Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
babypurk

babypurk

26-04-2011 om 15:51

Sex. voorlichting meisje pdd nos

Wie heeft er een suggestie voor eenvoudig boekje voor het geven van sexuele voorlichting?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

26-04-2011 om 17:07

Babypurk

Hoe oud is het kind, en waarom wil je een boekje?

Op het juiste moment

Mijn dochter is 12 maar er helemaal niet mee bezig. Zijdelings heeft ze wel de belangstelling van zoon gevolgd, die voorgelicht is met National Geographic en moeder-zoon gesprekjes, maar daar onttrok ze zich aan. Sexualiteit is nog steeds eeeuuuwwwww. Dus probeer ik dat maar eerst wat los te weken, dat het juist plezierig kan zijn voor jezelf. En de hele anatomie is al wel behandeld op school en nu ze zelf sinds kort ongesteld is. En ze is ook weleens wat verliefd geweest en ook dat kon ze wel delen.
Ik had haar ook graag wat eerder van de hoed en de rand verteld maar het komt wel denk ik. In sommige opzichten is ze gewoon wat later. Dat kan je ook niet opdringen.

Beschermen

Overigens is het wel verplicht om te weten dat mensen niet zomaar aan je mogen komen. En dat je je eerst bij je moeder meldt voor je met iemand meegaat, behalve met de klas op school, je familieleden en onze vrienden, de buurvrouw. En dan nog, je kunt altijd je moeder eerst vragen wat te doen. En als je moeder er niet is, je broer, je vader, de buurvrouw. En anders gewoon niet doen. Blijven waar je bent.
Kwetsbare kinderen kunnen makkelijk een doelwit worden voor pesten en sexueel misbruik.

Puberboek

Hoi Babypurk,

Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar onze zoom met pdd-nos heeft veel gelezen en nog steeds in het Puberboek vanaf geloof ik 12 jaar, van Sanderijn van der Doef. Hij vind het ook ontzettend moeilijk om over dit onderwerp te praten, maar dit boek is heel duidelijk en leuk geschreven, hem sprak het aan. Je an het ook gewoon lenen in de bibliotheek. Voor dit boek heeft ze ook nog een boek voor wat jongere kinderen geschreven, volgends mij heet het "ben je ook op mij"

Succes met zoeken, groeten Pinkelot

Ivan wolffers

Jammer genoeg niet al te veel plaatjes, wel wat grappige illustraties heeft 'Vies is lekker' van Ivan Wolffers. Beetje gedateerd maar was voorhanden in de boekenkast toen zoon ineens iets wilde weten. Heeft het gelezen en zelfs bij Nederlands een boekverslag van gemaakt. Ben nog steeds zo benieuwd wat de leerkracht daarvan vond
Van alles heeft overigens met sex te maken, het is maar net wat je bedoelt. Dochter vond een fotoboek over de wording van een baby ook zeer boeiend. En juist een voorlichtingsboek met tekeningen voor jongere kinderen saai. Winnie de Poeh en zijn vriendjes zijn jaren stukgelezen. De relatie van Platvoet met zijn grootouders en het verlies van zijn ouders, de vriendschap met de andere dino's, werd hier ook heftig beleefd. Evenals een gedramatiseerde film over een meisje dat in de handen van loverboys viel. Een jongen die zich, in het boek De Nevelprins, opofferde voor een meisje, is een onuitwisbare gedachte geworden. Dat het verloren schaapje door zijn moeder en de herder gezocht werd hier beleefd als een omissie van de kant van vaderschaap en zo zijn relatievorming en sexualiteit verweven in het dagelijks leven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.