Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
ishtar

ishtar

09-09-2011 om 13:15

Twijfel over school

Net een gesprek (over de invulling vd rugzak) op (praktijk)school gehad over oudste. Op de ouderinfoavond had ik al wat in mijn ogen pittige verwachtingen mbt de leerlingen gehoord. Dus ik gaf aan dat ik voorzichtig twijfelde over of zoon daar wel op zijn plek zat. En dan toch in de verwachting dat dat weggewoven zou worden: 'te vroeg', of, 'valt wel mee', of 'er zijn er nog wel meer zoals hij en dat gaat ook goed' Een beetje zoals het bij de aanmelding ging. Maar nee, zij gaven aan ook twijfels te hebben. Maar hem wel alle kan ste willen geven om zijn plekje te vinden.
Ik heb nu dus nog meer twijfels. Als zelfs school nu al denkt dat het te zwaar (en dan ook letterlijk, het is een lichtgewicht en voor praktijkvakken heb je ook nog wel kracht nodig) is... Maar ook de vraag: wat dan?
Is er 'onder' de praktijkschool alleen nog cluster3 onderwijs? Of is er nog meer? Wie heeft er tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Evanlyn

Evanlyn

10-09-2011 om 18:45

Ishtar

Ik heb geen tips, maar vind het wel rot voor je en hoop dat het meevalt. Ik ben wel verbaasd over die pittige verwachtingen. Een praktijkschool hoort toch het een en ander in huis te hebben qua ondersteuning? Maar misschien zijn er anderen die op dit gebied ervaring hebben.

ishtar

ishtar

12-09-2011 om 10:26

Evanlyn

Klopt, praktijkschool hoort wat extra's in huis te hebben, en heeft dat ook wel. Alleen wordt er wel een zelfstandigheid verwacht die zoon niet heeft, en ws ook niet zal krijgen.
Over anderhalve maand hebben we weer een gesprek, dan is er vast wel meer zicht op.

Jesse_1

Jesse_1

13-09-2011 om 23:20

Jee ishtar

Wat vervelend! Zit hij hier in de stad op school?
Ik hoop dat het toch nog een beetje wil gaan werken voor jullie.
Succes! Jesse

ishtar

ishtar

14-09-2011 om 13:37

Jesse

Nee, de openbare in Plaats-hiernaast.
Maar na dagelijks heen en terug 4km geklaag over -moe- geen zin in fietsen- ik wil niet door die tunnel- waarom is er geen andere weg? (maw, zorg jij er hoogstpersoonlijk eens voor dat ik die takkentunnel niet meer hoef te fietsen)..etcetcetc, begin ik me ook nog eens af te vragen of ik het wel jaar in jaar uit volhoud. En toen fietste hij door zijn boosheid ook nog eens bijna tegen een auto aan (ondanks dat ik hem 3 keer toegeroepen heb te stoppen) en toen had ik het helemaal gedaan. Hij heeft niet eens gedag gezegd, en dat is echt voor het eerst. Hoe boos hij ook kan zijn, dag zeggen deed ie altijd nog wel. (meestal zelfs met kusje )
Hij zit dus ook echt aan zijn max.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.