Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
ishtar

ishtar

16-11-2010 om 20:42

Verlenging pgb zelf aanvragen of toch via stichting mee

De titel zegt het eigenlijk al: wij hebben een deel PGB en een deel ZIN en die moeten verlengd worden. Dit loopt via het CIZ. Nou kan ik dat prima zelf aanvragen maar ik hoor uit een aantal hoeken dat dat zeker bij het CIZ niet handig is. Je zou meer kans maken als dat via een instelling zoals bijv stichting MEE, (die heeft onze 2 vorige aanvragen ook behandeld) maar dat duurt allemaal zo verschrikkelijk lang en ik zit me meer te ergeren aan de dames (die toevallig allebei net begonnen waren en nu al weer weg zijn, ik heb ws wel pech gehad met consulentes) dan dat ik er hulp van heb.
Maar goed, iemand ervaring met zelf aanvragen bij het CIZ? En is dat aan te raden of kan ik beter toch naar MEE. (overigens vind ik dat een prima instelling en hebben ze ook goede hulp op andere vlakken verleend, dus niet dat ik wat tegen ze heb)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Astrid

Astrid

16-11-2010 om 21:48

Geen ervaring met mee

Ik heb geen ervaring met het CIZ. Ik vraag al jaren mijn PGB zelf aan via Jeugdzorg. Ben ooit begonnen met MEE, maar toen in het begin traject zat dacht ik ik kan het zelf sneller. Ze zullen prima zijn, maar voor mij niet nodig. Volgens Jeugdzorg schrijf ik al jaren zulke goede, bijna professionele, onderbouwde brieven dat ik het geen hulp nodig heb. Laatst werd me bij de GGZ zelfs met een grap gezegd dat ik ondertussen zoveel weet dat ik wel een professionel lijk. Ik vind zo'n brief schrijven wel emotioneel zwaar. Je moet al je ellende binnen je gezin oprakelen.

ishtar

ishtar

18-11-2010 om 09:10

Niemand ervaring met het ciz?

Dat is jammer.
Astrid, dank voor je reactie. Ik ben alleen bang dat jeugdzorg en CIZ anders werken, en bijvoorbeeld ook andere maatstaven hebben: mij werd bijv gezegd door CIZ dat BG en TV niet samen konden, en ik hoor van een heleboel mensen (die dus bij BJZ zitten, dat ze die combinatie wel 'gewoon' gekregen hebben.

Ik met beide

Mee werkt goed. Ik ziu voor Mee gaan denk ik. Vorig jaar heb ik zeer veel stress van het CIZ gehad. Na 12 jaar ben ik het gedoe meer dan zat. Uit handen geven zou mijn keuze zijn

Ervaring

Hoi, ik heb de MEE consulente vriendelijk de deur gewezen toen haar aanvraag ervoor zorgde dat we een bezwaar moesten aantekenen die vervolgens ongegrond werd verklaard omdat zij ervoor zorgde dat het bezwaar te laat binnen kwam.. Ik doe het dus zelf en heb meestal weten te krijgen wat we wilden. Vorig jaar heb ik zelf een bezwaar ingediend, dat was na de januari-herkeuringen waar we toen gekort werden. En dat heb ik toegekend gekregen, dus ook daar heb ik ervaring mee. Wat wil je precies weten? Wie weet kan ik wat helpen.
Petra

ishtar

ishtar

20-11-2010 om 15:56

Petra

Het gaat me niet om het opstellen van het verzoek, dat heb ik al klaarliggen. Mijn vraag was meer algemeen: heeft een aanvraag (verlenging dus) meer kans van slagen als het door een instantie (zoals MEE dus) wordt aangevraagd, of heb ik evenveel kans als ik hem zelf aanvraag. Bij MEE duurt het nl zooo lang(vorige keer hebben we minimaal 4 afspraken gehad met elke keer 2 weken ertussen), en heb ik meestal het gevoel dat ze gewoon zit in te typen wat ik zeg dat ze moet typen. En dan gaat het net zo makkelijk als ik het zelf, in mijn eigen tijd en zonder dat ik er helemaal heen moet (want in andere plaats)kan doen.
Maar ik ga hem nu zelf doen. Als ik een bezwaar moet aantekenen omdat het niet gelukt is kom ik wel met vragen, dank voor je aanbod.

Maakt idd niets uit

Hoi Ishtar, sorry, dan had ik je vraag niet zo goed gelezen. Het maakt idd niets uit wie de aanvraag indient, dus alvast succes en laat weten of de indicatie is geworden wat je had aangevraagd.
Petra

ishtar

ishtar

11-12-2010 om 10:54

Nu al bericht!

en nog positief ook!
Geen telefoontje, helemaal niks. Gewoon een brief met een positieve beschikking. Binnen 3 weken!
*blij*

Fijn!

Soms lopen dingen zoals ze moeten lopen. Fijn dat het weer in orde is!
Groetjes,
Gonzo

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.