Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Vroegâh, de taartjes bij de C1000


hier een kind dat hetzelfde heeft. Die gaat toch echt (verplicht) mee naar de gespecificeerde in eetproblematiek bij add en ass kinderdiëtiste. Het zijn er niet heel veel in Nederland, deze zit in het ziekenhuis, maar ze zijn er wel. 

Een van mijn kinderen had hier in het verleden ook erg last van. Hij heeft autisme en een eetstoornis Arfid, die nu op latere leeftijd zeer stabiel is, hij heeft er nog maar weinig last van maar dat is ook dankzij therapie etc.  
Op advies van zijn arts ben ik shakes voor hem gaan maken met fantomalt, dat mengde ik met melk want dat vond hij lekker.

Later heb ik van Lucovitaal "Gewichtstoename" voor hem gekocht, dat werkte beter. 
-Koolhydraatrijk voor mensen met ondergewicht
-Extra energie- en eiwitbron
-Hoogcalorisch met banaansmaak
-Ook geschikt als tussendoortje

Ja en verder proberen te zorgen dat hij veel eetmomenten op een dag heeft met gezonde dikmakers. Ik heb hier nog een lijst liggen van de GGZ die wil ik wel voor je opzoeken als je wilt.

Philou

Philou

01-02-2023 om 00:46 Topicstarter

Pepperoni schreef op 31-01-2023 om 23:21:

Een van mijn kinderen had hier in het verleden ook erg last van. Hij heeft autisme en een eetstoornis Arfid, die nu op latere leeftijd zeer stabiel is, hij heeft er nog maar weinig last van maar dat is ook dankzij therapie etc.
Op advies van zijn arts ben ik shakes voor hem gaan maken met fantomalt, dat mengde ik met melk want dat vond hij lekker.

Later heb ik van Lucovitaal "Gewichtstoename" voor hem gekocht, dat werkte beter.
-Koolhydraatrijk voor mensen met ondergewicht
-Extra energie- en eiwitbron
-Hoogcalorisch met banaansmaak
-Ook geschikt als tussendoortje

Ja en verder proberen te zorgen dat hij veel eetmomenten op een dag heeft met gezonde dikmakers. Ik heb hier nog een lijst liggen van de GGZ die wil ik wel voor je opzoeken als je wilt.

Dank voor je advies. Als die lijst niet teveel moeite is? heel graag

MamaE schreef op 31-01-2023 om 12:03:

Ik zou zelf ook niet snel kiezen voor aankomen door middel van taart, koek, snoep en andere ongezonde dingen. Daar zitten veel calorieën in, maar ook veel suiker en weinig voedingsstoffen. Ik zou dan eerder kiezen voor volle yoghurt, volle kwark, volle melk, nootjes, dat soort dingen.

Ik weet niet hoe oud je kind is, maar je hebt het over stoppen met medicijnen om bij te eten, waardoor ritme en school minder goed gaan. Is dat ADHD-medicatie? Daarvan is bekend dat het de eetlust kan remmen. Wat ik zou doen, is samen met de psychiater kijken naar een alternatief en/of naar de huisarts gaan voor advies of doorverwijzing. Een kind kan heel veel niet willen, sommige dingen bepalen ze niet zelf.

Huh? Die bouwsteentjes zijn niet zomaar taart hoor, die krijgt een cliënt van ons op medisch advies.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.