Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
13-05-2009 om 19:49
Hoi allemaal,
Ik ben mentor van een brugklas. Drie van mijn leerlingen hebben een broer c.q. zus met een verstandelijke beperking. Ik zou graag een keer een les willen besteden aan dit onderwerp. Weet iemand hoe ik aan goed voorlichtingsmateriaal kan komen?
groet,
Inga
13-05-2009 om 20:49
Ik weet alleen voor autisme
twee goede dvd's voor die leeftijdsgroep.
"Een zinnenprikkelend leven" over autisme en puberteit en "De zus van Einstein" over brussen en vrienden over hun autistische broer/zus of vriend. Gaven bij mijn kids een hele verheldering.
Verder kun je ongetwijfeld bij een instantie als de Nederlandse Verreniging voor Autisme terecht voor divers infomateriaal.
Zij hebben ook aanverwante boeken/ dvd's die niet over autisme gaan, maar over beperkingen in het algemeen.
14-05-2009 om 11:37
Aussie film
mijn jongste is 2 jaar terug naar een kamp voor siblings van autistisch spectre stoornisen geweest - hebben daar de flim: Black Balloon gezien. vonden ze helemaal geweldig! gaat over een puber die een autistische broer heeft en hoe dat zijn leven beinvloedt. weet niet of die in nederland ook te verkrijgen is. we hebben hem als gezin gezien en ofschoon asperger broer vond dat hij niet zoooo erg was (is ook zo) gaf het volop aanleiding tot discussie
14-05-2009 om 20:22
Dat is toevallig!
Iemand anders tipte mij gisteravond over de film. Heb hem uit de bieb gehaald en inderdaad: geweldig! Die wordt het dus. Dank allemaal voor het meedenken.
groetje,
Inga