Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Mirjam

Mirjam

16-07-2017 om 13:44

Vakantie met bijna volwassen kinderen, wat en hoe?

We hebben 3 kinderen die volgende zomer 19, 18 en 16 zullen zijn. Ze gaan nog met ons mee op vakantie. Middelste wil eigenlijk niet, maar is ook nog niet in staat om alleen thuis te blijven (ADHD en ASS). Oudste (ADHD en kenmerken ASS) heeft niks anders om te doen, dus gaat noodgedwongen maar mee. Heeft geen vrienden om mee op vakantie te gaan. Hebben we verder geen last van hoor. Gaat wel mee met uitstapjes etc.
Oudste 2 willen niet op een kamp mee of met een jongerenreis en kunnen niet samen thuis blijven.
Man en ik willen heel graag even weg uit huis. Normaal gesproken gaan we kamperen, maar dit jaar hebben we een huisje gehuurd in het buitenland. Jongste is nu 15 en lekker aan het puberen. Was altijd overal wel voor te porren, maar dit jaar niet meer. Er is genoeg te doen, maar de 2 jongsten willen niks. Alleen maar hangen op de bank met mobiel etc. Ik ben me dus nu aan het oriënteren op volgende zomer. Waar doen we verstandig aan?
Is er iemand die dit herkent? En welke middenweg heb je gekozen?
Alvast bedankt.

Vogel

Vogel

16-07-2017 om 18:12

Leef bij de dag

Met zoveel problemen in één gezin heb je je handen vol aan de zorgen van vandaag. Wie weet heeft er over een jaar een kind verkering, een herexamen, vakantiebaantje of wil er wel ineens iemand alleen op vakantie of met vrienden.
Een jaar duurt nog zo lang...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

16-07-2017 om 18:41

Wat wij doen is

Ze moeten mee op vakantie maar hoeven niet mee op excursie.
Dus als ze de hele dag in bed, voor het huisje of in het zwembad willen liggen: prima.

Laat mij denken aan de vakantie in Oostenrijk dat mijn zus en ik de hele dag voor de tv hingen: MTV! Dat hadden we thuis niet. En mijn moeder zich maar zorgen maken of we het wel naar onze zin hadden....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.