Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
28-10-2009 om 20:14
Hoi. Ik kreeg vandaag bericht dat het rugzakje voor mijn zoon is toegewezen! Hij heeft vooral last van een erg grote VP-kloof (125-80). Daar zijn we eigenlijk nog maar net achter doordat hij zo'n test moest doen voor de aanvraag. Hiervoor was hij gediagnosticeerd als PDD NOS met ADHD-kenmerken. Herkende ik ook wel dingen in maar wat ik nu lees over een VP-kloof is veel herkenbaarder. De aanvraag gaat nu naar de ambulant begeleider en dan zullen we wel zien. Om heel eerlijk te zijn weet ik nog niet precies wat ik hiervan kan verwachten. Maar goed, ik ben blij! Want het was best een klus, die aanvraag.En aangezien ik niet zoveel mensen heb/ken die ook in deze materie zitten leg ik het hier maar even neer. Ben ook benieuwd of er nog dingen zijn waar ik om moet denken met zo'n rugzakje. Hij is nog bijna 4 jaar geldig, dat vind ik ook geweldig. Groetjes, Marleen.
29-10-2009 om 12:59
Gefeliciteerd!
Ook mijn zoon heeft zo'n 5 jaar geleden een rugzakje gekregen. De papierwinkel heb ik heel snel bij mijn ex-man gedeponeerd, wat een ingewikkelde boel zeg!
Waar je op moet letten is dat het beschikbare geld ook daadwerkelijk aan je zoon wordt besteed. In mijn geval kreeg de school het geld gestort en moest ik er maar op vertrouwen dat het allemaal goed ging. Toen ik twijfelde (en ik zijn huiswerkbegeleiding opeens zelf moest betalen, terwijl het daarvoor uit zijn rugzakje werd bekostigd), heb ik aan de school een specificatie van de gemaakte kosten gevraagd en wat bleek? Er was nog genoeg geld over om hwb te betalen.
01-11-2009 om 19:59
Bedrag
Hoi, bedankt voor je felicitatie. Is het een vast bedrag, zo'n rugzakje? Ik zal me eens wat meer gaan inlezen. Normaal zoek ik alles op, maar ik had nu niet gedacht dat we het al zo snel zouden krijgen en was nog niet zover. De juf was heel erg blij, ze willen echt het beste voor hem dus dat is heel leuk. Ze willen misschien voor hem extra materiaal gaan aanschaffen, want hoewel hij gedrag moeilijkheden heeft loopt hij met sommige vakken erg voor. Hij zit trouwens op een Montessorischool. Groetjes, Marleen.
01-11-2009 om 21:25
Link
Kijk even op de volgende link:
http://www.oudersenrugzak.nl/inhoudrugzak.html
Hier kun je de bedragen vinden. Het is afhankelijk van de diagnose die het kind heeft.
05-11-2009 om 17:19
Dank
Hoi, dank je, ik heb het even bekeken. Nog best nette bedragen, het viel mij niet tegen. Al weet ik natuurlijk niet wat het uurtarief is van ambulant begeleiders en ib'ers. Ik las dat als het is ingediend het de volgende maqand ingaat. Ik vrees dat het niet meer deze maand zal worden, ik heb althans nog niks gehoord.
Hroetjes, Marleen