Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
LJ

LJ

21-05-2010 om 07:15

Syndroom?

Gisteren ben ik met mijn kleine ADHD-er naar de kinderendocrinoloog geweest, dat is op zichzelf al een hele toestand natuurlijk
Zij zei dat ze wilde kijken of er sprake is van een syndroom, bij de klinisch geneticus, ivm zijn opvallende uiterlijk. Sindsdien kan ik aan niets anders meer denken. Ik schrik er van, terwijl het helemaal niet hoeft te betekenen dat het vaststellen van een syndroom een bepaald gevolg heeft.
Naja, is het herkenbaar?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

21-05-2010 om 08:23

Naam

Ja, ik snap wat je bedoelt. Op één of andere manier klinkt "syndroom" heel beladen, terwijl er ook hele onschuldige syndromen zijn. Ooit heb ik het syndroom van Tietze gehad. Dat klinkt toch een stuk ernstiger dan "geirriteerde kraakbeenstukjes op het borstbeen".
Ik hoop voor je dat er bij je zoon niets ernstigs uit komt.

amk

amk

21-05-2010 om 09:42

Maar

zelfs als het een syndroom zou zijn, je kind verandert er niet door, hij heeft het nu ook al.

Hier ook een gevalletje syndroom van Tietze, alleen dan de chronische variant. En het weten wat het is maakt het vaak wel makkelijker om in een juiste behandel/controle richting te kijken. Er is een voorspelbaarheid wat kan gebeuren.

Sinds we weten dat mijn zus het Syndroom van Bourneville-Pringle heeft wordt ze elke 2 jaar totaal gescand, zou anders niet gedaan zijn. Dus dan is het wel weer fijn om toch te weten wat het is.

Bedoel je misschien dit?

Een gok hoor, maar toen mijn zoon met ASS voor onderzoek naar het ziekenhuis ging, namen ze bloed af (standaard) voor het fragiele-X syndroom (ook Angelmann genoemd.)

MM.

MM.

21-05-2010 om 14:22

Savangent

Kleine correctie: Angelman en fragiele X zijn twee verschillende syndromen. Er zijn er nog meer die in het autistiforme rijtje passen, zoals Williams en Prader-Willi.

Groet MM

Weet niet welke(kon wel gelijk googlen

Er schijnt een ontwikkeling te zijn in het erkennen en herkennen van verschillende syndromen, vlg de kinderarts. Vandaar de verwijzing, die niet eerder plaats heeft gevonden.
Dus ik weet niet naar welk syndroom er gezicht wordt.

ishtar

ishtar

21-05-2010 om 15:14

Jee!

als ik naar de kenmerken van de fragiele x kijk, kan ik mijn zoon (lvb en ass) bijna uittekenen!
Toch maar eens over hebben bij de ka...

Deze past ook in het rijtje..

Smith Magenis syndroom

maar dat lijkt vooral op autisme...

Vind het ook een auti

Ik heb een stukje film dat hij compleet in zijn eigen wereldje in een stukje grasveld zit te spelen. Heel treffend

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.