Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Truus

Truus

02-01-2009 om 21:56

Schaatsen met dubbele ijzers maat 38

Hallo allemaal,
De dochter van mijn vriend is 10 jaar en heeft het verstandelijk vermogen van een kind van ongeveer 4. Nu zijn we laatst wezen schaatsen en hebben ontdekt, tegen verwachting in, dat zij het ook erg leuk vindt om te schaatsen. We hadden haar van die easy gliders onder gebonden maar daar staat ze wel helemaal scheef op. Nu zijn we op zoek voor haar naar schaatsen met dubbele ijzers maar die gaan helaas allemaal maar tot hooguit maat 30.
Weet iemand of er ook ergens schaatsen met dubbele ijzers te krijgen zijn voor maat 38?
groetjes Truus

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

02-01-2009 om 22:44

Hulpstuk

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat er voor Easy Gliders hulpstukken te koop zijn om er (drie?)dubbele glijijzers van te maken.

Vera*

Vera*

02-01-2009 om 22:49

Schoenen

Je staat ook al een stuk steviger als je strakzittende schoenen gebruikt bij de easy gliders. Dus geen regenlaarzen of moonboots maar stevige (berg)schoenen.

Mari

Mari

02-01-2009 om 23:31

Gewone schaatsen?

Mijn kinderen konden niet overweg met de Easy gliders. Beiden erg gefrustreed en wouden niet meer schaatsen. Dan maar van de model skeelers (bv. Nijdam), en daar ging het erg goed mee. Zoon was erg enthousist terwel hij de dagen er voor echt niet wou schaatsen.
Als je ook nog een stoel kan gebruiken als steun dan zal ze er veel meer plezier aan hebben. Easy Gliders zijn er om goed te leren schaatsen, maar op korte termijn plezier niet zo geschikt.

marjanen

marjanen

04-01-2009 om 13:59

Hout

Houten schaatsen onder een paar (oude ) (sport)schoenen schroeven werkt prime, en is ook lekker dicht bij de grond, scheelt veel in evenwicht met 'gewone' schaatsen

Clarisse

Clarisse

09-01-2009 om 16:22

Dubbele grotere maat

Ik heb dubbele ijzerschaatsen voor mijn zoon gekocht die kun je groter maken t/m maat 35 in ieder geval. Dus ze zijn er wel groter. Misschien redt ze het daar net mee?
Gekocht bij Intersport.

Clarisse

Idem verhaal

Vandaag een mailtje gestuurd naar Zandstra Sport Sneek:

"Hallo,
Als ouder van een verstandelijk gehandicapte zoon die het hele sneeuw en ijs gebeuren geweldig vindt, zoek ik schaatsen die voor mijn zoon geschikt zouden kunnen zijn. De Easy Glider biedt "tijdelijke" steun met de Assist en lijkt niet geschikt te zijn voor wat méér dan alleen 'tijdelijke' steun. Daarom vroeg ik me af of de Bob Skate Art. 70 ook in grotere maten te krijgen zou kunnen zijn? Ik weet dat er meerdere ouders op zoek zijn (geweest) naar grotere schaatsen voor hun kinderen maar ook niet hebben gevonden. Mogelijk dat de Bob Skate in grotere maten enthousiast wordt ontvangen door deze groep mensen! Mijn zoon heeft inmiddels maat 41 .. . Ik hoop op een reactie van uw kant."

Ik hou jullie op de hoogte!
Petra

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.