Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

25-02-2010 om 14:56

Snik, ik ben zo blij, eindelijk zwemdiploma

Mag ik hier even emotioneel incontinent zijn?
Morgen mag onze ADHD-zoon EINDELIJK, eindelijk afzwemmen voor zijn A-diploma. Na 2,5 jaar ploeteren bij allerlei zwemscholen. Diverse leraren zien passeren die 'm allemaal niet juist wisten aan te pakken, hem verder laten modderen bij schoolzwemmen... en nu hebben we kennelijk eindelijk de zwemschool gevonden die de juiste snaar bij hem heeft weten te raken. Als een speer ging hij, zie je nou wel wat een goede leraar kan bereiken bij "zo'n" kind! Ik ga haar morgen kussen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

25-02-2010 om 15:09

Hoera!

ik hang alvast de slingers op!

Joehaaaaa

Wat goed man!!

Hieperdepieperdepiep....hoera

Joehaa?

Een mengeling van Hoera en Yiehaa.

(een mens moet zich er toch uit weten te redden)

Pippin

Pippin

25-02-2010 om 15:54

Yess

Goed van je zoon, en goed van jullie! Met vriendinnen heb ik laatst besloten dat ouders ook recht hebben op een diploma. Elke keer maar weer naar dat zweterige zwembad. Steeds maar weer peptalk. 'T valt niet mee.
*diploma voor Guinevere + man*

Moek

Moek

25-02-2010 om 16:33

Hier ook bijna a...

En dat na 3 jaar ploeteren. Kan niet wachten...succes en vier maar leker feest!

reina

reina

25-02-2010 om 18:37

Fijn!

dat zijn mooie momenten, geniet er van!!!

Ahhh....joepie de poepie!

ik heken je gevoel helemaal. Hier had oudste na ruim twee jaar ploeteren zijn A.....ik stond te huilen bij het aftellen van het watertrappelen. Wat een mijlpaal. En wat is je zoon een doorzetter!!!

groetjes van Purk

p.s. en jullie zijn natuurlijk ook doorzetters

Guinevere!

Gefeliciteerd! Wat zul je gloeien van trots en blijdschap morgen!

Guinevere

Guinevere

25-02-2010 om 20:14

Dank jullie wel

Dank jullie wel, ik kan echt wel janken van blijdschap! We gaan ook gelijk met hem in een restaurant eten morgenavond, dit is een feestje waard!
Ik ben echt zooo blij met deze zwemschool, alles klopt gewoon hier. Voor geïnteresseerden wil ik 'm wel noemen, roep maar. Het betreft een vakantiecursus in het midden/westen des lands. Ik heb niet vermeld dat er "iets" was trouwens, ze werken gewoon zo kindgericht dat het niet uitmaakt.
Moek, mag ik vragen waarom jullie ook zo lang bezig zijn? Echt, ik vind het voor de kinderen en ouders een reuze prestatie. Soms vraag ik me zelfs af of het het allemaal wel waard is.

Gaia*

Gaia*

25-02-2010 om 20:43

Guinevere

Wow wat goed om te lezen he. Ik weet precies hoe je je voelt als je eindelijk de juiste plek vind en je je kind helemaal ziet opbloeien. Na zoveel gezoek eindelijk. En dan laat ie daar toch ook maar mooi even zien dat hij het wel degelijk kan he.
Super!
.. en o ja, gefeliciteerd natuurlijk ha.

anna van noniemen

anna van noniemen

25-02-2010 om 21:37

Super!

Wat goed van hem!!!!

Guinevere!

Wat hartstikke goed, wat geweldig!! Ik ga een kaart sturen met slingers en inpakpapier Dat heeft hij dik verdiend. En snif jij maar eens lekker, mag best!

Kaaskopje

Kaaskopje

26-02-2010 om 00:49

Goed zeg!

Bij mijn dochter heeft het ook heel wat tijd gekost, we hebben zelfs een adempauze ingelast en zijn daarna weer verder gegaan. Het B diploma volgde eigenlijk heel vlot. Gefeliciteerd en lekker eten morgen!

Type zwemschool

Ik ben benieuwd naar het type zwemschool. Hier zit oudste pas sinds november op zwemles. heet kleinschalig, 4 of 5 kinderen per 2 instructeurs. Maar zoon doet het goed, hij mag al naar badje 2. Ben ik al enorm trots op!
ik denk dat het bij hem echt goed werkt dat de groepen zo klein zijn. Anders zou het allemaal aan zoon voorbij gaan.

Nou een fijne dag vandaag!

Guineverre

vergeet de kleenex niet vandaag. Bij mij schieten de tranen al weer in de ogen als ik je laatste posting lees. Zo herkenbaar allemaal.
Veel plezier vandaag!!! en...inlijsten dat diploma en mee naar school maandaag!

groetjes van Purk

Guinevere

Guinevere

26-02-2010 om 21:35

Lekker kind

Lekker kind is dat...
Zitten wij daar een potje apetrots te zijn, want alles liep natuurlijk fantastisch vandaag. Zelden zo'n mooie borstcrawl gezien, ik viel zowat van mijn stoel.
Man vraagt aan zoon hoe die zich voelt met zijn diploma op zak. En wat zegt zoon: "Nou, ik voel me heel normaal. Het is maar een diplomaatje, alleen een stukje karton! Maar ik wilde het graag halen, want ik wist dat we dan in een restaurant gingen eten en dat vind ik heel leuk.". Wat mij betreft verdient hij hiermee de Nuchterheidsprijs!
Het restaurant was heel gezellig trouwens, je zou niet zeggen dat ie ADHD heeft, een voorbeeldig kind.

Stelle

Stelle

01-03-2010 om 01:15

Gefeli, en...

... ik wil idd wel graag weten over welke zwemschool het gaat. Ben nl hard op zoek naar spoedcursus voor in de zomervakantie en heb de indruk dat jij in de hoek woont waar ik zoek. Dus, meer info: ja graaaagg!

En heel erg gefeliciteerd natuurlijk. Hoop dat het er hier ook van komt, ooit.

Guinevere

Guinevere

01-03-2010 om 10:12

De zwemschool

Het gaat om een zwembad in Utrecht: http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=257073
Wat zo fijn is, is dat er heel veel aandacht is voor de kinderen. Dit komt o.a. doordat ze elke dag 4 uur bij dezelfde leraar zitten. Daardoor leren ze elkaar goed kennen. En het geleerde krijgt niet de kans om weg te zakken, zoals gebeurt als je elke week een uurtje zwemles hebt.
Nog een voordeel is dat je niet jáááren lang op en neer hoeft te rijden voor dat uurtje les. Vooral fijn als het zwembad niet in je eigen woonplaats is.
4 Uur zwemles per dag blijkt trouwens goed te kunnen voor de meeste kinderen. Wel zitten ze 's middags voor pampus op de bank.

Stelle

Stelle

01-03-2010 om 10:53

Nog wat vragen

Haha, voor pampus op de achterbank lijkt me heerlijk!! RUST!
Website bekeken, ziet er goed uit! Vroeg me nog wel even af hoe groot de groepen zijn: ik lees dat de lessen doorgaan vanaf 8 kinderen. Momenteel lest Zoon in een groepje van drie, en daar eist hij al bijna alle aandacht op/ speelt vals (lopen in water ipv zwemmen, over de lijn klimmen pv onderdoor zwemmen etc) of mist de helft van de instructies. Ging dit goed bij jullie in een 'grotere' groep? En vergat jouw zoon ook steeds weer de instructies en gaat dit beter met 4 uur les achter elkaar? Wat doen ze met kinderen die echt niet met hun kop onder water durven (zoals dit exemplaar)? En heb je indruk dat het nog uitmaakt welke juf/ meester je treft (is het elke dag een ander?) of zijn ze allemaal geschikt? Ben benieuwd, ben iig alvast blij met de tip!

Guinevere

Guinevere

01-03-2010 om 11:15

Groepen

De groepen waren deze vakantie ongeveer 6 a 7 kinderen groot.
Zoals je je zoon beschrijft, ging het met die van ons ook. Tenminste bij die andere zwemscholen. De leraar blijft de hele week bij dezelfde groep, wel stromen kinderen natuurlijk af en toe al door naar de volgende groep. Ik heb het vermoeden dat er een pedagogische filosofie achter deze zwemschool zit en dat ze daarop de leraren selecteren.
Ik weet niet precies wat ze doen met kinderen die hun hoofd droog willen houden, want zoon is daar gestart in badje 2 in de vorige vakantie. Wel heb ik gezien dat ze in bad 1 heel speels en uitdagend bezig waren met matten etc. En bij het vriendje van mijn zoon hebben ze wat zachte dwang gebruikt om hem met zijn kop onder water te krijgen. Bij een ander zwembad hadden ze een hardere methode gebruikt om dat te trachten te bereiken. Daarna durfde hij een jaar lang helemaal niets meer. Nu heeft hij óók zijn diploma!
Ik zou zeggen, gewoon even bellen hoe ze hiermee omgaan. Ze nemen ook "zorgenkinderen" aan, dat weet ik, hoewel ik het zelf bewust niet heb vermeld.

Stelle

Stelle

02-03-2010 om 14:09

Thx

Dank voor de uitgebreide informatie. En ik dacht ook al: ik zeg lekker niks over diagnoses en zo, maar goed, als een kind met (dan) 8 jaar zijn zwemdiploma nog niet heeft, zullen ze zelf wel hun conclusies trekken denk ik En anders komen ze er na een half uur lesgeven vanzelf wel achter (en denken: grr, we zijn er weer ingetrapt!')...

Moek

Moek

02-03-2010 om 14:19

Lang

Guinevere, het duurde zo lang omdat dit geen geweldige zwemschool is. De groep was heel groot en zoon kreeg nauwelijks aandacht. Het heeft bij een ASS'er weinig zin om af en toe instructies over een half zwembad heen te schreeuwen. Nu zit hij in hetzelfde zwembad op een idioot tijdstip in een heel klein groepje en zwemt hi als een vis. Prachtig, om dat lijfje zo mooi door het water te zien schieten, hij zwemt iedereen eruit.

Guinevere (tikje ot)

je hebt mail

Guinevere

Guinevere

02-03-2010 om 20:31

Moek

Net zoals bij het zwembad waar wij begonnen zijn dus. En dan nog min of meer de schuld bij het kind leggen, "ja, hij let niet op, dus dan leert hij niks".
Gelukkig gaat je zoon nu flink vooruit! Straks wordt het nog een wedstrijdzwemmer, zul je zien.

Moek

Moek

03-03-2010 om 14:29

Ja,

"hij let niet op..." $%^&*$#@!

En het is erg verleidelijk als degene die dat - ondanks alle uitleg - tegen je zegt, vlak bij de rand van het zwembad staat (niet gedaan hoor, maak je geen zorgen).

T&T

T&T

04-03-2010 om 10:29

Jippie het kan!

Oh wat een opluchting moet dat zijn! Wij ploeteren ook al ruim 2 jaar, en ik geef hem nu zelf zwemles. Maar zelfs met 1 op 1 begeleiding is het erg moeilijk om de aandacht erbij te houden in een zwembad...
De eerste zwemschool waar hij zat had echt de beste bedoelingen, en ook veeeel geduld, maar badmeester gafuiteindelijk wel toe dat het op deze manier heel lang zou gaan duren. "hoort hij eigenlijk wel goed?" tja, als je zijn gedrag zag in de zwemles zou je denken dat hij doof is idd. Hij is niet doof, hij is autistisch, en in de tussentijd zwemt hij wel, maar nog lang niet goed genoeg voor een diploma... dus we ploeteren nog effe door.
Guinevere je geeft me weer hoop dat het echt een keer goed komt groetjes, Tess.

Guinevere

Guinevere

04-03-2010 om 11:55

Speciale zwemles tess?

Tess, dat lijkt me heel lastig, om hem zelf zwemles te geven. Die zoon van mij gaat in elk geval niet naar zijn vader of moeder luisteren bij wat voor een les dan ook.. :-p
Ik heb gehoord dat er speciale zwemlessen bestaan voor "zorgenkinderen". Misschien zit er zoiets bij jullie in de buurt?

Nickelo

Nickelo

04-03-2010 om 12:19

Priveles

We hebben onze zoon met 4,5 jaar op les gedaan. Na een half jaar kregen we het advies om hem op priveles te doen. Vervolgens heeft hij 1,5 jaar op de wachtlijst gestaan voor priveles. Ik begon me net af te vragen of ik misschien beter zelf kon proberen te leren.
Met de priveles had hij na ruim 1 jaar zijn A, vlak voor zijn 8e verjaardag.

De priveles was wel een stuk duurder (was in praktijk met 2 kinderen), maar uiteindelijk kostte het ons minder omdat het sneller ging. Oja, hij heeft Asperger, maar die diagnose kregen we pas toen hij 12 was, dus we wisten niet waarom het zo moeilijk ging.

T&T

T&T

04-03-2010 om 19:41

Speciale les

Ik volg idd een speciale zwemles, waar met ieder kind een begeleider mee zwemt, en een badmeester of juf wel de aanwijzingen blijft geen, of het van tijd tot tijd even overneemt.
Dat is best moeilijk, en erg snel gaat het dus ook niet maar het grootste probleem blijft om zijn aandacht te vangen en vast te houden, en dat lukt op deze manier vrij aardig. (in een groep helemaal niet!)
Ik begin wel te merken dat met veel kinderen geen ouder mee zwemt maar een begeleider, ik heb voor mijn zoon geen pgb, dus dat wordt een duur kunstje. En tot nu toe denk ik dat hij het met mij als juf zeker zo goed red als met een ander
groetjes, Tess

Tess

is dat in raalte???
ik weet dat ze dat daar ook doen, en heb een kindje begeleid wat zo zwemles kreeg ....
vond het altijd erg leuk om te doen...
was op zaterdagochtend....
wie weet is er iemand student spw ofzo die het wil doen als stage oid?????

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.