Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Salie

Salie

14-10-2009 om 10:24

Wie heeft ervaring met een kleine dosering ritalin of iets dergelijks?

Hallo,

Titel zegt op zich al genoeg. Er wordt aangeraden om onze dochter een hele kleine dosering te geven van Ritalin of een van de andere middelen. Dit om net dat kleine beetje aandacht er wel bij te houden zeg maar. Wie zijn kind (of zelf) gebruikt dus maar een klein beetje?

Voor de duidelijkheid. Onze dochter, 6 jaar, is getest en aan de hand van de resultaten is dit een van de adviezen.
Gr. Salie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Salie

Salie

14-10-2009 om 10:31

Toevoeging

Ik ben dus eigenlijk benieuwd of een klein beetje grote resultaten kan opleveren.
Mijn dochter heeft dyspraxie met daarbij een wat hogere intelligentie. Rustig, maar snel afgeleid, doordat haar hersenen op volle toeren draaien.
Het meeste wat ik hier lees is dat ze wat hogere doseringen krijgen.

Guinevere

Guinevere

14-10-2009 om 12:35

Ja, hier

Zoon (7, 22 kg) krijgt hier 10 mg Medikinet CR per schooldag. En dat is niet veel geloof ik. Meestal is dat wel genoeg voor hem, behalve als hij een heel heftige dag heeft, maar da's dan jammer. Zijn concentratie is er trouwens niet erg door vooruit gegaan, maar hij is nu tenminste niet meer de hele tijd aan het stuiteren.
Het gaat meestal zo dat je in het begin verschillende hoeveelheden uitprobeert, om te kijken wat het meest ideaal is. Bij ons is een lage dosering dus prima. Hoe laag hebben ze de dosering voorgesteld?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

14-10-2009 om 15:54

Dosering

Mijn zoontje (AHDH, 8 jaar, 23 kg) krijgt 's morgens 5 mg Methylfenidaat en tussen de middag. Geen avonddosering en niet in het weekend/vakanties. Net genoeg om zijn ergste onrust weg te nemen en hem in staat te stellen zich beter te kunnen concentreren op school. Dit na twee Ritalin trials van een maand met verschillende doseringen en placebo's. Op zich werkt het wel maar ik wil toch proberen om Medikinet voorgeschreven te krijgen zodat hij nog maar een pilletje per dag hoeft te krijgen. Daarnaast blijft hij veel last houden van gebrek aan eetlust en dat vind ik ook niet goed.

Salie

Salie

14-10-2009 om 16:27

Guinevere

Dank voor je reactie.
We moeten nog naar een arts toe, dus er is nog niks bekend over welk middel en de hoeveelheid.
Ik ben alleen heel benieuwd naar de ervaringen van kinderen en ouders die dus een kleine hoeveelheid krijgen. Of dat zeg maar de moeite waard is.

Gr. Salie

Salie

Salie

14-10-2009 om 16:31

Elisa

Hoi,

Ik begrijp dat 5 mg niet veel is dus. Ik heb jouw draadje wel een beetje gevolg een tijdje terug. Ik begrijp waarom je naar een ander middel wilt. Hoelang werkt die 5 mg dan ongeveer? En helpt het bij jou zoon goed. Ik bedoel is zijn concentratie wel beter geworden?

Dank voor je reactie.
Gr. Salie

Elisa Gemani

Elisa Gemani

14-10-2009 om 16:48

Salie

In principe werkt een dosis Ritalin (de niet-vertraagde afgifte) ongeveer 4 uur. En ja, ik merk dat de ergste onrust verdwenen is en dat hij zich beter kan concentreren. Maar de (veel voorkomende) bijwerking van misselijkheid/gebrek aan eetlust gaat helaas maar niet over dus vandaar dat ik wil vragen naar een andere vorm van Methylfenidaat. Zoonlief is al aan de kleine en tengere kant dus hij heeft alle energie uit eten nodig...

Guinevere

Guinevere

14-10-2009 om 18:47

De moeite waard

Ja, het is hier zeker de moeite waard. Alleen zitten de verbeteringen 'm hier juist niet op dat concentratiestuk, en daar ben jij voornamelijk naar op zoek begrijp ik. Een hogere dosering gaf hier trouwens ook geen concentratieverbetering, dat hebben we geprobeerd. Maar je weet niet hoe jouw eigen kind op het medicijn reageert totdat je het hebt geprobeerd natuurlijk.
De verbeteringen zitten hier meer in een rustiger kind, dat beter in zijn vel zit. En wie weet komt door die zaken de verbeterde concentratie ook ooit nog een keer. You never know.

Salie

Salie

15-10-2009 om 10:54

Elisa en guinevere

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.
Het is inderdaad puur voor de concentratie. Hoewel een kind wat goed in haar vel zit ook erg belangrijk is.
Ik heb in ieder geval een beetje een idee gekregen wat het doet en kan doen. Met een kleine hoeveelheid dan.
En het is net wat je zegt Guinevere, het is denk ik zeker de moeite waard om te proberen. Stoppen is zo gedaan natuurlijk.
Gr. Salie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.