Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
an mien

an mien

17-07-2011 om 14:17

Verantwoording pgb

Wij moeten dit jaar voor het eerst het pgb 2 x per jaar verantwoorden. Wij hebben vanuit het pgb begeleiding na achooltijd in de vakantie dus 7 weken niet dus ook 7 weken geen kosten. Deze 7 weken vallen allemaal in de tweede helft van het jaar. De eerste heelft van het jaar geven wij dus meer dan de helft van het pgb uit en de tweede helft dus minder dan de helft, bij elkaar is het wel het bedrag dat we krijgen. Moeten we nu zelf betalen wat we in de eerste helft teveel uit hebben gegeven en moeten we aan het eind van het jaar jaar wat we over hebben van de tweede helft terugbetalen? Of telt het zorgkantoor alles op tot een jaar?

Wie weet het en helpt mij dan kan de veantwoording nog voor de vakantie de deur uit.

An mien

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Cindy

Cindy

17-07-2011 om 20:35

Per jaar

Je moet verantwoorden/opgeven wat je daadwerkelijk uitgegeven hebt of dat nou meer of minder is dan wat je het tweede half jaar gaat opgeven. Het gaat om de echte gemaakte kosten! Je krijgt dan een brief terug dat de kosten voorlopig goedgekeurd zijn. Dan aan het eind van het jaar tellen ze de 2 verantwoordingsformulieren op en komt het goed

Astrid

Astrid

19-07-2011 om 23:02

Geen probleem!

Ik heb daar ooit het Zorgkantoor voor gebeld en het maakt niet uit of je in de 1e helft 70 procent opmaakt. Idem omgekeerd. Aan het eind van het jaar tellen ze alles bij elkaar op en moet je ev. Terug betalen als je over houdt. Ik heb voor zoon voor het 5e jaar een PGB. En moet al die jaren al 2 x verantwoorden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.