Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Telefoon voor kind met beperking

Voor mijn zoon met verstandelijke beperking ben ik op zoek naar de meest simpele telefoon met het meest eenvoudige abonnement. Wie heeft ervaring en tips voor mij ?
Alvast veel dank!
Petra

reactie

Zou je dan sowieso geen prepaid nemen om te voorkomen dat hij te veel beltegoed op maakt en je voor onaangename verrassingen komt te staan. Je hoort soms van die verhalen dat mensen voor honderden euro's bellen.
Ik heb niet zo veel verstand van abonnementen omdat ik zelf prepaid heb, maar ik werk wel met verstandelijk beperkten. Als de mobiel wordt ingepikt door een ander (je weet nooit met wie hij in aanraking komt) dan misbruikt iemand anders misschien zijn toestel.
Ik zie het dus meer als een stukje bescherming naar hem en jullie toe.

Ik zie eigenlijk allerlei soorten toestellen bij cliënten, zou je misschien eens kunnen kijken bij het DAC of school (ik weet niet hoe oud je zoon is.
Met wat uitleg snappen ze vaak veel van mobieltjes wat de basis betreft.
Sommigen willen juist grotere toetsen zoals bv een senioren toestel, maar meestal zie ik wel de gewonere modellen.

Evanlyn

Evanlyn

07-10-2013 om 01:07

de makkelijkste telefoon

ik heb geen idee hoe verstandelijk beperkt hij is, maar er is een telefoon (ik geloof van het merk Fysic) waarbij je maar 4 nummers kan bellen, die ieder onder een tekst of plaatje zitten. Hij hoeft dus maar op jouw foto plus het groene telefoontje te drukken om je te bellen.

Goedkoop zijn ze trouwens niet, voor een telefoon waar je alleen maar mee kan bellen. Maar handig wel.

Adinda

Adinda

07-10-2013 om 18:29

Profoon

Ik heb vanwege ernstige slechtziendheid zelf een Profoon, op mijn werk door mijn collega's ook wel aangeduid als de bejaardentelefoon. Ik ben dus 32
Ik kan alleen bellen en sms'en, er zit een wekker op en verder niks. Misschien is dat wat? Misschien kun je dan voor hem voorkeuzetoetsen programmeren zodat hij nooit iets anders belt.
En ik zou ook een prepaid nemen als ik jou was. Mijn dochter heeft Simyo, erg tevreden zijn we daarover, maar volgens mij zijn alle prepaidkaartjes wel goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.