Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Gaga

Gaga

06-06-2011 om 19:33

Tog en awbz indicatie

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik een AWBZ indicatie gekregen in klasse 4 voor 4 dagdelen per week, wat uitkomt op 16 uur per week.

Vanaf 1 januari krijg ik geen TOG meer en met de nieuwe indicatie kan ik deze weer aanvragen. Overigens was er toendertijd de TOG toegezegd tot 2014, maar omdat ik geen indicatie had hebben ze die dus stopgezet.

Kan of wil iemand mij vertellen hoe dat nu gaat met die TOG? Krijg ik die met terugwerkende kracht van de afgelopen maanden dat ik het gemist heb of beginnen ze pas weer met uitbetalen vanaf het moment dat je je weer aangemeld hebt?

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

06-06-2011 om 19:59

Opsturen

Is de indicatie overlappend? Of heb je tussen 1 jan en nu geen indicatie gehad. Anders gaat het pas in per 1 juli. (zijnde de 1e van het nieuwe kwartaal)

Gaga

Gaga

06-06-2011 om 20:03

Nee

de indicatie is niet overlappend. Balen, want als ik de volledige TOG in 2010 had gehad en ook een indicatie dan had ik ook in aanmerking kunnen komen voor die extra tegemoetkoming van 1500 euro over 2010.

Dus als ik het goed begrijp, krijg ik het pas per 1 juli en krijg ik het uitbetaald op 1 oktober (gezien ze normaal pas aan het eind van het kwartaal uit betalen)?

ishtar

ishtar

06-06-2011 om 20:09

zie volgende stukje van de site van de SVB:

U krijgt de tegemoetkoming per kwartaal. Wij betalen de tegemoetkoming samen met de kinderbijslag, als het kwartaal is afgelopen. Het kan een paar dagen duren voordat het bedrag op uw rekening staat. Dat hangt af van uw bank.
Betaaldata

Eerste kwartaal: rond 5 april.
Tweede kwartaal: rond 5 juli.
Derde kwartaal: rond 5 oktober.
Vierde kwartaal: rond 5 januari.

Om te bepalen of u in een kwartaal TOG krijgt en hoeveel, kijken we naar de eerste dag van het kwartaal. Voldoet uw kind op die dag aan de voorwaarden, dan krijgt u vanaf dat kwartaal TOG.

Voorbeeld
Als u vanaf het eerste kwartaal TOG kunt krijgen, betalen wij de TOG begin april.

Gaga

Gaga

06-06-2011 om 20:14

Thanx

))

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.