Heirthe
06-04-2010 om 15:33
Verjaardag depri zoon
Binnenkort is mijn oudste zoon jarig. Hij wordt dertien en helaas gaat zijn feestje ws niet zo worden als dat hij vorig jaar in gedachten had.
Mijn zoon heeft asperger en maar een vriend.
Hij wil heel graag meer vrienden maar hij vindt geen aansluiting of durft niet te vragen om iets met iemand te doen.
Op school gaat het ook niet lekker, hij wordt gepest.
Vorig jaar was hij vol goede moed, hij zou vrienden krijgen in de brugklas en dan wou hij een echte chill avond met al zijn vrienden...
Hij is op dit moment steeds depressiever aan het worden, gepest op school, verjaardag waar hij geen zin in heeft.
Ik wil het zo graag leuk voor hem maken maar weet niet goed hoe ik dit gemis aan goede vrienden kan compenseren.
HOe doen jullie dat met jullie kinderen.
Ik vind het zo schrijnend om te zien dat hij overal tegenaan moet kijken en het zelf zo graag wil en niet heeft.

anna van noniemen
06-04-2010 om 15:45
Waarom
doe je dan niet met die ene vriend iets duurs en groots organiseren? Ik weet niet, misschien een weekendje met zijn allen weg naar een bungalowpark met allemaal grote zwembaden en glijbanden of iets dergelijks (als hij daarvan houdt uiteraard). Of iets anders, wat hij wel leuk vindt....

Tineke
06-04-2010 om 17:00
Oh foske
Ik zie hier dat jouw zoon al 13 wordt! Vast gefeliciteerd. (mijn kind zit nog niet op het VO)
Maar ik zou het lekker feestelijk vieren met die ene vriend!

Astrid
06-04-2010 om 18:24
Positief inzien
Mijn zoon is bijna 12 en ook brugklasser, met ook Asperger. Hij heeft sinds kort -voor het eerst- 1 vriend. Hij heeft net z'n 1e kinderfeestje gehad. Zoon is nog NOOIT op een feestje gevraagd. Zelf heeft hij ook nog nooit een feestje gehouden. Dit zal helaas voor meer Asperger kinderen gelden.
Ik zou inderdaad wat leuks gaan doen met zoon en die ene vriend. Dat kan toch ook leuk zijn? Beter 1 goede vriend, dan 5 oppervervlakkige. Probeer het positief te brengen. Sterkte!

Pleun
07-04-2010 om 07:50
Pretpark of iets anders speciaals?
Onze zoon van 13 heeft al jaren maar 1 vriend. Wij gaan ieder jaar met zijn feestje naar een pretpark, samen met zijn vriend. Dat zijn altijd super leuke dagen. Omdat de entreeprijzen van die parken hoog zijn, hadden we dit nooit kunnen doen als zoon een grote groep vrienden had gehad.
Alvast gefeliciteerd met je zoon en ik hoop dat jullie een leuk feestje hebben!

Nikus
07-04-2010 om 18:25
Joh
Samen met vriend iets gaan doen wat ze te gek vinden!
Veel plezier alvast!

Heirthe
07-04-2010 om 19:08
Hij wil
zelf nu ook graag met die vriend iets leuks gaan doen, de stad in met zijn tweeën Heeft ie nog nooit gedaan, maar ik weet niet of ik dat nou weer zo'n goed idee vind. Die vriend van hem heeft pdd nos en zoon heeft zelf asperger, ze zijn beide nogal naief en ik ben bang dat ze ruzie ofzo krijgen in de stad..
Vertrouw dat nog niet helemaal, is dat raar?
Ik denk zelf dat enige begeleiding wel nodig is.
Ik ben wel blij dat mijn zoon niet de enige is, soms, vaak heb ik dat gevoel wel omdat ik irl geen mensen ken die ook een kind met een ass stoornis hebben.

anna van noniemen
07-04-2010 om 19:17
Eh foske
Je kent wel iemand, de ouders van dat vriendje
Maar waarom niet? Ga met die jongens de stad in, ga zelf op een terrasje zitten, strategisch gekozen. En laat ze zo nu en dan zich bij je melden voor een versnapering (smoesje natuurlijk . En zo hou je toch een oogje in het zeil en die jongens hebben de tijd van hun leven....enne, ruzie komt in de beste vriendschappen voor hoor! ook bij "normale" kinderen.

Heirthe
07-04-2010 om 21:21
Hahaha
Ja, je hebt gelijk, ik ken de moeder van dat vriendje, maar dat komt omdat ik het nog nooit echt met haar over 'de problemen' heb gehad Ken haar nog niet zo heel lang ook.
Goed idee van je Anna om het zo te doen, daar was ik nog niet op gekomen, dat ga ik doen!
Ik ben ook niet zo bang voor ruzie tussen de jongens hoor maar ik ben bang dat ze met vreemden ruzie gaan zoeken, zo zijn ze nl alletwee wel een beetje. Beetje uitlokken enzo t.o.v. anderen..

Nikus
08-04-2010 om 12:41
Lezen nikus...lezen
13 word de zoon van Foske. Op een terrasje en inderdaad oogje in het zeil!

ozzieozzie
13-04-2010 om 11:53
Ach foske...
kan me alleen maar aansluiten bij de anderen - wat heerlijk dat hij een vriend heeft! en dus een gave verjaardag met die ene vriend vieren! waarschijnlijk zou het ook alleen maar te veel worden met meerdere jongens hoe wordt het pesten aangepakt?

Heirthe
15-04-2010 om 14:53
24 april
Hij gaat gewoon lekker stadten met zijn vriend, misschien nog naar de bios.
Heb me er bij neergelegd dat het nou eenmaal zo is.