Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Waar ander kind tijdens bezoeken behandeling?

Doordat we 3 chronisch zieken in ons gezin hebben, zien wij meerdere keren per week een behandelaar.
Laatste keer kreeg ik echter te horen, dat mijn kind (ruim 1,5) teveel afleidde en dat ik het eigenlijk maar bij een oppas moet laten.
In praktijk betekent dit, dat ik dan wel 4x per week een oppas nodig heb. Ten eerste kan ik die niet toveren en ten tweede heb ik daar het geld niet voor. Hoe doen anderen dit?
Ons kind van 1,5 is dus het gezonde gezinslid.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

't is nogal wat

Heeft een behandelaar dat tegen je gezegd? Heeft hij ook gelijk geopperd waar je die vandaan haalt en hoe je die bekostigt? T is nogal wat.
Het Sofia kinderziekenhuis in rotterdam hebben gelukkig voor ons wel een oplossing. Zij hebben de Ronald Mcdonald huiskamer, speciaal voor broertjes en zusjes, zodat je rustig bij de arts langs kan. De kosten zijn 1 euro per dagdeel en dat is echt ideaal.

*Twinkel*

*Twinkel*

19-11-2008 om 13:12

Ik kan het me voorstellen

dat het teveel afleiding geeft. Ik zorg er zoveel mogelijk voor dat de andere kinderen zijn ondergebracht op therapietijden, of dat deze onder schooltijd vallen. Als het echt niet anders kan gaan de kinderen mee en soms moeten ze dan wel eens op de gang wachten terwijl ik binnen ben. De assistentes en telefoniste doen het trouwens ook prima als "oppas" ))

Tinus_p

Tinus_p

19-11-2008 om 13:25

Hmm

Nou weet ik niet dat zit met kinderopvangtoeslag, maar een kinderdagverblijf?

amk

amk

19-11-2008 om 15:11

Kijk eens in je polis

want daar staat vaak ook iets in over kinderopvangkosten. bv als papa of mama in het ziekenhuis ligt. Misschien kun je daar ook nog iets mee.

groet,
Angela

Mamarijke

Mamarijke

20-11-2008 om 08:45 Topicstarter

Reactie

Het gaat vooral om de poliklinische bezoekjes, niet om de opnames. Dat is dit jaar ook nog maar beperkt gebleven tot zo'n 25 dagen, dus dat valt reuze mee. Gelukkig heb ik hele gewillige buren qua oppas 's avonds, dus bezoek was geen probleem.

De kinderopvang van de VU kennen we uit ervaring, maar in dat ziekenhuis lopen we nu niet meer. Het gaat nu om het reguliere ziekenhuis hier, Boven-IJ, WKZ en UMC. Daarnaast de ergotherapie, fysiotherapie, autisme-begeleiding, gezinsbegeleiding.

Voor morgen tijdens de opname van de oudste hebben we al een oplossing Hij gaat naar het kantoor van manlief toe en doet daar zijn slaapje in het campingbed. Gelukkig vindt de baas dat totaal geen probleem. Vond het beter dan de zoveelste snipperdag ivm ziekenhuisbezoek.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.