Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Wat vinden jullie hiervan?

Autist van 13 met kermiswapen opgepakt.

De politie IJsselland heeft een 13-jarige autistische jongen en zijn 15-jarige vriendje gisteren urenlang vastgehouden omdat ze in de auto van zijn moeder speelden met een plastic balletjesrevolver. De jongens wonnen het wapen op de kermis en waren zich van geen kwaad bewust.

De speelgoedrevolver leek volgens de politie te veel op een echt wapen. De jongens werden daarom in de cel gezet en verhoord.

Omdat de 13-jarige jongen autistisch is, heeft de aanpak er bij hem en zijn moeder extra hard ingehakt, zo schrijft De Stentor.

Volgens een woordvoerder van het regiokorps IJsselland richtten de jongens vanuit de auto het pistool op andere weggebruikers. "Dat zorgde voor onveilige situaties. En zodra een speelgoedpistooltje lijkt op een echt vuurwapen is het al snel strafbaar."

**

Het is mijn grootste nachtmerrie. Ik zie zoiets rustig gebeuren met onze zoon. Hij had een stiletto kam. Die heb ik afgepakt. Het ding leek te echt.

Had de moeder van dit jongentje ook moeten ingrijpen of is de politie fout? Ik vind beide.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

In de cel en verhoord?

Dit zou mijn 12 jarige ook kunnen gebeuren. Net een pistool gewonnen op de kermis en een beetje lollig doen tegen voorbijgangers. Als ik er bij zou zijn zou ik ingrijpen, maar goed, deze moeder was misschien gauw even de supermarkt in?
Dat er even gepraat wordt met de jongens is prima. Ze hebben het pistool gewonnen op de kermis dus oom agent kan gelijk door naar de kermis om te voorkomen dat er meer pistooltjes worden uitgedeeld.
De rest vind ik zwaar overtrokken. De jongens oppakken, in een cel, een verhoor. Misschien hebben ze nu wel een strafblad?
Kijk, begrijp me goed, voorbijgangers angstaanjagen is niet slim, maar ik ga er naïef van uit dat het een kwajongensstreek is.
Verder begrijp ik niet zo goed wat autisme hier mee te maken heeft. Is zijn 15 jarige vriendje ook autist? Of alleen autisten doen impulsief domme dingen? Ik denk het niet.

koentje

koentje

17-05-2011 om 22:55

Nikus

jij hebt het over een jongetje. Maar het gaat over een 13 jarige.
Dat snap ik. Maar de politie niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.