Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Time out: time timer?

Onze kinderen vinden een time out moeilijk vanwege het 'onzichtbare' karakter ervan: ik denk dat het zou helpen als ze de tijd zouden zien wegtikken. Daarom ben ik aan het kijken naar de timetimer. Wie heeft daar ervaring mee? --> zijn ze een beetje stevig (ivm woedeuitbarstingen op de gang)? En gebruik je ze ook voor andere doeleinden dan een time out?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Heel blij

Mijn dochtertje kan een uur voor vertrek beginnen met vragen wanneer gaan we nou en dat elke minuut blijven vragen. Ideaal die time timer! Zij zit er met haar neus op en ik word niet meer lastiggevallen. Of als ze nog een kwartier iets mag doen voor naar bed gaan, zet il hem ook. Ze kan klok kijken maar dit vindt ze prettiger.
Ik gebruik hem niet voor time outs dus weet niet hoe stevig die is. Ik heb hem ook niet fysiek maar als app op iPhone, ga 'm dus ook maar daarvoor niet gebruiken

Kookwekker?

Wij gebruiken vaak een kookwekkertje, om een tijd zichtbaar te maken. Voor slechts één euro bij de blokker, hema, ikea ed. Misschien ook een idee?

Philou

Philou

22-06-2011 om 12:35 Topicstarter

Kookwekker

Bedankt voor de reacties!
Kookwekker heb ik al geprobeerd en dat is 'm niet voor ze. Het blijft ongrijpbaar. Ze zijn nog te jong om te snappen wat tijd is.
Gonzo: dus jij geeft je kind de iphone mee? Hmmmz.. is wel een idee om kosten te besparen (zo duur is het niet en je kan het eens uitproberen) want er is ook een computerversie (dacht ik te zien). Aan de andere kant ben ik bang dat die computer (laptop) het niet overleeft.

Gonzo: ik weet niet hoe oud jouw dochter is maar ik zag dat er ook horloges van zijn (met time timer alleen of ook met een horloge-tijd gedeelte erbij). Maarja die van mij zijn daar (nu) nog te jong voor.

Vera*

Vera*

22-06-2011 om 14:06

Je koopt ergens een grote zandloper, ik heb ze weleens gezien waar ze wat groter waren dan klein.

Vera

Karmijn

Karmijn

22-06-2011 om 14:08

Poetisch (volkomen ot)

'waar ze wat groter waren dan klein'
Mooi hoor, Vera!

Klok

Nog voordat de kinderen echt klok leerden kijken zei ik: als die grote wijzer op de (noem het cijfer) staat... dan... (vertel dan de actie: zoals dan mag je weer van de trap af of gaan we weg.)
Bij ons is het nog altijd: als de grote wijzer op de 3 staat gaan we naar school. Intussen kunnen ze allebei perfect klok kijken en zien ze letterlijk wel hoe lang "iets" duurt. Het begrip tijd zonder klokkijken dus!
Liefs, Timsmama

Moek

Moek

22-06-2011 om 15:48

Mooi !(o.t.)

Ja, mooi. Nu de rest van het gedicht nog...

-Ik doe een voorzet:

Groter dan klein
Maar toch kleiner dan groot
Altijd in beweging
Nu hier, dan daar
Eens zijn ze groot.

Polly Shearman

Polly Shearman

22-06-2011 om 18:10

Euh tijdens een woede aanval>

en dan de Iphone meegeven? en dan denken dat het kosten besparend is??
Mijn kinderen gooien in een woede aanval graag dingen kapot, ik zal dus nooit een Iphone mee geven.

Ik ook niet

Maar als we over een uur weggaan leg ik 'm wel op tafel. En dat gaat al drie jaar goed. Maar als ze een woedeaanval heeft krijgt ze 'm zeker niet mee!

Philou

Philou

24-06-2011 om 16:58 Topicstarter

Gonzo en anderen

Gonzo: klinkt goed. Ik vraag me af of het een ondersteuning zou zijn in het aankleden. Ondertussen maar de computerversie gekocht.. we zullen zien. Ik heb het ze gisteren laten zien (gezegd dat het ze zou helpen) en ze vonden het geweldig. Nu nog zien of dat in de praktijk zo blijft.

Bedankt voor de informatie. Een zandloper kan ik ook nog proberen maar zag ze niet bij de Blokker. Is zeker een idee om tijdens de vakantie mee te experimenteren.

Kinderwalz

Bij Kinderwalz op internet heb ik een hele rij zandlopers gekocht, van 1 tot 10 minuten

Philou

Philou

26-06-2011 om 09:04 Topicstarter

Ah l-j

Dank je: die ken ik nog wel van een bestelling, ver in het verleden.. maar wat is het adres ook weer. Com is het niet en De ook niet.

kaatje1972

kaatje1972

26-06-2011 om 19:00

Judith-t

Is het niet WalzKids ipv KinderWalz ?

Philou

Philou

27-06-2011 om 11:47 Topicstarter

Bedankt

dames, ik ga eens kijken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.