Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
joootje

joootje

27-05-2011 om 15:32

Weer een vraag leerlingenvervoer

Dochter gaat in het nieuwe schooljaar naar speciaal onderwijs
Zusje gaat alnaar een andere school en die breng ik 3 keer en komt met de taxi weer
Nou wil ik de papieren invullen voor leerlingen vervoer en wou haar eigenlijk 2 x brengen maar zelf brengen krijg ik niet vergoed dat maakt op zich niet zo veel uit kan ik dan alsnog wel doen
Dus wat vul ik nou in alle dagen taxi en dan doorgeven als ik zelf breng
Als ik aangeef dat ik 2 x zelf doe en je kunt dan die 2 x niet krijg je dan wel vervoer
In het begin wil ik haar zowie zo meer brengen omdat het allemaal nog nieuw is en spannend
Ik kan als ik zusje breng haar eerst nog wegbrengen
Dus wat is nou het beste om op papier te zetten
Dat ze naar de school gaat dat is nou goed maar de taxi regelen zie ik nog wel tegen op
groetjes jootje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Joootje

wat belet je om het op te schrijven zoals je het hier zegt. Je hebt het nog niet helemaal duidelijk, je wilt in het begin wat meer zelf brengen en daarna met de taxi laten gaan.

Als je bij mij in de gemeente zou wonen, zou je als ik zo lees dat je ook zelf kan brengen, helemaal geen vervoer meer krijgen.

Mijn advies is om te kiezen wat prettig is voor jouw kinderen en dan aan te vragen wat je nodig hebt.

groetjes van Purk

Risico

Ik zou het niet doen. Hier redeneren ze 'als je 2 keer per week zelf kan brengen kan het ook 5 dagen'. Werk of broertjes/zusjes die naar school gebracht moeten worden, gelden niet als geldig excuus. Gemeentes worden steeds strenger en je kan toch zelf afspraken maken met het vervoersbedrijf / chauffeur? Bovendien kom je in de problemen als je zelf een keertje niet zou kunnen.

2 stuks

Ik heb 2 kinderen die in aanmerking komen voor leerlingenvervoer. De jongste zit op het BO 11 km verderop. Ik krijg voor hem 30 euro in de maand omdat ik zelf breng.
De oudste zit (nu nog) op het SBO. Dit is 35 km verderop. Dat kost me 470 euro per jaar.
Na de zomer gaat ze naar het SO. Raar genoeg is dit weer gratis.

jootje

jootje

30-05-2011 om 14:59

Gevraagd

Ik heb het maar gewoon gevraagd ik kreeg alleen geen vergoeding voor als ik zelf bracht en als ik niet zelf kon kon ik het van tevoren melden
Dus weer wat rustiger in het hoofd
Toch raar dat als je zelf wil brengen dat ze dan oordelen kun je 5 x ook wel pfff
Stimuleren het dan niet erg dat je naar de school komt contact is toch ook belangerijk en fijn voor het kind als je zelf ook is brengt
bedankt voor het mee denken
groetjes jootje

Tja..

Tja het vervoer (lees: de kosten hiervan) liggen momenteel onder vuur. Hier wilde de gemeente vorig jaar alle kinderen 'keuren'. Moesten ouders hun soms zwaar gehandicapte kind meeslepen naar een zeer handicap-onvriendelijke locatie (wie bedenkt dit??) om te laten zien dat hun kind toch echt niet met de tram kon gaan.

Bezopen...

De gemeente (gaat om Den Haag) heeft overigens later een excuusbrief rondgestuurd m.b.t. de gang van zaken. Ik verwacht dat ze het na deze blunder wel weer een jaartje met rust zullen laten.

anna van noniemen

anna van noniemen

30-05-2011 om 23:03

mijn buurvrouw moest ook een hele molen door met haar dochter, of ze inderdaad wel doof genoeg was en daardoor vervoer naar de speciale dovenschool in Rotterdam moest krijgen...Ben blij dat zoon niet meer met leerlingvervoer hoeft.

Daar is het rec toch voor?

Waar ze zich uberhaupt mee bemoeien. Alsof ze 'zomaar' op een dovenschool wordt toegelaten. Daar is het CVI/REC toch voor? Zij moeten er alleen voor zorgen dat het kind vervoer van/naar school krijgt als ze meer dan (hier) 6km van school woont.

Laten we het er maar op houden dat sommige ambtenaren war overijverig zijn.

anna van noniemen

anna van noniemen

31-05-2011 om 22:05

Ja, dat wel

maar misschien was ze toch niet doof genoeg om gewoon met het OV te kunnen, snap je??

Maar zodra buurmeisje haar CI uit heeft, is ze echt stokdoof, dus je begrijpt wel hoe ze naar die "keuring" gegaan zijn toch?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.