Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Tweeling pdd-nos en Adhd-Odd

Hoi

ik ben zelf een moeder van 2 jongens van 13 jaar.
Zitten allebij op speciaal onderwijs.
Me 1ste zoon heeft Pdd-nos en de andere heeft Adhd -odd.
Zoon 2 heb ik een jaar thuis gehad omdat er geen school was voor hem.
De 1 ste gaat maar 4 uurtjes per dag naar school dan heb je natuurlijk nog de Studie dagen en waneer het niet gaat en ik hem op moet halen.
Zoon 2 gaat meestal de hele dag naar school en 1 dag soms 2 dagen is hij vrij doordeweeks en dan nog de studie dagen en de dagen dat er geen begeleiding is of dat ik hem ook indd op moet halen.
Zelf zit ik in de ziektewet al iets meer dan een jaar.
En eigenlijk heb ik bijna helemaal geen tijd voor me zelf.
Elke x als ik denk jaaaah nu kan ik dit of dat even doen is er of 1 weer thuis of ik kan er weer 1 ophalen.
Vaak word het me even teveel en het zijn me mannen en ik weet dat ze door hun diagnoses er soms niks aan kunnen doen.
Maar soms weet ik zelf niet meer wat ik moet doen...

Flavia

Flavia

23-11-2020 om 13:29

tweelingpapa?

En waar is tweelingpapa in dit geheel?

Kan hij een deel van de zorgtaak opzich nemen zodat jij wat meer tijd voor jezelf hebt.

In de ziektewet betekend dat er iets is waardoor jij niet je gewoonlijke taken kunt doen.

Dat betekend daarom niet dat automatisch alle zorg voor de kinderen voor jou is ook al ben je op dit moment altijd thuis.

Tango

Tango

25-11-2020 om 16:51

Hulpverlening

Ik sluit me aan bij de vraag van Flavia, wat doet de vader?
Heb je hulpverlening voor je kinderen? Mogelijk kunnen zij iets betekenen. En anders zelf naar de gemeente stappen, situatie uitleggen en duidelijke hulpvraag stellen. Wat heb je nodig? Misschien kan er een maatje o.i.d. aan je zoons gekoppeld worden die bijvoorbeeld iets gaat doen met ze (met een bepaald doel) zodat jij even tijd voor jezelf hebt. Is een PGB nog een mogelijkheid?
Kan er op school nog iets geregeld worden? Opvang voor ze als ze niet in de les kunnen blijven? Extra begeleiding zodat ze het langer redden op school.
Het lijkt me inderdaad heel pittig voor je, zeker omdat je zelf in de ziektewet zit. Zo kom je niet aan je eigen herstel toe.
Hier 1 zoon van 16 met PDD-NOS die heel lang bijna volledig thuis zat. Inmiddels gaat hij nog steeds niet naar school, maar werkt 3 dagen bij zijn vader in zijn bedrijf. Ik ben daar zo blij mee. Ik werd er echt gek van als hij hele dagen thuis was, want hij deed echt niets. Ik gaf hem dan wel taakjes, die hij keurig uitvoerde, maar werk zelf ook dus kostte allemaal extra tijd. Zoon heeft ook hulpverlening. Hij heeft nu eindelijk ook op vaste dagen een gesprek met zijn hulpverlener. Zijn week is nu redelijk gevuld. Maar ik zou ook nog wel een soort maatje voor hem willen hebben die bijvoorbeeld met hem gaat sporten o.i.d.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.