Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
mamavanvier

mamavanvier

25-05-2010 om 17:47

Strattera

Onze zoon van vijf gaat starten met Strattera, wie kan mij er meer over vertellen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nancy

Nancy

25-05-2010 om 20:40

Wel ervaring....

Hallo mamavanvier,

Je schreef dat je mensen wilde horen die ervaring hebben met Strattera. Ik heb deze wel, ik betwijfel echter of je er iets mee kunt; de problematiek bij ons kind komt voort uit een medische problematiek, niet zozeer een psychische. Mijn dochter, destijds 9, gebruikte enige maanden Strattera. Strattera bleek bij haar geen enkel positief effect te hebben. Wat ons het meeste zorgen baarde waren de daarbij komende neveneffecten. De eetlust van onze dochter was zeer zorgwekkend, ze viel zelfs af (al was het weinig maar toch) maar wat ons het meest zorgen baarde waren de toename van angstgevoelens bij haar, ze was bang voor gebeurtenissen / zaken waar ze voorheen geen angsten voor kende. Wij zijn naar enige maanden na een gesprek met de neuroloog de medicatie gaan afbouwen want ineens stoppen mag absoluut niet. Nogmaals je vroeg om ervaringen, ik denk dat ieder geval op zich staat, en misschien heeft jouw zoon er wel baat bij. Ik denk echter wel dat het zaak is om alert te blijven op mogelijke bijverschijnselen. Een goede groet,
Nancy

mamavanvier

mamavanvier

26-05-2010 om 11:50

Bedankt, maar niemand anders?

Bedankt, weet ik in ieder geval wat.

Ik kan je ook niet zoveel vertellen

Onze zoon is pas vorige week gestart met Strattera. Hij is 10, 3 jaar geleden is ADD geconstateerd en daar kreeg hij Ritalin en later Medikinet voor. Maar helaas deed dat bij hem hem niet heel veel. Vandaar dat we nu overgestapt zijn op Strattera. Alleen is dat nog te kort en de dosering nog te laag (we zitten nog in de opbouwfase) om er iets concreets over te zeggen.
We vinden het wel een nadeel dat hij elke dag een pil moet innemen, en natuurlijk zijn we niet blij met de prijs (onze verzekeraar vergoedt het niet), maar als het blijkt te helpen hebben we dat er graag voor over.
Wat is de reden, als ik vragen mag, waarom je zoon direct met Strattera start? Contra-indicatie misschien?
Engeltje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.