Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-09-2009 om 20:54
De laatste dagen merken we op dat zoon (8) wel weer heel springerig is. Hij ligt eigenlijk constant op de vloer te draaien en hij loopt rond, springt etc bij het eten.
Met zijn medicatie ging het een heel tijd veel beter.
Als ik aan hem vraag hoe hij zich voelt weet hij niet zo goed waar ik het over heb. Hij vind het zelf wel okee gaan.
Hij heeft wel de hele week een invaljuf gehad en die vindt hij dodelijk saai. Bij het opstaan was dat steeds de ramp van de dag. O nee he, weer naar die saaie juf.
Zou dat hele drukke daar door kunnen komen? Of kan het zijn dat we de dosering iets moeten verhogen. Hij is natuurlijk ook al weer iets gegroeid, steviger. Door die medicatie eet hij ook beter namelijk (hij komt er eindelijk aan toe ha). Hoe merk je eigenlijk dat er meer nodig is?
We willen het eerst nog wel aanzien natuurlijk. Eens kijken wat er gebeurt als zijn eigen juf weer terug is. Die is lekker vlot. Als dat het verschil maakt, zegt dat wel genoeg.
Eigenlijk is mijn vraag. Wanneer besluit je om de dosering (methylfenidaat trouwens) te verhogen?
22-09-2009 om 21:50
Op en neer
Hier gaat het de hele tijd op en neer. 3 weken op, een week minder. Kwestie van lange adem hebben op dergelijke momenten. De medicatie ga ik zeker niet verhogen, die heb ik alleen maar verlaagd. Enige reden (voor mij) om die weer te gaan verhogen is als zoon last krijgt van zichzelf of als het op school niet meer lukt.
22-09-2009 om 22:09
Invaljuffen
zijn hier thuis bij uitstek lastige periodes geweest voor zoon....Dus ja, dan was hij wat drukker of moeilijker in gedrag....ik heb dan eigenlijk nooit verhoogd. Het moest zo zijn, zoon moet wennen aan nieuwe dingen en nieuwe mensen. De juf die hij nu heeft, daar moest hij eerst ook helemaal niks van hebben. Nu gaat het heel goed, juf heeft ook zo goed in de smiezen hoe hij in elkaar steekt (ik sta er elke keer weer van te kijken hoe goed!), maar het heeft een tijdje geduurt....