Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Waar oefenen met driewielfiets?

Hallo,

Onze dochter (7) kan niet fietsen. Ondanks ambulante begeleiding lukt het haar niet om alles tegelijk uit te voeren: sturen, kijken, remmen en met name de fiets in balans houden. Ze heeft o.a. een visusstoornis, een motorische stoornis en een verwerkingsstoornis.
Sinds vorig jaar hebben we een ouder-kindtandem en dat bevalt prima. Echter, wij vragen ons af ze ook uit de voeten zou kunnen op een driewielfiets.
Weten jullie of er ergens een soort van oefenplaats is waar gekeken kan worden of een driewielfiets uberhaupt iets voor haar is en evt. welk model?
Bedankt voor het meedenken.

Karin

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Astrid

Astrid

22-06-2009 om 13:40

Revalidatiecentrum

In het revalidatiecentrum waar mijn zoon komt staan die dingen gewoon in de gang voor therapie. In vele soorten en maten. Zoon heeft er destijds ook op geoefend. Uiteindelijk kan hij nu wel redelijk op een gewone fiets fietsen.

Kastanjet

je zou eens kunnen kijken tijdens een consult bij een ergotherapeut of een driewielfiets is zou kunnen zijn voor je dochter.
Anders een keertje Welzorg bellen en vragen voor een proefritje.

Bij dit laatste heb ik echter wel een maar....in het bijzijn van een ergotherapeut lijkt mij persoonlijk effectiever. Die kan namelijk direct jullie dochter aanwijzingen geven tijdens de proefrit.

De laatste mogelijkheid die ik kan bedenken is een aanvraag indienen bij de Wmo voor een dergelijke fiets. Die neemt de aanvraag dan in behandeling en ik verwacht dat dan een medisch adviseur gaat bekijken of een driewielfiets een geschikt middel kan zijn voor jullie dochter.

Mocht dat zo zijn, dan kan zij meteen een offerte neerleggen bij de gemeente

Verder wil ik je nog meegeven dat het voor een ouder lastig kan zijn om naast een kind op een driewielfiets te fietsen. Daarvoor is het fietspad vaak niet breed genoeg. En vorige week heb ik een driewielfiets in laten nemen bij een jongetje van 11 jaar. Die had wel een proefritje gemaakt, maar nu de fiets thuis stond, vond hij hem verschrikkelijk. Hij voelde zich er een soort Kop van Jut op als hij er op fietste. Hij wilde niet meer op 'dat ding'. Bespreek dus wel of je dochter er ook daadwerkelijk op wil fietsen als ze hem eventueel zou hebben.

Succes ermee!

groetjes van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.