Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Stelle

Stelle

13-01-2009 om 10:34

'stiltehoek' in klas?

Hoi,
Ik kan het in het archief niet terugvinden, maar ik herinner mij een tijd geleden in deze rubriek te hebben gelezen over een stiltehoekje in de klas. Als in: een plek waar kinderen die wat te hard gaan stuiteren bij drukte en een overdosis indrukken en geluiden, even tot zichzefl kunnen komen. Ik merk dat mijn zoontje (+ een aantal klasgenoten) hier behoefte aan heeft (hebben) en wil dus graag aan de juf voorstellen zo'n pelk in te richten.
Heeft iemand hier ervaring mee, positief en/ of negatief? Aan wat voor voorwaarden zou zo'n plek moeten voldoen en hoe richt je het in? Hoe zorg je ervoor dat het echt een rustige plek blijft?
Alle tips zijn welkom! alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pippie

Pippie

13-01-2009 om 13:33

Hier

Is ook zo'n hoekje voor zoon geregeld. Helemaal achterin in de hoek, kastje er ook nog naast (afscherming). Het tafeltje staat tegen de muur, kind dus met rug naar klas. Verder niet veel eigenlijk.

Het is bij ons trouwens ook mogelijk om op de gang te werken. Maar volgens mij slenteren daar meer kinderen rond om diverse redenen. Ik kan me voorstellen dat dat niet echt werkt.

Pippie

Mandy

Mandy

13-01-2009 om 23:01

Hier

Krijgen sommige kinderen die er gevoelig voor zijn een koptelefoon op bij bv lezen.
Mandy

Stelle

Stelle

14-01-2009 om 09:41

En en...

Ah, een tafeltje, ik zag echt een soort oooohhm rusthoek voor me, haha. Werkt het ook, met rug naar de klas werken? Ik ben bang dat zoon zich dan juist heel de tijd zit om te draaien.
Mandy, kan me idd voorstellen dat een koptelefoon goed werkt als je snel afgeleid bent, maar mij ging het vooral om een soort 'tot jezelf kom'-plek om even te onthyperen. Klnikt dat bekend?

Pippie

Pippie

14-01-2009 om 10:46

Stelle

Dat tafeltje gebruikt zoon om zijn taak te doen waarbij hij echt moeite voelt om zich te concentreren. Hij ziet dan niet elke beweging van de kinderen om hem heen en hij kan zich blijkbaar ook iets meer losmaken van de geluiden. Het zal voor elk kind trouwens wel net even anders werken. Koptelefoon zou voor mijn zoon niets zijn denk ik, maar voor een ander juist wel. Even uitzoeken dus.

Als er echt te veel hyper in hem zit Dan is het echt even bewegen ergens, dan is het hoofdje weer leeg ofzo. Trouwens, hij heeft ook een wiebelkussen. Geeft ook al veel goeds.

O ja, het draadje waar je het eerder over had ging misschien over het hoekje 'als straf' (gebracht als: ga jij maar even achter de kast zitten pffff). Het is wel goed om met het kind af te spreken dat het daar kan gaan zitten als het er zelf behoefte aan heeft ofzo. Als gunst dus. Ha, hier is het tafeltje van mijn zoon erg geliefd bij de andere kinderen. Het is haast nummertjes trekken. ha ha

Pippie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.