Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Onno

Onno

16-11-2008 om 23:11

Vaccinaties en gedragsstoornissen.

Al sinds het begin dat ik op dit forum zit schrijf ik hierover maar niemand hier wil het maar geloven. Zelfs een homeopatisch arts met dezelfde mening wordt hier van dit forum geweerd.
Misschien kan deze link wat meer licht op de zaak werpen.


http://www.youtube.com/watch?v=zrIM2hwrLoc&feature=email


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ardnax

Ardnax

17-11-2008 om 00:11

Ja, nu ben ik er zeker van

Die Kennedy's zijn echt voor geen meter te vertrouwen.
Dat gevoel had ik al, maar nu weet ik het zeker !
(is toch diezelfde die gearresteerd is vanwege heroinebezit ?)
Grtz.
Ardnax

rosa

rosa

17-11-2008 om 08:43

Niet hier

ALS er al een verband zou zijn, wat ik ernstig betwijfel, dan toch niet in NL:
http://www.nrc.nl/wetenschap/article1852754.ece/Veel_heibel_over_weinig_kwik

rosa

Pippie

Pippie

17-11-2008 om 09:27

Statistieken

Begrijp ik goed dat de samenhang gevonden wordt in het feit dat met de toename van het aantal vaccinaties ook het aantal kinderen met autisme is toegenomen?

In dat geval vind ik de conclusie namelijk nogal snel. Juist in de afgelopen jaren zijn we zoveel verder gekomen voor wat betreft de medische wereld maar tegelijk weten we ook meer over de psychische kanten van de mens. En nog lang niet alles. Dat betekent dat we nu ook eerder ADHD en autisme en andere stoornissen kunnen herkennen. M.a.w. de tussenliggende, verbindende factor is onze toegenomen kennis en niet de vaccinaties. Niet het aantal gevallen van autisme is toegenomen, maar het aantal GECONSTATEERDE gevallen. Wat ik wil zeggen is dat het verband heel anders kan liggen dan hier verondersteld wordt.

Dat is natuurlijk ook maar een gedachte. Maar de conclusie is te snel getrokken als ik het allemaal goed begrepen heb hoor. Mijn engels is niet al te best

Pippie

Ardnax

Ardnax

17-11-2008 om 09:46

Levertraan

Dan heb ik ook nog een stellige bewering en kan zeker als waarheid aangenomen worden:
Sinds men gestopt is met het geven van levertraan is autisme en ADHD enorm toegenomen. Oftewel, men moet levertraan weer gaan geven aan de kinderen en alle gedragsstoornissen zijn terstond verdwenen.
Grtz.
Ardnax

Pippie

Pippie

17-11-2008 om 10:06

Visvetzuren

Toevallig net gelezen in de Gezondgids dat er een grote studie is geweest waarbij geen effect is gevonden op het leervermogen en/of geheugen van kinderen. Er is onvoldoende bewijs dat visvetzuren DE ONTWIKKELING van kinderen ouder dan 2 jaar beïnvloeden.

"En het effect bij kinderen met ADHD? Een veelgeciteerde studie uit 2002 wordt vaak als bewijs gepresenteerd, maar wie de resultaten kritisch leest, ziet dat het verschil tussen de kinderen die wel een geen visolie kregen heel erg klein is.
Onlangs hebben andere wetenschappers op basis van alle beschikbare studies vastgesteld dat over de effectiviteit van omega-3 vetzuren als therapie of aanvulling op de behandeling van ADHD nog geen conclusie te trekken is." (Gezondgids, november 2008)

Nog geen conclusies te trekken dus. We mogen hier lekker door gaan met de discussies

Ardnax

Ardnax

17-11-2008 om 10:49

Euhm

Het was ook redelijk sarcastisch bedoeld en aangezien ik van een discussie hou, ben ik nou niet echt een ster in het beargumenteren van zaken waar ik niet echt achter sta.
Dus sorry, geen discussie van mijn kant
Grtz.
Ardnax

Pippie

Pippie

17-11-2008 om 12:37

Ardnax

Dat had ik wel door uh, dat van het sarcasme

anna van noniemen

anna van noniemen

17-11-2008 om 19:36

***kreun****

nee he, Onno is weer eens onder zijn steen vandaan gekropen......

Minet

Minet

17-11-2008 om 23:09

*tilt steen weer op* (ot)

duw jij anna van noniemen?

*Twinkel*

*Twinkel*

18-11-2008 om 08:38

Heb je...

daarvoor echte walvissen nodig of zouden lookalikes ook werken?

Sancy

Sancy

18-11-2008 om 09:04

Twinkel toch

het enige wat je nodig hebt is wat zeewater! Die levertraan kan oneindig verdund gebruikt worden hoor!

anna van noniemen

anna van noniemen

18-11-2008 om 10:29

** zo steen weer terug **

Rust...

Overigens, als een look a like voldoende is, dan kan ik ook nog wel wat bijdragen ) woehahahahahahahha

Pippie

Pippie

18-11-2008 om 10:40

Aha

Ik begrijp dat Onno dit soort dingen dus vaker plaatst? dan weet ik dat. Ik vond het al zo vreemd dat er helemaal geen reactie meer kwam. da's dus door die steen.

Pippie

anna van noniemen

anna van noniemen

18-11-2008 om 10:54

Ja, pippie

Onno is onze huis-alterneut, die vooral wil dat wij allemaal onze zorgenkindjes volstoppen met zijn wonderolie en de reguliere medicatie laten staan en ons daarvan geen enkele deugdelijk bewijs kan leveren dat zijn wonderolie wel helpt, terwijl wij allemaal weten dat de reguliere medicatie in ieder geval werkt!

En nu wil hij de schuld dus op de vaccinaties schuiven, zodat wij allemaal stoppen met vaccineren en zijn wonder-olieen aanschaffen als een van onze kinderen Bof, Mazelen of welke andere ernstige ziekte dan ook krijgen.....snappie

Lekker onder de steen laten dus.....

Onno is bekend om zijn zeemeeuwentaktiek

Hij komt aanvliegen, maakt veel herrie, laat een hoop schijt vallen en vliegt weer weg, de rest met de troep achterlatend. Dan zit de wachtkamer van zijn praktijk namelijk plotseling heel erg vol. Tip: vermoei je niet teveel met vragen stellen, want hij antwoordt toch niet.

anna van noniemen

anna van noniemen

18-11-2008 om 17:12

**** proest ****

zie meteen Nemo voor me.....mijnmijnmijnmijnmijn mijnmijnmijnmijn .....

Massi Nissa

Massi Nissa

18-11-2008 om 20:42

Anna (ot)

"(knip) als een van onze kinderen Bof, Mazelen of welke andere ernstige ziekte dan ook krijgen (knip)".
Veel inentingen zijn inderdaad tegen ernstige ziektes, maar je kunt erover redetwisten of de bof en zelfs de mazelen daartoe behoren. Natuurlijk hebben verzwakte, ondervoede kinderen in derdewereldlanden grote kans op complicaties, maar ik heb zelf als kind de bof, de mazelen en alle andere kinderziektes gehad en ik leef nog. Idem dito mijn broers en zussen.
Verder begrijp ik Onno echt niet. Waarom post je zo'n op zich best interessante stelling als je hem niet onderbouwt en ook niet/nauwelijks reageert op postings van anderen? Is het een soort knuppel in het hoenderhok gooien en dan elke avond met een biertje in de hand lezen hoe iedereen meteen op de kast zit?
Groetjes
Massi

anna van noniemen

anna van noniemen

18-11-2008 om 21:58

Bof en mazelen

kunnen wel degelijk ernstige complicaties geven hoor, afhankelijk wanneer je het in je leven krijgt, volgens mij kan Bof onvruchtbaarheid bij jongens geven en aan complicaties bij mazelen kun je echt dood gaan, dat wij het hebben overleefd vind ik dan ook geen goede vergelijking, dat is meer een kwestie van mazzel..... )

Pippie

Pippie

18-11-2008 om 22:01

Wat jammer, van onno

Ik vond dat ik eindelijk eens een slimme opmerking op Ouders Online plaatste en dan komt daar niets op.
Ja, dat voelt wel als meeuwenflats

Pippie

anna van noniemen

anna van noniemen

18-11-2008 om 22:09

Trek het je niet aan pippie

Hij bedoelt het niet persoonlijk naar jou, hij doet het bij iedereen! En het is daarom dat ik niet meer inga op de posting van onze Onno

Fladder

Hiiiiihiiiihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar! *werpt muntje in parkeermeter*

Kari1

Kari1

19-11-2008 om 19:18

Massi

Mazelen is wel degelijk ook in Nederalnd nog steeds een nare ziekte om te krijgen. Behalve de sterftekans bestaat er een kans van 10% op complicaties als een ersntige longontsteking (echt niet fijn). Hersenontsteking met vaak blijvende schade bij 1 op 1000. Gezien het aantal kinderen wat in Nederland jaarlijks wordt geboren zou dat nog dat nog een hele berg zijn, vaccinatie helpt dat voorkomen.
Kari

Massi Nissa

Massi Nissa

20-11-2008 om 13:51

Kari

Ik weet dat je zelfs bij waterpokken heel af en toe een kind treft dat er longontsteking bij ontwikkelt (ook potentieel dodelijk). Zo kan griep ook dodelijk zijn en zoveel andere doorgaans niet zo gevaarlijke aandoeningen. Toch blijf ik erbij dat het gevaar van kinderziektes wel erg zwaar aangezet wordt de laatste tijd, misschien juist omdat kinderen ze steeds minder vaak krijgen en de daadwerkelijke kennis over kinderziektes dus afneemt onder de bevolking.
Het nare aan Onno (sorry Onno maar dit moet me even van het hart) is dat hij soms discussies aanzwengelt over onderwerpen die ik zelf ook belangrijk vind en waarover ik vragen heb, maar dat dan zo lomp en onbehouwen doet op zijn zeemeeuwenmanier (briljant gevonden inderdaad) dat de discussie zelf totaal niet meer serieus wordt genomen (terecht waarschijnlijk, maar toch jammer).
Ik vraag me zo al een tijdje af of het inderdaad wel zo gezond is om kinderen tegen zo'n beetje alles in te enten, nu ook weer die baarmoederhalskanker, straks de waterpokken en hepatitis B, waar houdt het op? Is ons immuunsysteem daar wel tegen bestand? Ik vraag me dit vooral af omdat er in mijn familie ernstige anti-immuunaandoeningen voorkomen. Daarom vind ik het zo jammer dat Onno dit forum bevuilt met verdachtmakingen en andere verwerpelijke tactieken. Ik krijg soms het gevoel dat er over dit soort onderwerpen geen discussie meer kan worden gevoerd omdat Onno ermee aan de haal is gegaan, snappu?
Groetjes
Massi

Kari1

Kari1

20-11-2008 om 21:10

Massi

"Toch blijf ik erbij dat het gevaar van kinderziektes wel erg zwaar aangezet wordt de laatste tijd, misschien juist omdat kinderen ze steeds minder vaak krijgen en de daadwerkelijke kennis over kinderziektes dus afneemt onder de bevolking." Door de vaccinaties komen die ziekten idd nauwelijks meer voor en daardoor neemt de daadwerkelijke kennis erover in de bevolking idd af. Het resultaat daarvan is onderschatting, men dénkt daardoor dat het gevaar te zwaar wordt aangezet terwijl het om een reële voorstelling van zaken gaat.
"Ik weet dat je zelfs bij waterpokken heel af en toe een kind treft dat er longontsteking bij ontwikkelt (ook potentieel dodelijk)." Ja. Je zegt het zelf al: heel af en toe. Dat is dus echt een ander verhaal dan bij mazelen.
"..tegen zo\'n beetje alles in te enten..Is ons immuunsysteem daar wel tegen bestand?" Ja. Ons immuunsysteem dealt dagelijks met potentieel ziekteverwekkende indringers. Het kan een schier onuitputtelijke hoeveelheid verschillende virussen en bacteriën aan. Die paar waar tegen ingeënt wordt zijn wat dat betreft druppeltjes in de zee.
"..omdat er in mijn familie ernstige anti-immuunaandoeningen voorkomen." Volgens de antiprik-lobby zou je dan juist moeten vaccineren denk ik: heel simpel gesteld is de theorie toch dat door vaccineren het T1/T2 evenwicht verschoven wordt richting T2? Overmaat T2 zou zorgen zorgen voor allergieën, overmaat T1 voor auto-immuunziekten. Maar alle gekheid op een stokje, dat zijn allemaal maar aannames en theorieën. Er is net zo min bewijs voor de theorie dat vaccineren de kans op allergie verhoogt.
Kari

Guinevere

Guinevere

20-11-2008 om 21:30

Waterpokken

Er is al een waterpokkenvaccin. In Nederland zijn ze in de testfase, in veel buitenlanden is dit al standaard. Dus de enge dingen die je bij waterpokken kunt oplopen, worden zeker serieus genomen.
Helaas kreeg dreumes hier precies de waterpokken in de week dat ie ertegen gevaccineerd zou worden, hoe is het mogelijk he!

Jose van Polanen

Jose van Polanen

21-11-2008 om 20:46

Die complicaties

van mazelen (en ook waterpokken), treden die niet vooral op bij kinderen die al meer risico lopen dan gemiddeld op complicaties? Zoiets als bij de griepprik die vooral gegeven wordt aan COPD-patienten, senioren en nog zo wat risicogroepen? Als dat zo is, zou dat er voor kunnen pleiten om bijvoorbeeld in het geval van waterpokken alleen de kinderen in te enten die meer dan gemiddeld risico lopen op complicaties.
groet,

Massi Nissa

Massi Nissa

21-11-2008 om 21:37

Kari, nog wat vragen

"Door de vaccinaties komen die ziekten idd nauwelijks meer voor en daardoor neemt de daadwerkelijke kennis erover in de bevolking idd af. Het resultaat daarvan is onderschatting, men dénkt daardoor dat het gevaar te zwaar wordt aangezet terwijl het om een reële voorstelling van zaken gaat."
In de jaren zeventig doorliep iedereen nog gewoon alle kinderziektes. Ik kan me nog goed herinneren hoe moeders precies wisten hoe je welke kinderziekte kon herkennen, hoe lang de incubatietijden waren en hoe lang er uitgeziekt moest worden. Ook onze huisarts was volledig op de hoogte. Die kennis is er dus nog steeds, want het merendeel van die moeders loopt nog rond. Ik heb als oudste van een groot gezin al die kinderziektes tig keer voorbij zien komen.
Wat ik denk (en dat is ook maar een mening) is dat er naast potentieel afgenomen kennis vooral weinig geduld meer is met kinderziektes. Zelfs dat handjevol wat nu nog over is, waar hebben we het over, waterpokken en de vijfde en zesde ziekte, gooit een modern gezinsleven behoorlijk overhoop. Hier ook, we werken beiden vier dagen dus een ziek kind is niet alleen zielig maar ook een logistieke ramp. Let wel, ik wijs NIET met vingertjes, ik constateer alleen dat de omstandigheden nu ook anders zijn.
En over die onderschatting: ik hoor juist vaak uitspraken als "Mazelen zijn dodelijk, hoor!" alsof je het over een fatale dosis slaappillen of een goedgeplaatste kogel hebt. Ik vind dat overtrokken en zelfs enigszins ergerlijk, je moet de dingen wel in perspectief blijven zien. Verzwakte kindjes zijn een ander verhaal, natuurlijk, ik zeg het er maar even bij.
"Ja. Ons immuunsysteem dealt dagelijks met potentieel ziekteverwekkende indringers. Het kan een schier onuitputtelijke hoeveelheid verschillende virussen en bacteriën aan. Die paar waar tegen ingeënt wordt zijn wat dat betreft druppeltjes in de zee."
Uh, dit zal wel overkomen als een vreselijk stomme inkopper, maar als bovenstaande voor de volle 100% opgaat, lijkt vaccineren toch overbodig? Ik ben absoluut geen kritische prikker (ik krijg de kriebels van die website, zo stellig en zo overduidelijk bedoeld om prille ouders angst aan te jagen). Bovendien heb ik een oudoom die al zestig jaar leeft met de vreselijke gevolgen van een polio-aanval. Ik ben overtuigd van het nut van vaccineren. Mijn vragen betreffen vooral de hoeveelheid vaccinaties en de eventuele langetermijngevolgen.
En als de antipriklobby echt denkt dat je van wel vaccineren allergieen krijgt en van niet vaccineren auto-immuun-problemen begrijp ik al helemaal niet meer waarom ze niet prikken. Als ik kon kiezen tussen eczeem of reumatoide artritis, wist ik het wel. Ik heb trouwens beiden, dus bij mij is die boodschap niet doorgekomen over T1 en T2. Heel slordig van mijn immuunsysteem, hihi.
Overigens erg bedankt voor je reactie, echt leuk dat je erop ingaat!
Groetjes
Massi

Kari1

Kari1

21-11-2008 om 21:47

Jose

"bijvoorbeeld in het geval van waterpokken alleen de kinderen in te enten die meer dan gemiddeld risico lopen op complicaties."
Dat is precies hoe er nu in Nederland met de waterpokkenvaccinatie wordt gewerkt. Risicokinderen worden door hun behandelende kinderartsen gevaccineerd. Goed verzonnen dus .
Maar risico's zijn statistiek en statistiek zegt niets over het individu. Ook voor (enkele) niet-risicokinderen kan waterpokken per ongeluk heel vervelend aflopen.
Kari

Kari1

Kari1

21-11-2008 om 22:22

Massi

"In de jaren zeventig doorliep iedereen nog gewoon alle kinderziektes" nee hoor, er werd toen al ingeënt tegen difterie, polio, tetanus, kinkhoest en pokken. Daar is in de jaren vijftig mee begonnen. In de jaren zeventig kwam mazelen erbij.
"naast potentieel afgenomen kennis vooral weinig geduld meer is met kinderziektes." Ja, dat denk ik ook.
"Mazelen zijn dodelijk, hoor!" alsof je het over een fatale dosis slaappillen of een goedgeplaatste kogel hebt. Ik vind dat overtrokken en zelfs enigszins ergerlijk..."
Complicaties van mazelen: 5 tot 10% van de patiënten krijgt oorontsteking met soms blijvende doofheid als gevolg. 1 tot 5% krijgt een (levensbedreigende) longontsteking. Heel soms (1 op de 1000 keer) leidt mazelen tot een acute hersenontsteking die vaak blijvende hersenschade geeft. 1 tot 2 van de 1000 patiënten sterven. (De mazelenepidemie van 1999 in Nederland kende 3000 patiënten en 3 doden.)
"Ons immuunsysteem dealt dagelijks met potentieel ziekteverwekkende indringers. Het kan een schier onuitputtelijke hoeveelheid verschillende virussen en bacteriën aan. Die paar waar tegen ingeënt wordt zijn wat dat betreft druppeltjes in de zee." "Uh, dit zal wel overkomen als een vreselijk stomme inkopper, maar als bovenstaande voor de volle 100% opgaat, lijkt vaccineren toch overbodig?"
Ons immuunsysteem kan prima antistoffen maken tegen een onuitputtelijke hoeveelheid ziekteverwekkers. Maar dat gaat niet altijd even snel, daarom worden we soms toch eerst ziek. De ziekteverwekker krijgt dan de tijd om ons die snotneus te bezorgen voordat de antistoffen zijn aangemaakt die hem uitschakelen. Maar het leuke is dat het lichaam die ziekteverwekker dan onthoudt en de volgende keer al héél snel met de antistoffen klaarstaat. Dan is er geen kans meer om voor een snotneus te zorgen want voor die tijd is het beest al onschadelijk gemaakt. (immunologisch geheugen.)
In geval van een snotneus is dat allemaal niet zo erg. In geval van ziekten als polio, mazelen etc. wel. In de meeste gevallen gaat dat gelukkig ook goed en overleeft de patiënt zonder ernstige schade, vergelijk met de snotneus. Maar er is ook een gerede kans dat dat er wel ernstige dingen gebeuren voordat de antistoffen zijn aangemaakt. En dan komt de truc van het vaccineren: door het lichaam in contact te brengen met (stukjes van) ziekteverwekkers die niet ziek kunnen maken maar wel zorgen voor antistoffen wordt gevaarloos een immunologisch geheugen opgebouwd. Komt het lichaam dan een keer in contact met de echte ziekteverwekker dan staan de antistoffen al klaar en word je niet ziek en krijg je dus ook de gevaarlijke complicaties niet.
En, weer even terug: omdat ons immuunsysteem er op gebouwd is om een leven lang tegen heeeel veeeel ziekteverwekkers antistoffen te kunnen maken, kan het dat met het grootste gemak ook tegen die paar waar we tegen inenten. Dat is trouwens geen verschil met vroeguh, toen we óók in contact kwamen met die beesten maar dan ongecontroleerd met alle kwalijke gevolgen van dien.
Kari

Jose van Polanen

Jose van Polanen

21-11-2008 om 23:07

Ja maar

"Goed verzonnen dus ." Hi hi, ik wist het echt niet. Ken het beleid alleen van de griepprik.

"Maar risico's zijn statistiek en statistiek zegt niets over het individu." Tinus maar weer eens nadoen: Ja, Duh!! Maar vaccinatieprogramma's lijken er tegenwoordig over te gaan of het de moeite waard is (en het geld) om een hele groep te vaccineren om een klein aantal sterfgevallen of een idem klein aantal gevallen van blijvende invaliditeit te voorkomen. Dat is wel de afweging, dacht ik. En waar vroeger inderdaad vooral werd gevaccineerd tegen notoir nare kwalen als polio en pokken, worden nu mazelen (die wij vroeger gewoon doorliepen sprak de oude dame) meegenomen. Maar de overheid zelf, aarzelt regelmatig, lijkt het. Vanwege de kosten-batenafweging.
groet,

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.