Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Yes, dochter fietst

Onze dochter Jet (bijna 8) kan fietsen! Door verschillende problemen zag het er naar uit dat ze dat nooit zou kunnen beheersen. Na twee jaar begeleiding door een ambulant begeleider boekten we nog niet zo veel vooruitgang. Ze vond het altijd doodeng als de goeie man langskwam, omdat ze het idee had dat ze moest presteren. Ook als wij met haar oefenden, voelde ze dat als druk en op een gegeven moment hebben we het maar op zijn beloop gelaten.
Na een gesprek met de fysiotherapeute op haar school, heeft zij (de therapeute dus) het spelenderwijs weer opgepakt met onze dochter. Jet is begonnen op een klein kinderfietsje en ineens wilde ze gisteren ook op haar eigen fiets thuis (let wel: zonder zijwielen). Zadel iets lager gezet en... weg was ze. Ik ben zo ongelooflijk trots, maar aan de andere kant was het een raar gevoel dat ze alleen de vrijheid tegemoet ging. Dat ik haar letterlijk losliet.
Bij terugkomt hoorde ik "boem" en zag nog net dat ze mijn Suzuki niet kon ontwijken. En ach... die kras de auto zie ik maar als de slagroom op het toetje!!!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

13-10-2009 om 23:35

Blijvende herinnering

je hebt in elk geval een blijvende herinnering en elke keer als jij in de auto stapt zie je je dochter weer fietsen.
Lijkt me heerlijk zo'n trots gevoel.

Gaia*

Gaia*

14-10-2009 om 08:44

Kracht

Wat goed van je dochter! Dit was gewoon haar moment. Maar ook haar keuze. Willen geeft de meeste kracht. En wow, dat heeft ze dus.

Ja wat schrijf je dat mooi. ik zie het zo voor me dat ze voor je wegfietst en dat je haar ziet gaan. los

Gefeliciteerd genieten van je 'trots zijn'!

Gaia

Roos Vicee

Roos Vicee

14-10-2009 om 09:21

Woow!

Ik zit hier met kippenvel op mijn hele lijf jouw berichtje te lezen! Wat geweldig zeg! En idd ik vind ook dat je het heel mooi omschrijft zoals je het voelde: letterlijk loslaten... En dan dat "boem" er ging echt even een schrikreactie door me heen toen ik dat las haha. Gelukkig is het alleen maar een krasje... Wat kan het schelen, je dochter fietst helemaal zelf!

Guinevere

Guinevere

14-10-2009 om 18:59

Gefeliciteerd!

Van harte met deze geweldige prestatie! En nu...doorpakken he!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.