anna van noniemen
22-09-2009 om 19:29
Trots!
En een lange neus naar alle critici! Mijn zoon, met ADHD en ODD (al mag die inmiddels wel geschrapt worden)en methylfenidaat draait zo goed op school dat juf hem eigenlijk niet meer op school wil hahahahaha, wat ik bedoel en juf ook, we gaan op zoek naar een reguliere VO voor onze zoon!! Het zal VMBO-t worden, niet omdat hij niet meer kan, maar omdat we niet willen dat hij gaat vastlopen en dan de kont tegen de krib gooit, liever VMBO-t en dan HAVO of andere vervolgopleiding, dan HAVO en vastlopen en dan een groot probleem!!! We gaan dus eens praten met de VO-school hier op steenworp afstand, die goed bekend staat, of zoon daar mag komen!!!!
JOEPIE!!!!
Hoezo gedoemd te mislukken hahhahahaha!

Tineke
22-09-2009 om 19:41
Kwisttwel!
Altijd geweten, altijd gehoopt! Wat geweldig! Enne...ik hoop dat je niet alleen trots bent op zoon, maar toch zeker ook op jezelf!

Gaia*
22-09-2009 om 20:48
Super
Wat ontzettend fijn zeg. Mooi om te horen dat het zo ook kan gaan he.
Gefeliciteerd hiermee!

wil40
22-09-2009 om 21:43
Fijn!
Wat heerlijk hè als het goed gaat met je kind! Gefeliciteerd! Dit zijn mooie berichten en goede vooruitzichten!

anna van noniemen
22-09-2009 om 22:06
Kaatje
tuurlijk zijn we dat, maar het meeste werk is toch van hem uit gekomen, wij hebben alleen de randvoorwaarden voor hem geschapen die hij nodig had om hiertoe te komen. Zelf is hij ook helemaal blij en ik hoop dus dat die school hem ook wil aannemen. Ze staan goed bekend met de "zorgleerlingen" dus dat zou prettig zijn. Voorlopig genieten we even van dit moment en het zal een druk jaartje gaan worden om alles te gaan regelen! Nog een bijkomend voordeel, als hij hier op school kan komen hebben we ook geen problemen meer met het leerlingvervoer!

*Twinkel*
22-09-2009 om 22:54
Haha! mijn neef!
Wat een kanjer is het!
Maar, gaat het over per direct op zoek naar een andere school? Jeetje zeg, hij is nog wel piepjong ))

anna van noniemen
22-09-2009 om 23:10
Nee hoor
na dit schooljaar, maar het betekent wel dat we nu al de kontakten moeten gaan leggen, het is natuurlijk niet een school hier in het durp, dus het gaat allemaal een beetje anders....maar dat geeft niet, we hebben even de tijd ook om er naar toe te leven, ook zoon zelf, het is voor hem toch ook een hele overgang, maar wel een waar hij zelf ook achter staat, en dat is wel fijn!
School gaat hem dan ook voorbereiden, de eindcito laten doen in februari, en volgens mij moet voor 1 april de aanmelding gedaan zijn. Ik ben al bezig met uitzoeken, degene die over de zorgleerlingen gaat op DLW is een oude vriendin van me van mijn middelbare schooltijd....
Ja, jong, dat is hij nog steeds, dat vind juf ook, maar hij is wijs genoeg en ze denkt dat hij die uitdaging wel kan gebruiken, tussen "normale" kinderen hihi....Cognitief mist hij op deze school gewoon veel aansluiting, en de gedragsproblemen waarvoor hij grotendeels op deze school zat, zijn eigenlijk tot bijna nihil....wel grappig, juf noemde hem een nieuwetijdskind....

wil40
22-09-2009 om 23:20
Nieuwetijdskind
Ja, die opmerking is ook over mijn zoon gezegd. Dat is de "oude geest in een te klein jasje". Je zoon groeit steeds meer in zijn jasje, zal het met mijn 10 jarige dan ook nog goed komen? Ja, natuurlijk wel, positief blijven, dat roep ik hier zo vaak, moet ik zelf ook meer doen...

Jakiro
22-09-2009 om 23:44
Supertrots!
Heel goed van zoon. Zomaar tegen alle ongeschreven regeltjes en statistieken in gewoon regulier VO.
En waarom ook niet ? Hij kan het toch gewoon !
Ik begrijp je overigens hartstikke goed; dochterlief met PDD-NOS en ADHD volgt nu tweetalig VWO en ik heb lekker een hele lange neus naar een aantal basisschooljuffen gemaakt.
Jakiro

*Twinkel*
23-09-2009 om 08:59
Zou...
VMBO-t wel uitdagend genoeg zijn? Misschien denk ik verkeerd om maar hij had toch juist problemen op school omdat het niet uitdagend genoeg was, hij zich verveelde?

Pippin
23-09-2009 om 09:21
Anna
Wat twinkel schrijft, daar zat ik ook aan te denken. Ik weet het niet hoor. Als het te makkelijk is, gaan adhd-ers zich vervelen en doen ze vervolgens niets meer. En daar kom je ook op het vmbo-t niet mee weg. Ten minste, dat is bij mijn man het geval geweest vroeger.
Ik zou in ieder geval voor een vmbo kiezen dat bij een havo in huis zit. Zodat er mogelijkheid is om op te stromen. Of een kansklas, vmbo-t/havo. Dan blijkt vanzelf hoe het gaat.
Hoe staat je zoon erin Anna? Wil hij zelf heel graag leren, of boeit het hem niet zo? Is hij bereid om jullie hulp te accepteren, als hij huiswerk zal moeten maken? Is hij bereid om eventueel naar huiswerkbegeleiding te gaan? Is hij geinteresseerd in bijv. Engels, aardrijkskunde, geschiedenis? Wat verwacht hij van de toekomst?
Lekker veel vragen. Hoef je hier niet te beantwoorden natuurlijk, maar die zou ik mijn kind wel stellen in zo'n laatste basisschooljaar. Want ik denk dat het succes op de middelbare daar voor een groot deel wel van afhankelijk is.
En verder vind ik het natuurlijk ook geweldig goed van je zoon en ben je terecht supertrots op hem!

anna van noniemen
23-09-2009 om 10:56
Twinkel
deels kwamen de problemen daar wel door, maar inmiddels weten we ook dat vooral nieuwe dingen voor problemen zorgden, bang om het niet te snappen. In principe is er op DLW ook een mogelijkheid voor een VMBO-t/HAVO klas en daar wil ik dan ook naar vragen. Juf en ik zijn alleen een beetje bang dat HAVO hem misschien gaat opbreken, dat hij overvraagt gaat worden, niet zozeer cognitief maar wel in werken....En 10x liever fluitend door het VMBO-t dan stralen op de HAVO en dan een kind dat gefrusteerd is daardoor....Maar ik wil het zeker op die school bespreken of het mogelijk is in die klas....maar veel zal nog afhangen van de cito denk ik....

anna van noniemen
23-09-2009 om 10:59
Pippin
zoon wil in ieder geval heel graag naar deze VO-school, en is ook wel klaar met zijn huidige school. Dat merk ik wel aan veel dingen. Niet dat hij het slecht naar de zin heeft hoor.
Inmiddels accepteert zoon wel hulp, probleem is nog het hulp vragen. Daar moeten we misschien iets mee.
Wat verwacht hij van de toekomst...Hij wil dolfijnentrainer worden he Zoon is op zich wel geintresseerd in die vakken, maar alleen als het onderwerp hem ook boeit. Vorige week, prinsjesdag, had juf wat dingen verteld en vervolgens is zoon de computer in gedoken en heeft van alles uitgezocht, wie de ministers waren, over de koningin enz. Dat spreekt wel in zijn voordeel, maar dan is het echt iets wat hem boeit....Maar ik zal alle tips van jullie ook zeker meenemen als ik op die VO-school ga praten!

T&T
23-09-2009 om 11:02
De goed nieuws show!
Dit zijn wel super goede berichten allemaal! mag ik er ook een schepje bovenop doen?
Onze dochter is een paar maanden geleden overgestapt van het cluster 4 naar een vrije school. Ze zou NOOIT kunnen functioneren op een "normale" school, ze zou NOOIT meer uit het cluster 4 komen, ze blijft natuurlijk wel altijd autistisch... maar ze heeft zich zo gemaakt op haar nieuwe school! Natuurlijk soms met wat extra hulp, maar ik ben ook super trots op mijn meiske, dus ik leef helemaal met deze berichten mee.
groetjes Tess
P.S. en stiekem ben ik ook wel een beetje trots op mijn eigenwijze zelf, dat ik tegen alle adviezen in mijn gevoel gevolgd heb. Zie je wel, ZE KAN HET!

*Twinkel*
23-09-2009 om 11:44
Intredetoets?
Heeft hij al een intrede toets of drempeltoest gedaan? Of kan hij een citotoets van vorig jaar doen om zijn niveau te checken...
Ik schat hem namelijk wel hoger in dan VMBO-t of Havo ))

anna van noniemen
23-09-2009 om 13:09
Drempeltoets
heeft hij nog niet gedaan, juf wist ook niet of dat op deze school gedaan wordt, vorig jaar in ieder geval niet, maar de eindcito gaat hij wel maken in februari.
Jeetje, nog hoger dan Havo...dat weet ik niet hoor