Kaaskopje
05-12-2009 om 12:56
Vergoeding behandeling en medicatie
Mijn dochter is momenteel voor onderzoek bij een psychiater en bij het eerste contact was haar gelijk duidelijk dat mijn dochter baat kan hebben bij concerta. Mijn dochter zei vanmorgen dat daar begeleiding bij nodig is wat natuurlijk ook wat kost. Nu is mijn dochter verzekerd bij Zekur van Univé en volgens dochter zou er een flinke eigen bijdrage bij moeten van ons om dit allemaal te betalen. Mijn vraag: wie heeft er ervaring met een zorgverzekering voor jongeren die hiervoor een goede dekking heeft.

Kaaskopje
11-12-2009 om 22:31
Bikkel
Ik heb even kort gekeken, maar goed dat je mij eraan herinnert!

Elisa Gemani
14-12-2009 om 15:15
Vergoeding concerta
Kijk eens op de site van Balansdigitaal; zij hebben een keuzewijzer zorgverzekering en een lijst van zorgverzekeraars waar je kan zien hoeveel ze vergoeden van ADHD-medicatie http://www.balansdigitaal.nl/
Overigens, als je een inkomen hebt rond het sociaal minimum, kan je bijzondere bijstand krijgen voor de vergoeding van de eigen bijdrage. Je hebt dan alleen een briefje nodig van de psychiater. Mijn verzekering vergoedt slechts 100 euro per jaar en de rest van de eigen bijdrage voor de Concerta van zoonlief krijg ik terug van de Bijzondere Bijstand. Succes!

an mien
15-12-2009 om 09:52
Nu wisselen van verzekering
Als je weet dat je dochter concerta voorgeschreven gaat krijgen dan zou ik nu wisselen van verzekering want als ze het al krijgt is wisselen niet meer mogelijk. Onze zoon krijgt ook concerta en wij krijgen ook 100 euro per jaar, wij wilde dus een andere verzekering maar wij werden daar niet meer geaccepteerd.
groetjes
An mien
op de site www.adhd.nu kan je een duidelijk overzicht vinden

Kaaskopje
16-12-2009 om 02:04
Psychiater
Heeft ons afgeraden nu al van zorgverzekeraar te switchen omdat nog niet zeker is of medicatie merkbaar verbetering zal brengen. Ze gaat waarschijnlijk met ingang van half januari een proefperiode met Concerta. Dat ze ADD heeft staat voor de psychiater vast. Toch ga ik donderdag (ben ik weer vrij) maar eens wat zorgerverzekeraars bellen. Ik denk dat ik de info dan sneller heb dan via internet om eerlijk te zijn. Ik heb inmiddels begrepen dat het best belangrijk is om zoveel mogelijk vergoeding te kunnen krijgen, wat een dure 'grap'!

Kaaskopje
16-12-2009 om 02:30
An mien
Ik had niet door dat jij gister gereageerd had en had mijn reactie dus geschreven zonder dat van jou gelezen te hebben.
Jij hebt je er al in verdiept blijkbaar. Bij welke verzekering kwam jij uit. Ze zit nu bij Zekur van Univé, maar óf ik kijk er overheen óf die wordt echt niet genoemd. Mijn eigen verzekering zie ik er ook tussen, maar dan wordt er een eigen bijdrage gevraagd. Een hele blonde vraag... als er staat 138,00 dan mag ik toch aannemen dat dat op jaarbasis is? Ruim een tientje per maand dus. Het is natuurlijk wel zaak om te kijken of een lagere premie met een beetje meer eigen bijdrage handiger is dan een verzekering die volledig vergoedt.
De psychiater zei dat ze beginnen met de lichtste dosering van Concerta en dat het dan 50 euro per maand gaat worden.
Ik wou dat het leven nog zo simpel was als vroeger. Toen had je het ziekenfonds, klaar uit. Al die zorgverzekeraars met hun eigen regeltjes!

an mien
16-12-2009 om 09:03
Wij kwamen uit bij....
.......ONVZ maar die weigerde ons, nou ja ons niet maar zoonlief wel. we blijven nu maar waar we zitten de mnenzis.
Ik zou toch nu proberen te wisselen van verzekering want als de medicatie wel aanslaat heb je een probleem dan kan je niet meer wisselen en nu nog wel.
heel veel succes en ik hoop dat het lukt met de concerta, hier is het echt een zege.
groetjes
An mien

anna van noniemen
16-12-2009 om 13:07
Kaaskopje
wij zijn overgestapt naar Zorg en Zekerheid. Die vergoed ADHD medicatie tot 750 euro per jaar. De premie voor de gezinsverzekering is voor mij (5 personen) 121,95 per maand. Oh ja, en geen keuring om toegelaten te worden!

maggietel
16-12-2009 om 14:13
Anna
als ik op de site van zorg en zekerheid kijk, kom ik op een premie van 243,90 euro (2 volw. en 2 kinderen). Hoe kan het dat jou premie zo laag is, kijk ik misschien ergens overheen?

anna van noniemen
16-12-2009 om 16:23
Sorry...
ik zeg het verkeerd, 1 volwassene, 3 kinderen, Mijn man is bij een andere zorgverzekering.....

Elisa Gemani
16-12-2009 om 18:47
Concerta
Met de laagste dosering (18mg) Concerta kom je uit op 34 Euro per maand voor een potje.

anna van noniemen
16-12-2009 om 21:54
Sinds kort ja
maar de 1e 10 maanden heb ik toch echt 43 euro per maand betaald!

Kaaskopje
17-12-2009 om 03:36
Volgens de psych.
Wordt het 50 euro per maand. Mijn dochter is overigens volwassen voor de zorgverzekering. Ze heeft dus een eigen verzekering.

an mien
18-12-2009 om 09:39
45 euro
betalen wij voor het middelste potje (36mg) en daar komt de 3mg melatonine bij dus voor ons is dat 60 euro per maand, 720 euro per jaar waarvan we 200 euro vergoed krijgen.
groetjes
An mien

Kaaskopje
19-12-2009 om 03:22
Wat een geld
hè an mien. Ik was me daar eigenlijk helemaal niet van bewust.
Ik heb het er met man over gehad. Als ze bij Zekur blijft betalen we voor de premie rond de honderd euro, met medicijnen zitten we dus op 150 per maand (slik). Ik betwijfel of dat veel duurder is dan een verzekering die meer vergoedt, maar een hogere premie hanteert.