Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-02-2010 om 22:37
Voor de geinteresseerden een update na ons laatste gesprek met school vandaag. Ayladochter had de kleutercito's boven verwachting goed gemaakt, twee keer een zeer goede A score. de fouten die ze gemaakt heeft zijn vaak duidelijk slordigheidsfouten of geen zin meer fouten.
Juf geeft aan dat ze steeds meer kenmerken van een hoogbegaafd kind in ayladochter terugziet. Dochter is nu wel een stuk gelukkiger in de klas en haar zelfvertrouwen is verbeterd. Ze krijgt extra weektaakjes om haar bezig te houden en dat gaat tot nu toe heel goed. Haar concentratie is nog steeds niet geweldig en ze is nog steeds erg dromerig. Ze doet werkjes bij voorkeur nog steeds alleen en we hebben allemaal het vermoeden dat dat komt omdat ze toch soms op een ander niveau denkt. Dochter geeft dit ook zelf wel aan. Verder kan ze het met alle kindjes goed vinden en komt ze goed voor zichzelf op. Ze laat in de klas niet blijken dat ze met andere onderwerpen bezig is al maakt ze volgens de juf soms wel hele diepzinnige opmerkingen.
We hebben nu afgesproken dochter de gewone dingen in de klas te laten doen, met lezen loopt ze bijvoorbeeld niet zo heel ver vooruit maar dat ze gaan kijken of ze nog gaan verdiepen op gebieden die dochter interessant vind. Filosofie, aardrijkskunde, rekenen en geschiedenis. Ook hebben we het kort over doortoetsen gehad maar dat vonden we allemaal op dit moment niet echt zinvol, we zien allemaal dat ze voorloopt en ook wordt ze binenkort extern uitgebreid getest
Al met al een hele verbetering van een jaar geleden, van een kind dat school stom en vervelend vond naar een kind dat school leuk maar wel een beetje saai vind
26-02-2010 om 11:14
Hey ayla
Ik zie nu pas je update over je dochter, want ik kom niet zo vaak in Zorgenkinderen. Ik heb je in de loop der tijd wel veel zien posten over de zorgen die je over je dochter had. Fijn dat ze school inmiddels leuker vindt en dat ze aangepaste taakjes krijgt.
Misschien kun je het nu zelf ook wat meer loslaten? Zo te lezen komt het wel goed met je dochter. En als ze uitgebreid extern wordt getest, weet je straks ook waar je aan toe bent.
Chris
26-02-2010 om 13:05
Alleen al het feit dat wij niet de enige zijn die ziet dat er iets "anders" is met ayladochter werkt voor mij geruststellend, stom eigenlijk maar ja.
Ondertussen is er weer contact geweest met de IB'er en er is nu ook nog besloten ayladochter extrawerk te geven in de vorm van het pakket slimmerikken. Dit is nu voor haar besteld en zodra dit binnen is kanz e ermee beginnen. Ze zijn toch bang dat ze anders uitgeput raken in werkmateriaal.