Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
anna van noniemen

anna van noniemen

20-01-2010 om 19:27

Voortgezet onderwijs, en dan? opvang bso stopt

uiteraard....maar is zoon al in staat om alleen thuis te zijn? Gelukkig heeft man vaak onregelmatige diensten en daardoor ook doordeweeks vaak thuis, maar er zullen best momenten zijn dat hij alleen is. Laat ik deze week als voorbeeld nemen. Op het VO straks zit hij van 8:00 tot 14:30 uiterlijk. Man moet morgen om 15:00 weg. Ik werk ook op donderdag en ben dan pas tegen 18:00 uur thuis. Hij zit dan dus ruim 3 uur alleen....waar hij nu nog op de BSO wordt opgevangen....

Hoe doen andere zorgenkinderenouders dat??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

20-01-2010 om 20:42

Studiebegeleiding

Mijn brugklaszoon gaat (op dit moment nog) vijf (mid)dagen in de week naar de studiebegeleiding. Hij heeft lange schooldagen en gaat er gelijk uit school er naar toe en is klaar met zijn huiswerk als hij thuis komt. Op dit moment wordt maakwerk al af en toe eens thuis gemaakt. Hij krijgt ook echt begeleiding bij leren leren en plannen.
Je hoeft je dan ook geen zorgen te maken dat jouw zoon alleen thuis is zolang én dat er goede begeleiding voor zijn huiswerk is. Eventueel kan je er ook een stukje pgb voor inzetten (ten minste hier). Nadeel is dat het bijna drie honderd euro in de maand kost. Mijn zoon gaat er heel graag naar toe en giet zich er vol met thee en eet koekjes. Bij de studiebegeleiding hier wordt dus meer gedaan dan alleen maar huiswerk maken en ze staan in principe ook open voor kinderen met 'iets'.

anna van noniemen

anna van noniemen

20-01-2010 om 21:03

Is dat op school?

of een particuliere instelling?

Vera*

Vera*

20-01-2010 om 21:14

Particulier

Op scholen is er vaak wel huiswerkbegeleiding maar dat is (vaak) niet meer dan 30 leerlingen in een lokaal met iemand die toezicht houdt zodat er de gelegenheid geboden wordt om huiswerk te maken.
Dit is particulier en zitten er maximaal 15 leerlingen tegelijk aan hun huiswerk terwijl ze ook begeleiding krijgen en indien nodig extra uitleg (meerdere leraren)
Zoon gaat er heel graag naar toe want 'het is er zo lekker rustig en dan wordt ik niet afgeleid'.
Áls je dit wilt is het wel zaak om je zo snel mogelijk ergens in te schrijven. Vaak zijn er wachtlijsten.

anna van noniemen

anna van noniemen

20-01-2010 om 21:18

Dan moet ik

eerst eens uitzoeken of dat hier is....geen flauw idee eigenlijk....

Zou het nog een idee zijn om een soort van oppas-achtig iets te doen voor een aantal uur? Zoon hoeft in principe niet elke dag naar zo'n huiswerkbegeleiding omdat er ook wel regelmatig een van ons thuis is, en dan is het wellicht wel kostbaar...

Vera*

Vera*

20-01-2010 om 21:28

Kosten

Hier betaal ik voor 5 x per week € 285 terwijl 4 x per week geloof ik € 265-270. Dat verschil is erg klein en het geeft zoon wel veel rust. Al zijn schoolboeken zijn daar en in principe hoeft hij thuis dan ook niets meer te doen.
Wat voor ons als ouders ook zo fijn is, is dat er geen strijd (meer) is. Bij de studiebegeleiding zitten ze hem achter de vodden en dat hoeven wij dan niet te doen.

anna van noniemen

anna van noniemen

20-01-2010 om 21:35

Dat is ook wel zo....

ik ga eens googlen hier!

Nickelo

Nickelo

21-01-2010 om 09:59

Opvang aan huis

Onze zoon is dit jaar begonnen op de middelbare school. We hadden een huiswerkinstituut geregeld, maar al binnen 3 dagen werd duidelijk dat dit rampzalig voor hem werkte. De hele dag zat hij in een groep en na school dus weer in een vreemde omgeving in een groep, waar dan ook nog stilte geboden was. Voor onze Asperger was dat teveel.

We hebben daarom een PGB-er gezocht die 3 keer per week 2 uur bij ons aan huis komt. Nu kan onze zoon best redelijk alleen zijn, maar ik vond 3 uur alleen ook te lang. Bovendien gaat hij echt niet uit zichzelf huiswerk maken. We betalen hiervoor op maandbasis gemiddeld 500 euro vanuit het PGB.

Jakiro

Jakiro

21-01-2010 om 10:49

Dochter hier

Heeft 2 dagen vanuit een PGB studiebegeleiding thuis. (overigens via Dok20, een tip van dit forum !).
Verder is het een kwestie van loslaten.
Als ik niet thuis ben als ze thuis komt, moet ze bellen dat ze thuis is. Daarna bel ik na een uurtje nog eens en bel ik ook nog eens als ik naar huis kom.
Er mogen geen vriendinnetjes mee als ik niet thuis ben en naar een vriendinnetje mag alleen als ze eerst belt.
Het gaat tot nu toe goed !
Overigens zijn we halverwege groep 8 al gestopt met de BSO omdat ze zich er te groot voor voelde (alle kinderen zaten er, dus vanaf groep 1)
Jakiro

anna van noniemen

anna van noniemen

21-01-2010 om 21:16

Fladder

in uiterste nood zou ik dat nog kunnen doen, maar omdat er behoorlijk aan het PGB wordt gemorreld wil ik daar niet te veel op bouwen....mijn inkomsten tellen ook zwaar mee in het gezinsinkomen....

Nickelo

Nickelo

22-01-2010 om 09:22

Jezelf uitbetalen

"in uiterste nood zou ik dat nog kunnen doen, maar omdat er behoorlijk aan het PGB wordt gemorreld wil ik daar niet te veel op bouwen....mijn inkomsten tellen ook zwaar mee in het gezinsinkomen...."

Wat ik heb gedaan is een deal gesloten met mijn werkgever. Ik heb een half jaar lang extra ADV gekocht. Ik wist dat de start naar het VO de nodige stress kon/ging veroorzaken, dus ik wilde ruimte hebben om thuis te kunnen zijn. Daarvoor leverde ik 10% loon in en dat leverde me 4 vrije uren per week op. Die uren kon ik dan weer inzetten om 2 dagen eerder naar huis te gaan om mijn zoon op te vangen. Vervolgens betaalde ik mezelf die 10% weer terug via het PGB.

Nu heb ik werk en een werkgever waarbij dat kan.
Inmiddels zijn we een half jaar verder en met de PGB-er erbij gaat het behoorlijk goed.

Doordat het een tijdelijke constructie was, hoefde ik niet te morrelen aan mijn vaste baan. Het probleem is natuurlijk dat je niet weet of je het parttimepercentage weer op kunt schroeven als het nodig is.

Misschien een idee om met je werkgever deze constructie te overleggen.

anna van noniemen

anna van noniemen

24-01-2010 om 21:49

Nog een reden waarom ik voorzichtig ben

momenteel heerst er wat onduidelijkheid over het aan jezelf uitbetalen. Op www.agiszorgkantoren.nl onder PGB is een lijst te vinden wat wel en niet mag. In de lijst staat, begeleiding ouders/verzorgers en dat dat alleen mag als er een indicatie is afgegeven. Dit kun je op meerdere manieren lezen. Begeleiding DOOR ouders of begeleiding AAN ouders...In het 1e geval zou het kunnen zijn dat je niet aan jezelf mag uitbetalen zonder toestemming van het zorgkantoor/CIZ/BJZ. In het 2e geval gaat het om hele andere dingen (bijv. ouderbegeleiding om met je kind om te gaan)

Opvang aan huis en straks bso

Hoi,
Ik heb inmiddels alweer 10 jaar geleden opvang aan huis weten te regelen met Zorg in Natura (ZIN), waarbij een zorginstelling de mensen levert die na schooltijd thuis komen, 1x per week. Ik wilde perse opvang voor zoon aan huis, omdat hij anderhalf jaar had gerevalideerd buiten huis. Was niet makkelijk voor hun om mensen daarvoor te vinden maar na verloop van tijd bleek dat er steeds meer vraag naar was ook door andere ouders, waardoor ze steeds meer mensen ervoor beschikbaar maakten binnen de instelling. Ik heb onlangs heel even naar omzetting naar pgb gekeken maar had al heel veel moeite om, verkennend, mensen te vinden die opvang aan huis zouden willen doen voor 1 of 2 middagen per week, heb toen maar de ZIN gehouden.

Verder gaat zoon 1x per week naar zijn vader toe en ging hij 1 avond per week naar een logeerhuis, maar dat laatste wil hij niet meer. Hij kon er geen aansluiting krijgen sinds de overstap naar het vso (3 jaar geleden). Nu hebben we een extra dag zorg aan huis, maar ik heb inmiddels ook een bso voor vso kinderen ontdekt bij ons (Arnhem) en die zag er super uit. We wachten op plek, hopelijk zal dat maart zijn. De bso loopt als een speer want ook daar bleek véél vraag naar te zijn. (duh..)

succes!
Petra

nogevenniet

nogevenniet

25-01-2010 om 09:22

Je zelf uitbetalen

Nadat we 4 pgbers hadden gehad in 1,5 jaar tijd die afhaakten op het gedrag van zoon, hebben we besloten zelf ontslag te nemen en hem zelf op te gaan vangen. Dat liep prima. Toen werd er hier in de regio een bso voor kids met autisme opgezet. Wij wilden dat gaan proberen maar na 3 maanden werd die al weer opgeheven. Inmiddels was onze pgb aangepast op de bso. Maar deze werd maar voor een half jaar afgegeven. Onlangs hebben wij dus weer een nieuwe indicatie moeten aanvragen. Het zorgkantoor gaat er van uit dat groepsopvang boven individuele opvang gaat. Maar bij het horen van ons verhaal dat er echt niets anders is zijn we echt behoorlijk opgehoogd in het pgb. Je zou het zorg kantoor daar eens over kunnen bellen. Zij weten dat wij ons zelf uitbetalen. We hebben wel gezegd dat we daar aantoonbaar ontslag voor hebben genomen. Zij hebben dit niet gecontroleerd. We hebben maar een indicatie voor een jaar omdat hij vlak voor de puberteit zit en er in deze periode veel kan veranderen. Dat vind ik heel terecht. Zodra er weer een goede opvang komt waar zoon kan aarden (dat is best heel erg moeilijk) willen wij ons indivudele budget weer omzetten naar een groepsbudget. Maar ik geloof dat er dus wel mogelijkheden zijn om jezelf uit te betalen en dat wij dat mogen met toestemming van het zorgkantoor.
Jes

Jezelf uitbetalen mag wel

Zoals anna van noniemen schreef is er momenteel veel onduidelijkheid over of het wel of niet mogelijk is om jezelf in te huren als begeleider voor je kind, partner enz.
Deze onduidelijkheid is ontstaan door een vage omschrijving op diverse sites van zorgkantoren.
Maar je mag gewoon jezelf (blijven) uitbetalen, (zie ook de site van Hans de Bruin, pgbvg.nl)
Je hebt daarvoor geen toestemming nodig van Zorgkantoor/CIZ/BJZ.
Wat niet wegneemt dat het, met al dat gemorrel aan de PGB's een risico is om je baan op te geven. Je weet immers nooit wat er gaat gebeuren in PGB-land...De kans is groot dat je bij een volgende herindicatie minder krijgt, en dan dus en geen baan meer hebt en minder of geen inkomsten uit het PGB.
Maar het MAG dus wel...

Huiswerkbegeleiding van pgb?

Afgelopen zomer hebben wij ook bij BJZ een aanvraag gedaan voor huiswerkbegeleiding voor onze dochter (14, ODD, HAVO, maar met slechte werkhouding en slechte concentratie) aangevraagd.
Helaas heeft men dat geweigerd. Achteraf bleek dat we dit met een andere omschrijving wel had gekund! (dus een beetje jokken en iemand vinden die ertoe bereid is een andere omschrijving op zijn/haar factuur te zetten).
We kregen wel geld voor weekendlogeeradressen. Dit willen wij nu juist NIET. Vooral door de week hebben wij de problemen...
Hoe kunnen wij dit alsnog voor elkaar krijgen? Ze heeft het echt nodig en wij kunnen niet nog meer strijd verdragen...
Kunnen wij weer opnieuw naar BJZ gaan en ons budget besteden aan goede begeleiding en opvang?

Tineke

Tineke

25-01-2010 om 20:22

Huiswerkbegeleiding

Huiswerkbegeleiding hebben zoveel kinderen nodig, al dan niet gediagnosticeerd, daar is geen beginnen aan om daar ook AWBZ geld voor te gebruiken. Moet je dus gewoon zelf betalen.
Maar, begeleiding bij het plannen en indelen/ structureren van huiswerk, dat mag wel. Dat kun je op een nieuwe aanvraag zetten, maar trek het liever nog breder: hulp en begeleiding bij de doordeweekse vrije tijd. Welke problemen heb je? Beschrijf die zo uitgebreid mogelijk.

an mien

an mien

26-01-2010 om 10:42

Jackie

Volgens mij hoef je niet terug naar bureau jeugdzorg, je hebt een budget en je kunt dit "vrij" besteden dus ook aan huiswerkbegeleiding. Je moet het alleen anders noemen gewoon begeleiding. Wij hebben ook een meisje dat helpt met huiswerk 4 X 1 uur in de week en dat gaat heel goed. Ik ken ook kinderen met een PGB die dus wel naar een instituut gaan en dat wordt ook betaald uit het PGB hoe ze dat doen weet ik niet ik denk dat dat bureau het anders omschrijft.

Dat huiswerkbegeleiding niet uit een PGB zou mogen vind ik wel vreemd, het is toch onzin dat alle kinderen huiswerkbegeleiding nodig hebben heel veel kinderen kunnen het zelf of met hulp van ouders ik zou het niet in mijn hoofd halen om voor dochter volgend jaar huiswerkbegeleiding te regelen zij kan het prima zelf.

Ann mien

Nickelo

Nickelo

26-01-2010 om 10:58

Zorgkantoor

Wij hadden in eerste instantie een huiswerkinstituut ingeschakeld. Volgens het zorgkantoor mocht dat niet betaald worden vanuit PGB.
Ik probeerde uit te leggen dat onze hoogbegaafde zoon echt niet qua lesstof begeleid hoefde te worden, maar dat hij geholpen moest worden met structuur en planning, omdat dit vanwege zijn Asperger een zwakke plek vormde. Maar nee, dan mocht het nog niet.

Toen legde de mevrouw van het zorgkantoor aan de telefoon het mij uit:
"Nee, een huiswerkinstituut mag niet. Maar als u uzelf nu 1 uur per dag uitbetaalt om hem te begeleiden, dán mag het wel. Of als u iemand anders 1 uur per dag uitbetaalt, bijv. de buurman of een nichtje. Dat mag ook. Zolang degene die u inhuurt maar geen onderwijskundige bevoegdheid heeft'.

Prima, toen wisten wij hoe we het aan moesten pakken

Jackie

Een vriendin van mij wilde ook graag huiswerkbegeleiding voor haar dochter. Dit kon en mocht niet volgens het zorgkantoor.
Ze heeft nu zichzelf ingehuurd voor het bedrag wat ze anders aan huiswerkbegeleiding kwijt zou zijn, en betaald op die manier de rekening.
Niet helemaal zoals het hoort, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen! Soms moet je creatief zijn...

anna van noniemen

anna van noniemen

27-01-2010 om 13:39

Aan jezelf uitbetalen, waarschuwing!

Ik gaf het al eerder aan naar ik meen, maar wees voorzichtig met aan jezelf uitbetalen. Via Vrienden van Tom was ik er al op geattendeerd maar heb ook zelf de vraag bij mijn zorgkantoor neergelegd:

***Goedendag,

Ik heb een vraag. Er heerst momenteel wat onduidelijkheid over uitbetalen
aan ouders vanuit het PGB. Als je kijkt op www.agiszorgkantoren.nl onder
PGB dan is daar een overzicht te vinden over wat wel en niet uit het PGB
mag betaald worden. Een van de onderdelen is begeleiding ouders/verzorgers
en daar staat achter dat het mag als er een indicatie is afgegeven door
het CIZ. Maar dit overzicht is bij jullie niet terug te vinden. En
"begeleiding ouders/verzorgers" betekent dat dan begeleiding DOOR
ouders/verzorgers of begeleiding AAN ouders/verzorgers, een nogal groot
verschil namelijk.

Kunnen jullie er wat duidelijkheid over verschaffen? ***

Ik heb deze vraag aan zorgkantoor Amersfoort en Haarlem gesteld, waarbij ik bij Amersfoort die zin over de site heb weggehaald, want daar staat hij juist wel. Het antwoord was:

***Haarlem:

Het klopt dat er op onze site niks te vinden is over wat wel en niet vergoed mag worden vanuit het PGB.
Wij hebben deze keuze gemaakt om dat niet op de site te zetten.

Maar als het om begeleiding gaat en het kind van de ouders heeft deze functie toegekend gekregen vanuit het CIZ dan moet de begeleiding gegeven worden door ouders. En niet aan de ouders zelf want zij hebben geen indicatie om zorg in te kopen. ***

Dit antwoord vind ik nog vrij vaag, dus heb ik nog een mail gestuurd:

***Dus u bedoelt dat er vooraf toestemming vanuit het CIZ moet zijn dat de
ouders zelf de begeleiding aan het kind geven. Dan is het dus toegestaan de
begeleiding zelf te geven. In andere gevallen, als er niet expliciet
toestemming is, mag het dus niet? ***

Amersfoort:

***Dank u wel voor uw e-mail. U heeft een vraag over de begeleiding ouders / verzorgers.
Graag geven wij u ons antwoord. Er wordt bedoeld begeleiding door ouders en/of de
verzorgers van de geïndiceerde cliënt. ***

Voorzichtigheid is dus geboden!

Tja...

Dus zo werkt het systeem!
Ik ga er gelijk achteraan.
Hopelijk krijg ik ondanks onze eerdere weigering om weekendopvang aan te nemen, toch nog voor elkaar.
Ik zou ook nog een vakantiekamp mogen betalen uit dat budget, dus wie weet!
Dank voor jullie informatie allemaal.

Anna van noniemen

Er is de laatste tijd nogal wat verwarring over het jezelf (of ander familielid) betalen uit een PGB. Dit komt vooral omdat de zorgkantoren het allemaal op een andere, vage manier op hun site zetten.
Mijn zorgkantoor (midden-Limburg) schrijft bijvoorbeeld het volgende:
"9. Kunnen bij een PGB activerende begeleiding en ondersteunde begeleiding ook door familie of bekenden worden geleverd?

Ja, dat mag. Gaat u iemand inhuren (familie) voor het verlenen van deze zorg, dan bent
u zelf verantwoordelijk voor de kwaliteit van de geleverde zorg."

Dus duidelijk dat het wel mag.

Ook op de site www.pgb-vg.nl wordt door Hans de Bruin gezegd dat het gewoon mag. (Kijk maar eens naar de berichten in de berichtenbox)

En op de site pgb.nl staat ook dat het mag, eigenlijk op elke site die ik gegoogled heb.

Als je de tekst leest die in je bericht staat, wordt het ook uit die vage woorden duidelijk:
***Maar als het om begeleiding gaat en het kind van de ouders heeft deze functie toegekend gekregen vanuit het CIZ dan moet de begeleiding gegeven worden door ouders. En niet aan de ouders zelf want zij hebben geen indicatie om zorg in te kopen***

Er staat dus dat de ouders zorg voor het kind moeten inkopen, en geen zorg voor zichzelf, want de indicatie staat op naam van het kind en niet op naam van (een van de) ouders. Maar dat gaat niet over het inhuren van een ouder voor een kind.
Veel zorgkantoren zullen niet expliciet zeggen dat het mag, omdat ze liever hebben dat de zorg door een "deskundige' wordt uitgevoerd. Maar wettelijk gezien mag het echt, en daar kan geen enkel zorgkantoor iets tegen doen.
Op de site van pgb.nl staat hierover het volgende:

"Over het pgb moet u wel verantwoording afleggen aan het zorgkantoor. Dat wil zeggen dat u inzichtelijk moet maken aan welke AWBZ-functies u het geld hebt besteed. Die functies hoeven niet overeen te komen met de indicaties op het indicatiebesluit. Als u maar zorg heeft ingekocht gericht op persoonlijke verzorging, verpleging, begeleiding, tijdelijk verblijf (logeeropvang) en verblijf (zorgzwaartepakket). U mag alleen uitbetalen aan zorgverleners waar u een schriftelijke overeenkomst mee afsluit. Houdt u zich niet aan deze regels, dan kan het zorgkantoor het pgb terugvorderen."

anna van noniemen

anna van noniemen

27-01-2010 om 22:45

Wenli

ik vind die zin nou juist NIET duidelijk, dat is het probleem, en ook Hans geeft in een reactie op mijn bericht dat beide kantoren een verschillende uitleg geven.....

Pgb voor mezelf

IK heb dat ruim een jaar geleden ook moeten uitzoeken, maar toen ik het aanvroeg bij BJZ wisten hun daarvan dat ik zelf haar ging begeleiden en dat was geen probleem. Begeleiding mag jezelf weten hoe je het verdeeld als de zorg maar kwalitatief verantwoord is, dus goed voor het kind. Ik schrijf regelmatig verslag dat lever ik bij de psycholoog ook in en wij bespreken alles om de week. Ik heb een oudercursus gedaan voor speciale kinderen en doe er dit jaar een vervolgcursus, ik heb mijn baan opgezegt en had tot voor kort om de week intensieve pedagogische thuisbegeleiding. Met al die afspraken ook voor mijn dochter was het al niet eens meer mogelijk geweest om te werken en wij hadden in de ochtend al hevige aanvaringen zodat ik vaak jankend naar mijn werk ging.Sinds ik thuis kan blijven voor haar gaat het steeds beter, rustiger, ik leer steeds meer erbij om met haar anders om te gaan en leer haar hoe zij dingen beter aan kan pakken. Band wordt steeds beter en ik hoop dat zij later zelfstandig kan wonen. IK gebruik sinds een paar maanden ook begeleiding in dagdelen voor mij omdat zij beslist niet meer naar zorgboerderij wilde. Ook dat mocht van het zorgkantoor, als ik maar een contract heb en aan kan tonen dat zij er baat bij heeft.Zij krijgt nu ook PGB met verblijf, dat is niet voor mezelf, kan wel voor familie die wel een contract moeten tekenen of logeer en weekendopvang met gediplomeerde mensen in dienst.Ik hou alle uren bij en alles wat wel en niet goed gaat, laat ik het zo zeggen heb er een beetje mijn baan van gemaakt en probeer het zo professioneel mogelijk te doen.

Hanneke

Hanneke

29-01-2010 om 15:11

Andere waarschuwing

Hallo allemaal,

Behalve of het mag of niet mag, komt er denk ik nog iets anders om de hoek kijken. Is het wenselijk?

Wanneer je jezelf gaat uit betalen uit een PGB ontstaat er een financiële afhankelijkheid. Je stopt tijdelijk met werken. Maar wat als je kind over een aantal jaar niet meer in aanmerking komt voor een PGB?

Of nog erger wat als je in de praktijk de zorg voor je kind niet aankunt? Het is dan heel moeilijk om hulp in te schakelen en er financieel ook nog behoorlijk op achteruit te gaan. Dit kan ernstige gevolgen hebben voor iedereen in het gezin. Ik heb gezien hoe op deze manier een gezond kind echt heel erg in de knoei is gekomen omdat hij zo hard moest meehelpen met zijn zieke zus.

En zelfs als het PGB tot in oneindigheid zou blijven doorlopen, heb je ook de vraag nog, of het voor je toch al veel afhankelijkere kind, niet juist heel belangrijk is, om de extra zorg en het gewoon ouder zijn van een kind, van elkaar los te koppelen, zodat ze zelfs met beperking kunnen opgroeien tot een zo zelfstandig mogelijk persoon.

Met vriendelijke groet,
Hanneke

Bij mij niet

Dat werkte bij mij niet, ik wilde altijd werken, maar door de druk om in de ochtend eerst haar op een redelijk ontspannen manier richting school te krijgen was ik elke keer op. Ik reageerde veel feller op haar en zij wist mij te manipuleren want zij wist dat ik op tijd stond. Iemand anders om 6.30 uur in huis halen die je kind klaar stoomd om naar school te gaan dat werkt hier ook niet want daar is zij dus weer te oud voor. Zij zal zich dan op mij af reageren en mij juist uit gaan schelden met een ander erbij.Was het op het moment niet financieel nodig dan was ik uit mezelf ook wel voor haar thuis gebleven.Stopt het PGB dan blijf ik het toch zelf doen, dan maar minder geld, maar het probleem is nog lang niet opgelost maar gaat wel steeds beter. Je hoort ook vaak dat je niet weet wat een ander die je inhuurd voor je kind doet en of het wel helpt.Zij kon naast de hulp die ik haar bood ook naar zorgboerderij , heb er twee gehad en ze dede daar zo goed als niets met haar, dus werd het een strijd om haar daar te krijgen. Logeer weekend was ook drama, dag voor vertrek naar de Eemhof,(met groot zwembad) kregen ze hun programma, geen zwemmen maar ergens buitenmuseum en kerstmarkt in Harderwijk. Zij was er helemaal op in gesteld naar zwembad te gaan, maar blijkbaar weten professionele organisaties ook niet hoe je met een autistisch kind om moet gaan en niet een dag ervoor hele andere plannen gaat maken.Oh en had ik niet mezelf ingehuurd, dan had ik dank zij BJZ pas 3 maanden later loon kunnen betalen, want dat kwam maar niet. Zorgboerderij moest ik wel voorschieten. IK denk dat je idd wel moet beseffen of je thuis wilt blijven, voor mijn geen vraag ik wil namleijk zelf leren hoe je met een kind met haar stoornis om moet gaan en niet dat iemand mij het werk met haar uit handen neemt, want als ik die persoon ineens niet meer heb val ik ook in een diep gat en weet niet hoe met haar om te gaan.Dan zit ik maar naderhand zonder werk, mijn kind en het opvoeden ervan zal altijd op eerste plaats staan als het mogelijk is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.