Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
jef helmink

jef helmink

09-11-2008 om 21:17

Sluiting dieetkeuken albert schweitzerschool

Graag uw aandacht voor de volgende intrieste situatie:
Omdat de Provinciale Staten Noord-Holland eerder toegekende subsidie intrekt gaat de dieetkeuken van de Albert Schweitzerschool te Haarlem per 1 januari dicht.
Dit houdt in dat de ernstig zieke kindjes van deze LZK
school geen aangepaste dieetvoeding meer krijgt.
We hebben het over kinderen met diabetes,stofwisselingsziektes,taaislijmziekte en ernstige astma etc.Voor deze kinderen is voeding van levensbelang en kan hun levensverwachting ook rekken.
Wij als zeer bezorgede ouders zijn bezig met akties en vragen uw hulp,die hard nodig is.
Stuur uw mening naar de provincie Noord Holland via onderstaande website.

http://keukenalbertschweitzerschool.nl

Of sluit u aan bij onze hyvessite

http://aktiebrandindekeuken.hyves.nl/

Alvast bedankt voor uw steun,
Jef en Maaike

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nancy

Nancy

10-11-2008 om 20:02

Wat erg....

Hallo Jef en Maaike,

Onze dochter gaat binnenkort naar een cluster 3 school (voor langdurig zieke kinderen). Ook bij hen is er een eigen keuken...ik heb tot op heden nog niets gehoord over het feit dat mogelijk ook bij hen de voedingsverstrekking verdwijnt. Mijn dochter heeft dan wel geen dieetvoeding nodig maar hoe moet het dan met haar school/klasgenootjes die dat wel nodig hebben. Dat moet niet mogen! Ik hoop dat jullie actie veel gehoor vindt. Veel succes en sterkte, Nancy

cqcq

cqcq

10-11-2008 om 20:19

Het is wel erg...

Maar of het een probleem van de provincie is? Dit is niet de enige cluster 3 school in Noord-Holland. De rest red het blijkbaar wel zonder specifieke keukensubsidie van de provincie. Ook worden niet op elke cluster 3/LZK school warme maaltijden verstrekt. Waarom zou dat eigenlijk moeten? Dieetvoeding kan toch ook gewoon een aangepast broodmaaltijd zijn.

Als je onze handtekeningen wilt zul je wat mij betreft meer moeten uitleggen, waarom deze cluster 3 school zo uniek is... waarom er niet zonder warme maaltijd kan, en waarom de provincie de instantie is die dit zou moeten betalen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.