Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Astrid

Astrid

01-11-2009 om 21:51

Wie heeft recent een pgb verlenging gekregen?

Ik heb nu voor de 4e keer een PGb verlenging aangevraagd voor autistische zoon. Behalve dat zo'n verslag schrijven enorm inspannend is en veel stress geeft (wat een gedoe zeg), krijg ik elk jaar ook stress bij het idee dat het PGB ingekort gaat worden. Er wordt nl. bij de toekenning elke keer gezegd dat ik volgend jaar minder krijg. Ook zag ik dat de regels flink aangescherpt zijn. Ik heb bv. een heleboel hulpverleners die nu een jaar met zoon aan iets werken, maar nu mag je ook maar een jaar aan iets werken en dan moet het klaar zijn. Nou, wij zijn nog helemaal niet klaar! Er moet hier 100x geoefend worden voordat iets doordringt.

Ik hoop dus maar dat we nog wat krijgen (en liefst wat ik gevraagd heb).
Wie heeft recent een verlenging gehad? Ben erg benieuwd, al is elke situatie anders.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ari69

Ari69

01-11-2009 om 23:34

Hier twee pgb's

en voor jongste, zonder problemen verlenging. Ik werd, in verband met de veranderde indeling, gebeld door jeugdzorg en had een gesprek van ongeveer een half uur. We hebben even veel uren als voorheen, alleen krijgen we minder voor de logeeropvang.
Voor onze oudste loopt het nog, de herindicatie is op papier gezet en ik hoop dat het wordt toegekend. Hier ook weinig vooruitgang, er zijn een hoop zaken waarbij ze langdurig begeleid moet blijven. We hopen er het beste van! Succes voor jullie, ik hoop dat het goed komt!

Jessy69

Jessy69

02-11-2009 om 10:56

Hier

net de toekenning binnen gekregen. Evenveel uren als vorig jaar. Idd staat erin vermeld dat je een jaar mag oefenen op dingen en erbij staat dat als we volgend jaar weer verlenging willen dat er dan een recente diagnose bij moet (ja duh, alsof autisme opeens verdwijnt...).

Maar goed dat zien we volgend jaar wel weer.

Jessy69

Jessy69

02-11-2009 om 16:35

Fladder

Uit jouw verhaal maak ik dus op dat als ik volgend jaar verlenging van pgb wil, ik beter nu alvast kan beginnen aan die diagnose???

Wat een waanzin toch allemaal.

MM.

MM.

02-11-2009 om 22:35

Hier idd minder

Hier is alles geschrapt wat ik besteedde aan niet-professionele hulp.

Mijn vaste oppas mag nog een halfjaar een paar uurtjes per week komen voor een normaal loon, daarna wordt zoon (met stevige ASS) geacht zonder te kunnen, hij is dan net 13. Ik mag van BJZ heus nog wel oppas voor hem inhuren, alleen niet op kosten van de awbz.

Logeeropvang had ik geregeld met mijn oudste dochter, die daar haar weekend voor vrijhield naast haar fulltme baan. Is ook geschrapt, zoon mag van BJZ heus nog wel uit logeren, maar familie-opvang is een zogenaamde voorliggende voorziening, dochter moest het maar voor nop doen, daar krijg je geen awbz-geld voor.
Het alternatief, logeren in een groepje met andere kinderen met autisme, vonden ze ook niet nodig: als het ging om de sociale kant van omgang met andere kinderen moest zoon maar naar een clubje (alsof die nog ergens puf voor heeft na schooltijd, net in het VSO begonnen!) en uit logeren ter ontlasting van het gezin was ook niet nodig, vond BJZ, want ik was zo stom geweest om te verzuchten dat zoon een schat van een kind is maar dat ik me vooral overbelast voel door al het gedoe en geregel eromheen. Hup, daar ging de logeeropvang het raam uit.

Tja, dacht ik de vrijheid te hebben gekregen om met pgb de mensen in te huren die je graag wilt, die je kent en vertrouwt, is het weer niet goed...

Mijn ervaring (Zuidoost-Brabant) is dat het aanzienlijk strenger is geworden.

MM

koentje

koentje

03-11-2009 om 16:53

Maar mm

zeg nu zelf als je zegt dat je eerder overbelast bent door het regele en gedoe dan moet het toch een verademing zijn om geen PGB meer te krijgen??? Ik snap deze opmerking echt niet hoor. Of zie ik nu iets belangrijks over het hoofd?

Ik heb net vorige week een herindicatiegesprek gehad aan de telefoon en dit ging prima. We krijgen een andere klasse en geen individuele begeleiding meer (waar we toch al niets aan uitgaven) en per saldo gaan we er iets op vooruit zelfs. Tot ze over , wat is het 1 of 2 jaar, weer komen vragen of de wonderbaarlijke genezing al heeft plaats gevonden...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.