Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
snoes

snoes

24-02-2009 om 23:10

Slaan

Vanavond heeft opa mijn zoontje van 10 een klap gegeven. Dit is al een paar keer eerder voorgekomen en ik heb dan ook al eens in een gesprek tegen opa gezegd dat ik niet wil dat hij hem een klap geeft.
Mijn zoon heeft pdd-nos en is echt niet een van de makkelijkste, dat begrijp ik echt wel, maar ik vind niet dat opa hem mag slaan.
Ik heb opa nu gebeld en gevraagd wat er gebeurd was. Hem weer gezegd dat slaan niet netjes is en ik ook niet wil dat hij hem een klap geeft. Maar opa reageert dat hij heel erg boos was en over de rooie ging. Mijn zoontje was erg verdrietig maar wil toch weer naar opa toe. Ik wil dit eigenlijk niet meer
wat vinden jullie ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fraz

Fraz

24-02-2009 om 23:25

Niet

alleen naar opa laten gaan misschien maar alleen nog maar samen met jou ??

snoes

snoes

24-02-2009 om 23:31

Lastig

om hem niet meer alleen te laten gaan, Opa woont nl op loopafstand en hij gaat er gewoon naar toe als hij zin heeft. Ik wil hem zijn opa niet onthouden, maar opa kan niet goed overweg met de handicap van mijn zoon. En ondanks gesprekken hierover ,hoe te benaderen, wat te verwachten enz. steekt opa er niets van op .
Ben het nu dus een beetje beu. Ik wil gewoon niet dat hij wordt geslagen en het gewoon vind dat opa hem een klap ( tegen het hoofd) geeft.

Is tie helemaal gek geworden!

hoezo slaan, tegen zijn hoofd nog wel!!!
ik ben eens weggelopen van een kerstdiner (!) toen mijn zoon door zijn opa een tik tegen zijn hoofd kreeg - let wel, het kind was 2!

dat is mijn eerste reactie...
oplossing? mmm, zeker als opa op loopafstand woont...
wat vind je zoon er zelf van? kun je hem duidelijk maken dat slaan volstrekt onacceptabel is en dat opa dat niet mag doen?
(als jij dat tenminste ook vindt?)
dat hij zich dat niet hoeft te laten welgevallen?
sterkte!!

zon

zon

25-02-2009 om 09:08

Belachelijk!

Ik dit echt onacceptabel en zou verschrikkelijk boos zijn.
Ik kan me wel voorstellen dat het lastig is om zoon niet meer te laten gaan als je zoon zelf graag naar opa wil. Toch zou ik denk ik aan zoon duidelijk maken dat dit echt niet kan en bijvoorbeeld afspreken dat hij alleen nog samen met jou naar opa mag.

snoes

snoes

25-02-2009 om 14:25

Ook boos

Ik ben ook boos. Het is zo jammer omdat hij met opa ook vaak gaat wandelen en fietsen ofzo. Dus hij vind het daar ook leuk. Maar opa is ook snel geiriteerd en boos. En vind het dan ook niet raar om te slaan. Wij hebben gezegd dat we iet willen dat hij onze zoon slaat. Maar helaas is dat dus weer gebeurd. Straks gaat mijn man nog met opa praten. toevallig zou zoon aankomende nacht
gaan logeren bij opa en oma. Hij heeft er nog steeds veel zin in en ik wil het hem niet onthouden, maar ik hoop dat we nu eens tot opa kunnen door dringen dat slaan niet een optie is voor een kind als hij. Helaas neemt mijn zoon dit soort negatief gedrag snel over en willen we hem kunnen blijven zeggen dat slaan niet mag. Nu zegt hij : opa doet het ook" . Slecht voorbeeld dus.
Zelf accepteerd hij vrij makkelijk dat opa hem een klap heeft gegeven. Ondanks dat het pijn deed. Hij wil zo graag logeren dat hij het al voor lief neemt.
Ik niet. en dus blijft het een moeilijke situatie. Bedankt voor jullie reactie. Ik ben blij dat ik er niet als enige zo over denk dat slaan echt niet wordt geaccepteerd. of je nu 10 jaar oud bent of 6.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.