anna van noniemen
29-07-2009 om 16:22
Vakantie voorbij
en wat jammer dat de camping zo rumoerig was dat zoon voor het eerst sinds jaren weer ging spoken 's nachts. Nachtmerries, nachtelijk gillen en slaapwandelen. Puur vanwege oververmoeidheid.....jammer...
Maar.....1 positief bericht!!! We hadden dit keer een speciale pas voor Disney aangevraagd, en wat een supertijd hebben we daar gehad deze keer!!! Lak aan iedereen die er anderes over denkt, maar ik was blij dat ik het gedaan had!!

mirreke
02-08-2009 om 12:46
Anna, vraagje
Wat bedoel je precies met een speciale pas? En hoe krijg je die dan?
Wij hebben een zoon met PDD-NOS die ook adhd-achtig gedrag vertoont. Zou zoiets ook voor hem te krijgen zijn?

anna van noniemen
02-08-2009 om 13:35
Absoluut!
Je moet een brief vragen aan bijv. je kinderpsych of huisarts (bleek in ons geval ook voldoende) en eventueel de diagnose mee. Dan ga je in het park naar City Hall en daar krijg je een speciale pas waarmee je bij attracties via de uitgang naar binnen kan en daardoor dus de lange wachtrij omzeilt! Geen stuiterbal naast me, geen boze buien omdat hij het niet meer volhield, heerlijk! en zelf was hij dit keer zo trots dat hij ADHD had hahahahahaha!!!!

mirreke
02-08-2009 om 17:03
Jeetje
heb je dat bij meer attractieparken? Ik weet nl. precies wat je bedoelt. Het lange wachten trekt hij gewoon niet, het is niet dat hij niet op zijn beurt wil wachten, maar hij kan niets met al die prikkels in zo'n rij, bovenop de spanning van het in zo'n park zijn.
Nou hoef ik niet perse naar Disney, ik ben zelf helemaal gek van de Efteling. Wat moet er in die brief staan? Dat hij PDD-NOS heeft, en dat is dan voldoende?
Het zou best een oplossing zijn, we hebben nl. vier kinderen en doen soms dingen niet (genoeg ook wel hoor, gelukkig) vanwege hem. Zijn gedrag kan de anderen namelijk ook heel erg prikkelen en dan is het NIET gezellig, niet voor hem en niet voor ons.

anna van noniemen
02-08-2009 om 19:40
Efteling
is niet het meest zorgenkinderenvriendelijke park....de ervaringen op Balans zijn wisselend, sommigen krijgen het pas na lang zeuren.

Tineke
02-08-2009 om 21:40
Efteling
In de brief moet staan: "xxx geb. datum, is niet in staat zelfstandig in de rij te staan" daaronder de handtekening van de huisarts.
En dan krijg je bij de Efteling probleemloos een brief waaruit blijkt dat je de invalide-ingang mag gebruiken. En bij ons mochten er maar liefst drie begeleiders mee.

mirreke
05-08-2009 om 01:13
Ok, dank en begeleiders?
voor jullie antwoord. Met drie begeleiders bedoel je gewoon mensen die meegaan ? Dus ook brusjes? Hij heeft nl. drie brusjes en ik erbij, zou vier begeleiders moeten zijn dan. Ik kan moeilijk 1 kind wel in de rij laten staan...
Meestal doe ik dat soort dingen alleen met de kinderen namelijk, manlief heeft eigenlijk precies hetzelfde als zoonlief denken we en kan ook slecht tegen dit soort parken...

*Twinkel*
05-08-2009 om 07:51
Verschillend per attractie
Wij zijn vorig jaar oktober met 9 personen naar EuroDisney geweest. Bij sommige attracties mag je met 8 personen+de kaarthouder erin, andere hebben een limiet van 3 personen+kaarthouder. Dit alles staat netjes aangegeven op de kaart. Wel moet de kaarthouder zelf mee in alle attracties waar je de pas bij wilt gebruiken.
Maar echt, het is een aanrader. Zo relaxed was een bezoek aan disneyland nog nooit!

anna van noniemen
05-08-2009 om 11:25
Wij zijn
in alle attracties met zijn 5-en gegaan, overal werd gevraag, hoeveel personen, en nergens problemen als ik 5 zei ))

Janna3
06-08-2009 om 17:10
Bij ons wel streng!
Bij ons waren ze in Disney wel heel strikt op het aantal personen. We hadden een tweejarige bij ons en die telde wel mee! Maar goed, dan ging een van ons in de rij staan met de kinderen die dat wel konden en de ander wachtte bij de attractie. Het wachten is bij ons namelijk niet een probleem, maar de mensen in de rij wel. Verder echt niets dan lof voor het park!
Bij de Efteling was het trouwens ook geen probleem, met een verklaring van de huisarts waarop de diagnose stond en een zinnetje dat hij niet in een rij kan staan.
Ik kan het echt iedereen aanraden, het scheelt zoveel stress, je komt zelf ook aan genieten toe op die manier!

*Twinkel*
06-08-2009 om 17:43
Ow ja: in het hotel
Wij hebben de fastpass ook in het hotel (Santa Fe) gebruikt bij het restaurant. Wij hadden een halfpension arrangement en de rijen vor het ontbijt en het diner waren niet misselijk. Omdat onze stuiterbal echt niet wachten kan heb ik wat afgewapperd met de pas en ook in het restaurant kregen we voorrang, tot grote ergenis van andere mensen maar lak daaraan.