Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
29-09-2009 om 20:02
Ik zou graag wil weten of er iemand hier ervaring heeft (persoonlijk of van horen zeggen) met het Son-Rise programma.
Een kennis van mij heeft met de programma gewerkt. Ze is zelfs naar Amerika geweest. Volgens haar heeft dit heel erg geholpen. Haar klassiek autistische zoon heeft nu veel minder moeite met sociale interactie. Mijn kennis gaat niet zo ver om te zeggen dat hij "genezen " is maar ze merkt wel degelijk verschil. Ik ken haar zoon niet heel goed maar de vorige keer viel mij inderdaad op dat hij veel communicatiever was.
Hoewel ik niet geloof dat autisme te genezen is zou ik wel graag meer willen weten over dit programma. Speciaal ivm kinderen met Asperger.
29-09-2009 om 20:03
30-09-2009 om 09:09
Ervaring
In aangepaste vorm, hebben wij dit toch wel een aantal jaren gevolgd met onze zoon. Er was tenslotte geen geld om dagelijks spelers in te huren.
Maar de basis van het programma hebben we wel overgenomen. Dat betekent: meedoen op zijn niveau, en vanaf daar proberen contact te krijgen en dus te ontwikkelen.
Ons kind is veranderd van een jongen die nauwelijks sprak en opging in zijn eigen wereld, naar een gewoon pratend kind waarbij buitenstaanders niet meer direct in de gaten hebben dat hij een diagnose autisme heeft. Er is nu gewoon contact.
Ik kan je aanraden het boek van Kaufman te lezen. Verbroken Stilte.
30-09-2009 om 10:20
Ik werk als speler...
en kan je er veel over vertellen als je wil.. en je met anderen in contact brengen die je nog meer kunnen vertellen..
mail anders even op [email protected] ik wil namelijk niet te veel zeggen hier ivm herkenning...
06-10-2009 om 13:46
Wat bedoelen jullie met
spelers?
Ik heb op de site gekeken, maar ontdek niet wat dat precies inhoudt. Heeft iemand misschien een link?
06-10-2009 om 18:12
Mirreke
Hi
sorry beroepsdefomatie
een speler is bij ons in het team iemand die met het kind speeld in de speelkamer..
een link:
http://www.parel.nu/csl.html
als je nog meer wil weten mag je me mailen, mijn mailadres staat ergens hierboven...