.

Vera*

Vera*

14-07-2009 om 16:25

Bikkel

Mijn zusje is helemaal lyrisch over de olifanten. Ze is er zelfs een keer voor terug geweest (in een andere vakantie). En volgens de recensies is het, zeker voor de kinderen, het hoogtepunt van de vakantie.

Bikkel

Bikkel

14-07-2009 om 16:58

Yep

Onze kinderen waren toen 5 en 7. Vooral de 2 van 5 vonden het erg leuk, maar die zijn niet snel bang, onze oudste wel. Ik vind olifanten ook geweldig leuke en aardige beesten. Eigenlijk zijn ze een beetje anders en daarom vind ik ze, en misschien mijn kinderen daarom ook, zo geweldig.

Vera*

Vera*

16-07-2009 om 18:45

Jaaaa, eindelijk

Vandaag maar weer naar Den Haag afgereisd om het papier met stempels op te halen. Ik heb het maar de stempel-/handtekeningzetter was in vergadering en dan wacht je toch gewoon (ruim anderhalf uur), als iets er op donderdag klaar zou liggen dan ga je ten slotte niet zorgen dat het al op woensdag klaar is.
Maar: daarna ben ik naar het strand gegaan en heb gevoeld dat de zee nat is en heerlijk geluncht, was het toch nog een leuk dagje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.