pddnos moeder
13-12-2011 om 17:39
Waarom is het altijd zo zwaar in december?
Ben weer heel verdrietig op dit moment. Zoon van 11 met adhd en pdd-nos heeft het weer zwaar nu in december. Op school wordt hij sneller kwaad (kan dan ook kinderen wel eens pijn doen)en ook thuis is hij zeer licht geraakt. Juf geeft al weer signalen af dat het niet goed gaat. Wat kun je hier nou aan doen? We geven hem al veel rust: af en toe een dagje thuis van school, wat meer tv en gamen zonder zijn broer en zus om zich heen de zich met hem bemoeien. Lekker op tijd naar bed en regelmatig een knuffel en 1 op 1 tijd. Ook zijn we rustgevende dingen gaan doen met hem...een puzzel van 1000 stukjes bijv. Wat kunnen we nu nog meer?
Het dreigt gewoon weer mis te gaan op school en dat willen we echt niet. Vorig jaar ging het in de laatste week ook finaal mis!! Wat kunnen we doen?
Hem helemaal thuis houden gaat niet, want we moeten allebei ook nog werken.

bleu
13-12-2011 om 18:28
Juist minder tv en gamen
En meer dingen met de handen.
Zou ik voor kiezen. Ik snap dat dat makkelijk praten is, maar als wij met onze zoon gaan bakken komt hij pas echt tot rust. Dat deeg hè, dat doet het 'm.
Verder alleen maar heel veel sterkte en knuffels, december is gewoon lastig!

T&T
13-12-2011 om 19:16
Kerstvakantie in zicht!
Gelukkig is het bijna vakantie! er gebeurd ook altijd zoveel in december... en dan zijn er ook nog scholen die dit DE tijd vinden om toetsweek te houden...zucht.
Oh ja, verder ben ik het wel met mijn voorganger eens; tv en computer zijn niet rustgevend, dat lijkt alleen maar zo. Dus geregeld uit die beeldschermen, en lekker voor de kachel met een boekje
groetjes, Tess

Annet
13-12-2011 om 19:24
Is een dagje vaker thuis wel haalbaar?
Je schrijft dat je hem af en toe een dagje thuishoudt. Misschien kun je een oppas/andere moeder vinden of een Opa/Oma waardoor hij vaker thuis kan blijven.
Lekker in bad of douche direct na school, zolang als hij wil?
Trampoline in huis of tuin om energie kwijt te raken? (hier nog een gratis af te halen trampoline van 140 cm, staat buiten, dit ivm aankoop grote tramp.

anna van noniemen
13-12-2011 om 20:01
Zo herkenbaar....
Hier gaat in januari de vlag uit! Ik hou al dagen mijn hart vast, oudste heeft er nogal een handje van te ontploffen tegen de vakantie, en tja, dat moeten we niet meer hebben op het VO natuurlijk. Dan gaan ze volgende week ook nog vrolijk de cultuurdriedaagse houden, HELP!...Middelste, vermoeden van ASS, stuitert de hele dag door. We hebben dit jaar geen Sint maar vieren Kerst, dus dan pas de kadootjes. Misschien moet ik maar gewoon vertellen wat hij krijgt...
Dochter, voorzover we weten geen bijzondere dingen, doet gezellig met beide broers mee en heeft om de haverklap met 1 van de 2 ruzie. Of op school. Of beiden.....WAAAAAAHHHHHHH Kan ik in winterslaap tot pak hem beet 5 januari???

Quin van der Veer
13-12-2011 om 20:33
Sorry, geen last
Hier hebben we (zoals gebruikelijk) nergens last van in december. En veel aanpassingen hebben we toch niet gedaan. Wel zijn we niet naar allerlei extra Sint-activiteiten gegaan, maar er was verder nog genoeg aan decembergedoe over (ook nog verjaardagsfeestjes, optredens, kerstgedoe op school).
En ik denk eigenlijk dat je al goed bezig bent met je zoon. Die tv en spellen, daar zie ik het probleem niet zo van, maar zorg er wel voor dat het rustige tv-programma's en spellen zijn. Heerlijk voor een kind om dan even te kunnen "consumeren" en de druk van de ketel te laten glijden! Verder kun je veel duidelijkheid geven over wat jullie (en school!) allemaal te doen hebben in de decembermaand. Men zegt dat voorspelbaarheid een ASS-er grip geeft op de wereld, dus...

Evanlyn
13-12-2011 om 21:50
Hier idd kado's al gezien
Mijn stuiterbal had alle Sintkado's plus surprises al een paar weken tevoren gezien. Je zag de spanning gewoon uit hem weglopen. Hij had geen buikpijn meer en was weer handelbaar. Ik ben er vóór!

toja
15-12-2011 om 09:26
Hier ook
Zoon (ass) heeft ook alle cadeautjes al gezien voor Sinterklaas en ook voor zijn verjaardag. Die hobbels hebben we alvast gehad. Maar ook hier altijd weer blij als het januari is...
Waar wij nu tegenop zien is de verjaardag van zijn zusje zondag. Dat blijft hij heel moeilijk vinden. Hij wordt er heel onrustig van. En ik kan hem ook niet vertellen welke cadeautjes zijn zusje krijgt, want dat weet ik zelf namelijk ook niet. Zij wil wel graag verrast worden.
En dan ook nog een kerstdiner volgende week. Leuk natuurlijk, maar wel weer anders dan anders. Juf denkt trouwens wel heel goed mee. Ze is hem nu al aan het voorbereiden! (groep 7), daar zijn we blij mee.
Succes allemaal met de laatste loodjes voor de vakantie. Gelukkig is mijn zoon gek op vakanties
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.