Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
10-12-2009 om 22:12
Ha, ik had beloofd jullie op de hoogte te houden van de neurofeedback-ontwikkelingen bij Zoon (7,5 jr, ADHD). Na 16 sessies kan ik zeggen: ik denk dat het echt werkt. Met kleine stapjes.
Zoon is nog altijd geen concentratiewonder en nog altijd, zeker op school, bijzonder impulsief, maar we merken toch op een aantal punten vooruitgang. Zo valt hij inmiddels gewoon in slaap als we hem (altijd vrij vroeg) in bed leggen, ipv eerst nog 2 uur te liggen piekeren en draaien en 10 keer terug naar beneden te komen. Hij kan zich langer zelf bezighouden; zo zit hij soms uren (!!) te tekenen of lego'en. Dat hadden we nog nooit eerder gezien. Hij neemt de tijd om te knuffelen, is opvallend aanhankelijker. En hij lijkt makkelijker te schakelen tussen gebeurtenissen/ acties. Waar we eerst steeds op voorhand moesten aankondigen wat er stond te gebeuren en wanneer, gaat dat nu veel vloeiender. Naar buiten? Oke. Spullen opruimen? Prima. Dat spaart dus de nodige explosies en irritaties uit. En we hoeven dingen minder vaak aan hem te vragen, hoewel dat nog wel wisselt.
We zijn nog niet klaar en op school zijn er nog de nodige problemen, maar als dit is wat me ermee bereikt hebben, ben ik eigenlijk al heel tevreden! Ik moet er wel bij zeggen dat ik vrij makkelijk praten heb, omdat er bij ons een groot deel vergoed wordt, maar ik wilde jullie dit blijde nieuws toch niet onthouden .