Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Crystal Clear

Crystal Clear

13-07-2010 om 14:08

Vervroegde puberteit

Onze dochter lijkt vervroegd in de puberteit te zijn: ze is 8 jaar, heeft borstgroei en schaamhaar. Hierover heb ik al contact gehad met haar kinderarts en daar hebben we na de zomervakantie een afspraak.
Omdat ze een gecompliceerde medische geschiedenis heeft, zal er waarschijnlijk naar allerhande aspecten worden gekeken. In elk geval moet ze bloedprikken.
Wat ik nu vooral lees en hoor, is dat de meeste meisjes die vervroegd in de puberteit komen, groter en zwaarder zijn dan hun leeftijdgenootjes. Echter, onze dochter is een tenger meisje (1.30 m, 24,5 kg). Wie herkent dit en hoe gaat het nu met je dochter?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Pubertas praecox

Hi, als moeder van twee dochters met pubertas kan ik je vertellen dat het inderdaad meestal zo is dat ze wat groter en zwaarder zijn maar dat dat niet altijd zo is. Het is juist belangrijk dat je zo snel mogelijk dat onderzoek gaat doen omdat jouw dochter nog klein is. Nadat ze hun eerste menstruatie gehad hebben groeien meisjes n.l. nog maar een aantal centimeters door. Goed dat je dus naar de dokter gegaan bent en laat het goed uitzoeken bij een endocrinoloog. Verder is er nog een forum voor pubertas praecox waar je alle vragen zou kunnen stellen. Als je daar op pubertas praecox forum googelt kom je er zo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.