Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Sannie

Sannie

11-02-2011 om 15:18

Training sociale basisvaardigheden

Beste allemaal,

Heeft één van jullie ervaring met een training sociale basisvaardigheden? Het lijkt mij een goede training voor mijn zoon van 8 met diagnose ADHD en ODD. Dit nav een boekje geschreven door een ADHD-er zelf die zelf ook aangaf heel veel baat met die training gehad te hebben.

Hij moet leren grenzen bij anderen te kennen.
Ik ben op zoek naar ervaring van anderen voordat ik dit traject in ga.

Groeten, Sannie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

11-02-2011 om 17:02

Geen ervaring maar...

Ik heb hier nog geen ervaring mee. Wel heb ik begrepen dat het belangrijk is om niet zomaar een willekeurige SoVa-training te kiezen. Neem er eentje die is gericht op ADHD-ers.

Kobalt

Kobalt

11-02-2011 om 17:45

Training

Het schijnt dat training sociale vaardigheden voor adhd-ers alleen zinvol zijn, als ze in de situatie gegeven worden, samen met de kinderen waar het kind dus mee te maken heeft.
Dat heb ik van Barkley. Die heeft het er in een van de filmpjes in het mapje essential ideas for parents (vraag me niet meer welke) over. http://www.caddac.ca/cms/video/parents_player.html

Sannie

Sannie

11-02-2011 om 20:30

Training

Dank Guinevere en Kobalt. Ik gan eens kijken naar dat filmpje van Barkley. Al meer over gelezen in dit forum.
Bij de training waar ik het over heb wordt gewerkt met een groep kinderen en wordt er terugkoppeling gedaan met school en ouders zodat overal dezelfde terminologie wordt gebruikt. Heb er zelf een goed gevoel over omdat ik het via een ouder heb die er ook zit. Die is zeer tevreden.

Groet, sannie

heks

heks

11-02-2011 om 21:52

De andere kant

Mijn dochter is beetje tegenovergestelde. Ze zat met ander stil meisje tussen drukkere jongens op de training. De eerste keer was het heel erg eng, maar daarna ging ze er met plezier naar toe. Ze heeft er zeker veel aan gehad. Grote voordeel is dat de ouders er ook bij betrokken worden. Na de training wil je toch verder met je kind he? Dus ik moest ook elke week huiswerk maken. De juf van school kreeg ook uitleg over de training.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.