Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Moek

Moek

03-03-2011 om 10:55

Rt 'er komt vaak niet

De uit het rugzakje van mijn zoon betaalde RT'er komt vaak niet opdagen. Meestal wordt dat een paar dagen van tevoren meegedeeld, soms niet. Er is altijd wel een reden voor, hoewel niet altijd een goede. Ik begin het gevoel te krijgen dat de school voor speciaal onderwijs, waar ze de rest van de tijd werkt, het we prima vindt: als er iets moet uitvallen, dan maar die RT, dan hoeft ze bij hen niet te verzuimen.

Ik zou er wel iets over willen zeggen, maar daar staat tegenover dat ze zoon goed helpt en dat ik, gezien de ervaringen met rugzakjes van anderen hier, allang blij mag zijn dat zoon 3x per week RT krijgt. Wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet moeilijk

Ik zou er wel wat van zeggen.

Moek

Moek

08-03-2011 om 14:42

Inmiddels gedaan

Kreeg ik te horen: eigenlijk gaat het nu zo goed, dat hij het nauwelijks meer nodig heeft! Tja, wat ik daar nu weer van moet denken....In ieder geval lijkt het me dan niet de moeite waard om stennis te schoppen. Ik heb het gezegd en daar laat ik het maar bij.

anna van noniemen

anna van noniemen

08-03-2011 om 15:32

En wat doet school

dan nu van het geld? Als de RT voor jouw zoon niet meer nodig is?

Verslag

Krijg je daar eigenlijk een verslag van. Want, misschien ben ik wel heel alert, ik vraag me dan altijd af wat 'goed' nu precies inhoudt.

Moek

Moek

08-03-2011 om 21:53

Judith

Ja, dat vraag ik me ook af! Het is moeilijk. Aan de ene kant wil ik school niet teveel pushen. Het is nu ook weer niet zo dat het elke week een keer uitvalt, meer eens in de drie weken. Aan de andere kant is het zo moeilijk om er grip op te houden hoe het echt gaat. Wel zie ik dat het sociaal goed gaat en dat zoon lekkker in zijn vel zit. En hij had zijn beste CITO resultaten ever. Bovendien heb ik veel vertrouwen in deze juf. Maar toch zit het me niet helemaal lekker.

Nou ja, over een week hebben we een bespreking met ABer en zo, dan zal ik het toch weer voorzictig aan de orde stellen.

Kan

je geen voortgangsrapportage vragen of een evaluatie ? Ik proef uit je bericht dat je mogelijk klem zit tussen wat zijn onze rechten en loyaliteit. Is dat zo ? Ik zou daar ook geen antwoord op weten maar zo hoort het niet natuurlijk.

Moek

Moek

11-03-2011 om 00:29

Het is meer

een conflict tussen rechten en angst. Een tijd lang probeerde school ons over te halen hem naar het SO te doen. Andere reguliere scholen wilden zoon eerst wel overnemen, maar na overleg met de huidige school opeens niet meer. We zitten dus aan ze vast. Hij mag van deze school alleen maar naar het speciaal onderwijs, maar dat lijkt ons niet nodig. Vandaar mijn voorzichtigheid. Ik ben nu erg blij dat het zo goed gaat, maar het blijft een wankele basis. En we moeten nog een paar jaar...

Verhouding school

Dat klinkt idd wankel. Sta je hier helemaal alleen in? Want jij onderhoudt nu een loyaliteit uit angst-relatie met school.

Moek

Moek

13-03-2011 om 23:54

Steunpunt

Gelukkig hebben we (nu nog!) het steunpunt autisme, dus ik weet wie ik kan bellen als er onacceptabele dingen gebeuren. Maar ook zij kunnen natuurlijk alleen maar adviseren. Dus voel ik me wel machteloos.

Gelukkig heb ik nu een troef in handen: zoon heeft laten zien wat hij kan met de juiste begeleiding, dus "zo'n kind hoort hier niet" hoef ik niet meer te pikken. Niet dat ze dat zo expliciet zeiden, maar impliciet wel. En ik weet ook van de onderwijsconsulenten en de klachtenprocedures. Maar ik hoop juist zo dat we die kant niet op hoeven.

Dit schooljaar voorzie ik geen problemen, integendeel: zoon scoort steeds beter en kruipt steeds meer uit zijn schulp. En volgend jaar...tja...zucht.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.