Fianna
10-06-2011 om 21:50
School en zoon gaat goed
Ik moet het even kwijt, want ik ben zo blij.
Vandaag gesprekje gehad met leerkracht van zoon. Even een tussendoortje omdat hij net na de meivakantie daar is begonnen.
Allereerst: zijn citoresultaten!! Van 2 (lage) B's, 1 C, 1 D en 1 E naar 2 hoge A's, 1 bijna A en 2 hoge B's! De juf ziet en erkent dat hij een voorsprong heeft met lezen. De juf ziet dat hij behoefte heeft aan structuur en merkte op dat hij het heel prettig vindt als alles in dezelfde volgorde/manier verloopt elke dag en als het een keer anders loopt hij het prima vindt, mits hem maar wordt uitgelegd waarom. En nog wat dingen merkte ze op zonder dat zij zijn psych rapport ooit heeft gelezen (heeft oude school nooit doorgegeven).
Het blijkt dat in deze klas wel meer kinderen zitten met een 'probleempje' waardoor de leerkrachten oa zeer gestructureerd te werk gaan. Wel anders dan vorige school waar ook meer kinderen met 'iets' zaten, maar het een grote chaos was (euh, is...)
Ik ben echt blij met de verandering en zoon ook! Ik hoop dat het zo blijft!

Gonzo18
10-06-2011 om 22:42
Top!
Dat kon je wel gebruiken, zo'n opsteker! En je zoon ook. Geniet van deze goede start!
Gonzo

anna van noniemen
10-06-2011 om 22:54
Fijn!
goed om te horen....ik hoop het over een poosje ook weer te kunnen zeggen....

Fianna
11-06-2011 om 10:38
Oh anna
Ik heb een beetje gevolgd waar het over gaat. Ik hoop echt dat het goed gaat komen voor jou en je zoon! Heel veel sterkte!

Belle Époque
11-06-2011 om 12:42
Fianna!
Ik ben heel blij voor jou en je zoon, dit is een hele zorg minder!

dihanne
12-06-2011 om 09:35
Mooie beloning!
Het is een hele stap voor je geweest om van school te wisselen, fijn dat je daar nu zo'n mooie beloning voor krijgt.
En dit is toch goud waard voor het zelfvertrouwen, de motivatie en het plezier van je zoon! Super!
groetjes
Dihanne

Fianna
12-06-2011 om 19:56
Weet ik niet
geintje natuurlijk!
Ook heel goed, en dat is uiteraard ook fantastisch. Ik heb dat al eerder in een ander draadje gemeld.
De reden dat ik dit van oudste nu specifiek heb verteld is vanwege dat positieve gesprek met leerkracht afgelopen vrijdag en zijn geweldige (vind ik dan) Cito resultaten. Van mijn ander zoon heb ik nog geen resultaten en nog geen gesprek met juf gehad dus had ik niks nieuws te vermelden. Geen sprake van desinteresse of voortrekkerij

Asa Torell
18-06-2011 om 22:39
Spuit 11
ook ik was heel blij dit draadje te lezen! Wat heerlijk voor je zoon!

Fianna
19-06-2011 om 12:31
Heel fijn idd
En vandaag is hij ook nog eens zomaar geslaagd voor zijn a-diploma (hij is pas laat begonnen met zwemles). Allemaal waanzinnig goed voor zijn zelfvertrouwen!