Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
tonia

tonia

12-01-2009 om 12:36

Twice exceptional....mutsss....vraagje

Hoi Mutss,
Jouw verhaal van twice exceptional heeft mij geraakt.
Weet jij misschien of er in Nederland iemand/iets meer weet van het twice exceptional-gebeuren??
( Ik heb een mij bevriende psycholoog wat rond laten vragen, maar deze kreeg veel -onbekend- te horen)
Alvast bedankt,

Groet Tonia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mutsss

mutsss

12-01-2009 om 16:05

Tonia

O dat is lastig. Zoals je misschien wel eerder gelezen hebt wonen wij niet (meer) in NL, dus ben ik daar ook niet zo wegwijs.
Wat je zou kunnen doen is gaan speuren op internet. Google eens op 'tweemaal speciaal' misschien dat je zo achter wat adressen kan komen?
Wat ons heel erg geholpen heeft is lezen lezen lezen. ZELF zoveel mogelijk te weten komen over je kind. Dan is het ook iets eenvoudiger om aan anderen te vragen wat je kind nu precies nodig heeft. Het lastige is gewoon dat het bij elk kind net even anders is! Dus soms is er wat herkenning maar is het net even anders.
Wat wil je precies voor hulp? Voor het onderwijs? Of voor thuis? Als je wilt mag je me wel mailen hoor. Ik weet hoe moelijk het is om info en hulp te krijgen. Zo frustrerend als zo weinig mensen je begrijpen......Ik heb soms alweer helemaal geen zin om het allemaal weer uit te leggen...
~Mutss

ps als je mijn emailadres wilt weten weet mag je Ouders Online mailen

Jerseygirl

Jerseygirl

12-01-2009 om 16:09

Mutss is voortaan jerseygirl

Ben niet zo'n mutsss meer als vroeger...

tonia

tonia

13-01-2009 om 12:21

Hai jerseygirl

( ook een leuke film trouwens)
als je googlet krijg je inderdaad verschrikkelijk veel info, maar niet in Nederland.

En wat wil ik?....Ik wil een stevige achtergrond naar de juffrouw toe op school. Ik ben het een beetje zat, dat een kind op speciaal onderwijs, niet speciaal maar heel gewoontjes behandeld wordt. Dus al doet hij helemaal niks en zit wat te dromen...dan laten we dat zo.
Dus als je iets hebt ter ondersteuning? Altijd goed.

Groetjes, Tonia

Jerseygirl

Jerseygirl

13-01-2009 om 15:23

Veel leesvoer

Wat ik zou doen is geloof alle grote HB verenigingen afgaan om te kijken of daar iemand zit? Maar wat je zelf al aangeeft, het is denk ik net zo belangrijk om zelf beslagen ten ijs te komen zodat je de mensen om je kind heen van de hoognodige informatie te voorzien. Wij liepen ook tegen hetzelfde aan hoor! Hier wist de basisschool ook van het bestaan niet af, waren ervan overtuigd dat je nooit HB en een leerachterstand kan hebben. Dat kan toch niet slim en dom tegelijk?
Wij hebben afgelopen zomer dochter (11) laten testen in Vancouver bij een mevrouw die een expert is op dat gebied. Die zei ook heel eerlijk dat het niet mee zal vallen om dochter in het reguliere onderwijs te houden. Nou, dat hadden we inmiddels inderdaad al ondervonden. Dochter heeft 3 verschrikkelijke schooljaren gehad.
Dus ben ik gaan lezen. Ik hoop niet dat je het vervelend vind om in het engels te lezen? Want alle boeken en leestips zijn in engels.....

Op internet:
http://www.2enewsletter.com/ (een geweldige site! je kan ' lid' worden en ontvangt dan1 keer in de maanden een nieuwsbrief en je krijgt uitgebreide toegang tot de site, waaronder een uitgebreid archief)

http://www.hoagiesgifted.org/twice_exceptional.htm (sowieso een hele goede site en besteed ook veel en regelmatig aandacht aan 2E)

http://www.sengifted.org/articles_counseling/Webb_MisdiagnosisAndDualDiagnosisOfGiftedChildren.shtml (een site voornamelijk over de emotionele kant van het HB zijn)

Boekentips:
http://www.amazon.ca/Misdiagnosis-Diagnoses-Gifted-Children-Adults/dp/0910707642/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1231856245&sr=1-1 (het boek waarmee bij ons het balletje is gaan rollen)

Is jullie kind getest? En wat voor problemen heeft hij of zijn naast zijn HB zijn? Ik begrijp dat hij duidelijk aan het onderpresteren is (understatement!)en dat jullie weten dat er veel meer in zit?
Vertel eens wat meer?

~Jerseygirl

Jerseygirl

Jerseygirl

13-01-2009 om 15:32

O en:

http://www.hiq-forum.nl/viewforum.php?f=63&sid=e28879de386c693333fb4abe76e0c175 (voor de ervaringsverhalen en de herkenning!)

tonia

tonia

16-01-2009 om 08:25

Sorry...jerseygirl..

dat ik zo laat reageer. Allerlei perikelen tussendoor.
Dank je wel voor je reactie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb of mijn zoontje hb zou zijn. Maar dat er veel meer inzit dan er uitkomt dat weet ik zeker. Dat hij daarbij geholpen moet worden weet ik ook zeker. Maar hoe dat blijft de vraag en de moeilijkheid, maar ja dat weet jij ook, is de communicatie naar anderen toe. En hier luistert een juffrouw alleen als er op een briefje staat dat je kind de horlepiep kan dansen als er een dure handtekening van een psycholoog op staat. Maar als je als moeder oneindig probeert om het zicht te veranderen mag je de moed niet opgeven, maar het kost veel kracht en energie en levert heel weinig op.
Bedankt voor al je leestips en jij ook veel succes.
Tonia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.