Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
emmetje

emmetje

19-07-2011 om 20:17

Vto team

Mijn peuter van bijna 3 is, door de pedagoge van de ggd, aangemeld voor het vto team. Hij kan zo boos zijn en je kan niet tot hem doordringen. Hij doet zijn zus pijn en schopt en slaat mij en zijn vader. Gelukkig is hij ook heel vaak een enorm leuke peuter die iedereen om zijn vinger windt. Volgens de pedagoge doen wij alles volgens het boekje, vandaar dat vto team. Heeft iemand ervaring met zo'n team? Heb je er wat aan gehad? Ik vind het zelf best moeilijk.
emmetje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

20-07-2011 om 13:02

Vto team

Ja, ook ik heb toen zoon nog klein was en ik vermoedde dat er iets met hem aan de hand was eerst VTO gehad. Zo'n team brengt de ontwikkeling van het kind in kaart en verwijst door naar de juiste instanties. Het fijne van zo'n team is dat ze onafhankelijk zijn en dat ze de boel in korte tijd kunnen onderzoeken en regelen.
Het is laagdrempelige eerstelijnshulp. Mijn ervaringen zijn dus positief en ik ken andere ouders die ook hulp hebben gehad van het VTO team en die ook tevreden waren. Het bood ze een ingang naar verdere gerichte hulp en ouderbegeleiding. Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.