kastanjet
01-10-2009 om 18:04
Toedienen medicijnen
Hallo,
Onze dochter (7) heeft blaasontsteking en moet daarvoor antibiotica gaan gebruiken (als drankje). Nu heeft ze een voor haar dramatisch medisch verleden, is licht autistisch en heeft een behoorlijke overgevoeligheid van het mondgebied. Complex dus. Ze is nu compleet in paniek omdat ze de medicijnen moet nemen. Ik had het al vermengd met vla maar het is dus dik drama. Tabletten lukt ook niet, dat kan ik nu al vertellen.
Er zijn vast wel ouders met kinderen met een soortgelijke problematiek. Hoe pakken jullie dat aan? Is het ook mogelijk antibiotica in zetpilvorm te maken? Dat vindt ze nl. geen enkel probleem.
Voordat ik de opmerking krijg: ga eens aan je arts vragen(dat doe ik nl. morgen ook), ben ik benieuwd naar andere tips.

Guinevere
01-10-2009 om 22:23
Hmmm
Superlastig zoiets, Kastanjet. Ze heeft toch wel spul met een lekker smaakje gekregen hoop ik? Kun je het niet mengen met pure siroop, en haar omkopen (ik bedoel belonen ) om het te nemen?
Toen ik onze overgevoelige zoon met wrattenbevriesspul moest behandelen, op zijn voet die echt hypergevoelig is, heb ik 'm gouden bergen beloond als hij het elke dag zou doen. Weet niet meer wat de beloning was, maar hij mocht iets heel moois kopen. En ik heb 'm zelf de regie gegeven: hij mocht het geheel klaarmaken, en zijn grens aangeven (nu stoppen!). Uiteindelijk heeft hij meegewerkt, en de wrat is weg.
Succes ermee in elk geval.

Pippin
01-10-2009 om 22:24
Hier
Bij onze zeer moeilijk etende dochter hielp het, om toch een tablet te vragen aan de arts. Dat tablet vermaalde ik tussen twee lepels en verstopte ik onder heel veel chocopasta, op een stukje brood. In een hap alles naar binnen, niet kauwen, niet proeven. Knoflooksaus is ook een goede vieze smaakjes verberger.
Is je dochter ook bang voor injecties? Zo niet, dan is dat misschien een optie? Volgens mij bestaan er geen antibiotica als zetpil, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Enne, die drankjes, ook verdund zijn die heel erg vies. Alles gaat ernaar smaken. Je kunt het wel 'verstoppen' in een hap, maar dat is met pillen veel makkelijker.

Nesile
02-10-2009 om 09:15
Medicijnen
mengen met zoete siroop , in een spuitje doen en in haar wangzak spuiten, succes want erg lastig voor je.

Nesile
02-10-2009 om 09:17
nog beter haar dat zelf dat laten doen, vaak verzetten kinderen zich bij voorbaat omdat een ander iets bij ze wil doen, zelf doen is soms een oplossing

pemm
02-10-2009 om 09:42
Misschien een idee?
http://www.zorgkrant.nl/read.html?id=1711
Een speciaal rietje voor inname medicatie.
Succes.Hoop dat je snel een oplossing hebt.
Groeten Pemm

Roos Vicee
02-10-2009 om 09:44
Net als guinevere
Hier bij mijn jongste zoon, toen nog 6 of 7, idd ook gouden bergen beloven met elke keer als het gelukt was alvast een klein stukje daarvan. We hadden het kado verdeeld in hetzelfde aantal stukken als dat het drankje genomen moest worden. En elke keer als er weer een beetje van het drankje genomen was mocht hij vast een deel van het kado kiezen. Op een gegeven moment keek hij al uit naar de volgende keer want dan kreeg hij weer een gedeelte. Hij zag het kado groeien en was snel over zijn angst heen.
Ik deed het ook in een spuitje en spoot dat achter in zijn keel zodat hij wel moest slikken (in de wang lukte niet want dan spuugde hij alles weer uit). De eerste twee keer ging het niet helemaal goed en kwam de helft er al kokhalzend uit, maar daarna ging het wel goed. Misschien ben ik ook wel heel erg hard en streng voor hem geweest, maar dat moest ook. Anders zou het nooit lukken. Daarna knuffelen en erover praten. Soms was hij echt woest op me. Maar naar gelang hij zijn kado zag groeien werd dat steeds minder. Achteraf vond hij ook wel dat ik zo streng moest zijn want hij was immers weer beter geworden
Sterkte ermee!

inkie1979
02-10-2009 om 10:07
Wat met 1 van de kinderen hier werkt is
pakje drinken, half leeg drinken (jij dan) antibiotica via gaatje van rietje met spuitje er in spuiten..
en dan aan kind geven en leeg laten drinken...
wij zorgden dan ook dat het kind goed dorst had...
met name door de roosvicee pakjes proef je het niet zo heel goed..

amk
05-10-2009 om 11:54
Fijn
maar wel heel fijn voor jullie dochter want die werd heel goed geholpen. Ik betaal liever iets meer als de service er ook naar is.