Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Sovatraining uit pgb?

Onze dochter van net 8, PDD NOS, is opgegeven voor een sovatraining (Tim en Flapoor) bij de GGZ. Nu horen wij dat deze na de zomervakantie start maar dan wel op donderdagochtend. Tijdens schooltijd dus en dat is voor onze dochter niet haalbaar. Het gaat om 15 bijeenkomsten en dat betekent dus dat zij veel mist op school. Met name de instructies die 's morgens gegeven worden zijn voor haar erg belangrijk (ze gaat straks naar groep 4).

Nu vroegen wij ons af of we zelf achter een sovatraining kunnen komen die wel buiten schooltijd is. Zij heeft deze training namelijk wel heel hard nodig. Mijn vraag aan jullie:

* Wie weet of je vanuit je PGB ook een sovatraining kunt betalen?

* Wie heeft er goede ervaringen met een sovatraining in de omgeving van Delft, Pijnacker, Zoetermeer?

Ben benieuwd naar jullie reacties! Bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

02-06-2010 om 22:10

Andere oplossing

Je kunt haar ook naar die GGZ-training laten gaan, en aan school vragen wat ze moet inhalen van die ochtend. Die instructie kun je zelf grotendeels overnemen, en wat niet thuis kan, kan de juf misschien even op een ander moment doen. Bv. als de andere kinderen vrij mogen lezen.

Astrid

Astrid

02-06-2010 om 22:37

Met school overleggen

Ik herken wel wat je bedoeld. Mijn dochter van bijna 7 (gr. 3) heeft een jaar speltherapie gehad bij de GGZ op maandag ochtend. Gevolg geen kringgesprek en geen gym. Dochter vond dit zeer bezwaarlijk. Wij hebben dit toen naar 1x in de 3 weken omgezet. Dochter is blij dat ze nu nog maar 2x hoeft.

Dat zal met Tim en Flapoor niet gaan. Maar volgens mij is dat maar 8 of 12 keer. Wel te overzien. Mijn zoon (Asperger) heeft zelfs 2x Tim en Flapoor gedaan. 1x Toen hij 6 was en toen hij 9 was. Was wel leerzaam. Waarschijnlijk ga jij naar dezelfde GGZ als wij. Zoon heeft 'm 1x onder schooltijd gehad en 1x op woensdagmiddag. Verschilt per cursus.

Ik zou even met de nieuwe juf overleggen. Volgens mij moet die instructie ook anders kunnen.

Wat je wel uit je PGB kan doen is "ik ben speciaal", maar dat is een 1 op 1 cursus en daar moet je kind eigenlijk wat ouder voor zijn. Zoon deed die toen hij 11 was. Werd gegeven door de hulpverlener die hij al had.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.