Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Alvoco

Alvoco

15-06-2010 om 16:22

Rugzak mbo?

Onze zoon moet weg van de middelbare school (lang verhaal, zie o.a. rubriek ouders en school enige tijd geleden). Hij is 16, een erge puber, regelmatig dwars liggen enz. En hij heeft een onvoorstelbare hekel aan huiswerk. Dat hij van school moet, ligt wat ons betreft voor minstens de helft aan de handelwijze van de school.
Nu raadt een in mijn ogen niet al te deskundige psychologe van de reboundvoorziening ons aan om een indicatie aan te vragen voor een "rugzakje" op het MBO. Dan krijgen docenten extra begeleiding en/of extra tijd. Wat ervoor geleverd gaat worden, valt niet te voorzien. Wat het mogelijke nut ervan is dus ook niet. Het wordt wel een hele papierwinkel als we het doen. Iemand ervaring met rugzakjes voor het MBO??
Bij voorbaat dank.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
an mien

an mien

16-06-2010 om 11:18

Alvoco

Ik heb geen ervaring met een rugzakje op het MBO (wel op het VO) maar volgens mij moet een kind wel "iets" hebben en wordt het niet gegeven aan kinderen die gewoon lastig zijn. Ik denk dus dat aanvragen dan zinloos is en dat je de hele papierwinkel, wat dat is het, kunt laten voor wat het is.
Een rugzakje is trouwens niet alttijd de oplossing hoor hier gebeurt er bitter weinig mee en doen wij thuis meer aan begeleiding die ze eigenlijk op school moeten geven.
In ieder geval hoop ik dat het goed gaat komen met je zoon op het MBO.

An mien

Ja, ervaring

Mijn zoon (nu 18) zit op het MBO en heeft een rugzak, als sinds de 2e klas VO. Hij heeft twee diagnoses. Afgezien van een fantastische ambulant begeleider krijgt hij op school maar bar weinig extra aandacht en begeleiding.

Alvoco

Alvoco

18-06-2010 om 09:16

Aha en vraag

Dank an mien en Nausicaa. Ik vermoedde al dat scholen er niet al te enthousiast extra's voor terug zullen leveren. Inmiddels heeft zoon besloten dat hij naar het VAVO wil. Quote:"Ik wil een diploma". Dat zou dan voor het eerst zijn dat hij gemotiveerd is.
Nausicaa, zo'n ambulant begeleider, wat houdt dat in?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.