Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
pabrroda

pabrroda

03-12-2011 om 19:45

Strattera

Mijn zoon is 6 jaar en heeft adhd. Hij heeft ritalin gehad maar dat deed niks met hem, nu heeft hij stratera. Wie heeft hier ervaring mee, want ik ken hem niet meer. Mij word zo snel boos en schreeuwt alleen nog maar. Niks is meer goed en hij is onhandelbaar. In het begin ging het goed maar de laatste paar dagen is hij echt heel erg anders. Soms ben ik zelfs bang dat hij zijn kleine broertje wat aan doet.
laatst hoorde ik hem boven zeggen als je nu niet luisterd duw ik je van de trap.
ik schrok me rot en durf hem eigenlijk niet meer alleen te laten met hem. Iedere dag strijd ik moet hem constant corrigeren het is gewoon niet meer leuk in het gezin want hij verpest letterlijk heel veel voor ons gezin. Je kunt nergens meer met hem naar toe of hij maakt iets kapot of maakt een hoop heidel.
luisterd niet, loopt weg. Ik zie het niet meer zitten.
Wie heeft hier ervaring mee en wat moet ik hier mee.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Karmijn

Karmijn

03-12-2011 om 20:08

Terug

Ik lees wel vaker over zulke reacties op stratera. Ik zou dit als ik jou was, zo snel mogelijk terug koppelen naar de voorschrijvende arts. Ik weet zeker dat die dit wil weten. Misschien moet je zoon wel weer stoppen met het spul. Is de behandelend arts iemand met verstand van ADHD? http://www.adhdnetwerk.nl/ADHD.aspx?idp=2&id=533

En verder zou ik voor dit weekeinde kiezen voor veiligheid, dus die twee kinderen echt niet samen alleen laten dus.

Nancy

Nancy

04-12-2011 om 19:26

Ook geen goede ervaring

Hallo Pabrroda,

Je schreef dat je mensen wilde horen die ervaring hebben met Strattera. Ik heb deze, mijn dochter heeft de diagnose ADD die bij mijn dochter, anders dan jouw zoon, voortkomt uit NAH, niet uit een psychische problematiek.

Mijn dochter heeft enige maanden Strattera gebruikt. Strattera had bij onze dochter geen effect. Wat ons zorgen baarde was dat de eetlust van onze dochter verslechterde, ze viel af (al was het weinig maar toch) Maar wat ons het meest zorgen baarde waren de toename van angstgevoelens bij haar, ze was bang voor gebeurtenissen / zaken waar ze voorheen geen angsten voor kende. Wij zijn uiteindelijk gestopt met Strattera.
Bij jouw zoon zijn er dus weer andere bijverschijnselen en ik zou niet twijfelen om de arts te vragen om af te bouwen en te zoeken naar een andere vorm van medicatie

PS houdt rekening dat als je wilt stoppen de Strattera zeer langzaam afgebouwd dient te worden om verheviging van de bijwerkingen te voorkomen....

pabrroda

pabrroda

05-12-2011 om 14:48

Help

Ik heb vandaag contact opgenomen met de behandelend arts, helaas was ze vrij vandaag en ze belt morgen. Het huilen staat me nader als het lachen ik ken mijn zoon niet meer terug. Gisteren was het zo erg dat ik mijn jas heb gepakt en huilend ben weg gelopen zo boos, zoveel woede. Uit me zelf stoppen dat doe ik niet ben benieuwd wat ze morgen zeggen. Ik heb hem dan liever druk en gehoorzaam als argresief en boos. Ik kan zelfs niet meer met hem naar een winkel zonder dat hij daar ligt te schreeuwen om zijn zin te krijgen en zo is hij echt nooit geweest. Ik weet even niet meer wat ik met hem aan moet.

mari39

mari39

05-12-2011 om 15:05

Geen ervaring

maar als het zo slecht met hem gaat, zou ik per direct stoppen. In de bijsluiter staat dat dat mag, heb ik online gelezen. Het kan geen kwaad, zoals ik het lees, er gebeurt dan niets ergs of zo.
Morgen belt de psych je? dan zou ik morgen pas geven als je contact hebt gehad.
Succes!

Karmijn

Karmijn

05-12-2011 om 15:22

Overlevingsmodus

Als het zo slecht gaat met onze zoon, gaan we in de overlevingsmodus.
Dat betekent dat wij eigenlijk niets meer van hem verwachten, dan dat het veilig blijft en wij deze periode heelhuids door komen.

Alles wat hem prikkelt en wat niet direct noodzakelijk is, hoeft hij niet te doen. Dus niet mee naar winkels, niet mee naar verjaardagen van familie, niet naar sport (als hij dat niet wil tenminste).
Wij laten hem dan ook niet alleen en laten hem af en toe een middag of een hele dag vrij van school. Zodat hij in een rustig en leeg huis tot rust kan komen.

Ik weet natuurlijk niet wat de dingen zijn, die jouw zoon moeilijk vindt, maar je noemt zelf al winkelen. Ik zou dat nu dus echt niet van hem verwachten, tot het weer beter gaat. Hij heeft rust, ruimte en tijd nodig om weer vat te krijgen op zijn eigen emoties.

pabrroda

pabrroda

08-12-2011 om 21:50

Emoties

We hebben inderdaad contact gehad en het gaat nu gelukkig weer wat beter. Waarschijnlijk is hem de spanning teveel geworden met die sinterklaas drukt en dan gingen we al nergens met hem naar toe buiten school en thuis onder ons. We hebben ook voor zo ver als het ging een goed gesprek met hem gehad en sindsdien gaat het stukken beter hij begon te huilen en verteld dat hij zich niet lekker voelde en bang was. Hij wilde papa en mama geen pijn doen maar hij deed het gewoon kon daar geen antwoord op geven. Nu gaat hij elke avond naar bed en roept ons dan terug om nog extra te zeggen dat hij van ons houd. Hij heeft eens flink gehuild en daarna heel veel genuffeld. ik heb hem verteld dat hij altijd alles tegen me mag zeggen en dat ik hem overal bij wil helpen dat hij zich maar geluk mag voelen. Vandaag kwam hij thuis uit school en begon meteen weer te huilen. hij is zo emotoneel. We moeten volgende week weer terug naar onze psygo en hebben besloten om dit weekend eens even lekker met hem alleen er tussen uit tegaan. Zijn kleine broertje krijgt dat toch nog niet helemaal mee. Even tijd voor hem alleen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.