anna van noniemen
19-01-2011 om 20:52
Zit even trots te zijn ;-)
Zoon mocht vanavond mascotte zijn bij ajax-feijenoord en liep zojuist in beeld met een feijenoordspeler het veld op! Ben benieuwd naar zijn verhaal!

Guinevere
19-01-2011 om 20:59
Heel leuk
Heel leuk inderdaad!
Ik ben ook heel trots. De hoornleraar van zoonlief was behoorlijk blij met zijn vorderingen. Weer eens wat anders dan dat gezeur op school.

Bikkel
19-01-2011 om 21:45
Geweldig en een ot-vraagje
Dat is leuk!! Vooral voor je zoon, lijkt me wel grote indruk maken, zoiets op een jongen. Zou mijn zoon ook leuk vinden maar dan wel aan de hand van een speler van een andere ploeg ).
En dan de ot-vraag: hoe gaat het met je zoon in de brugklas? Vorig jaar was er van alles mis was rond de NIO-toets etc waardoor er niet helemaal uitkwam wat er in zat. Komt dat er nu wel uit?

anna van noniemen
19-01-2011 om 21:55
In de brugklas (beetje ot)
gaat het eigenlijk best wel goed! Hij haalt mooie cijfers, heeft wel een wenperiode gehad waarin er ook genoeg dingen misgingen in gedrag, maar dat hebben we toch kunnen oplossen (er was 1 moment een dreiging dat hij misschien wel van school moest, het is tenslotte regulier). Ik heb op school wel de vinger aan de pols, ik denk nog steeds dat de NIO niet een juiste weergave is geweest, hij haalt niet alleen maar 10-en, maar toch wel redelijk vaak. En soms voor vakken waarin ik het niet eens verwacht
Zijn rapport was dan ook super, geen enkel cijfer onder de 7,6. Er zijn daarna wel een paar onvoldoendes gescoord, maar ondanks dat staat hij overal nog ruim voldoende voor. En zo zag ik vandaag weer een 10 voor wiskunde. Ik heb dus ook met de ambulant begeleider gesproken en wel aangegeven dat Basis misschien toch wel een te laag nivo voor hem zou kunnen zijn, en dat een opstap naar kader wel in de gaten gehouden moet worden, omdat verveling in het verleden ook verkeerd is verlopen. Daarbij, met Kader kan hij naar een iets hoger nivo MBO doorstromen en daardoor een kortere route naar "succes" hahahaha....
Hoe dan ook , we houden het in de gaten. Zijn huiswerk doet hij prima, maakwerk heeft hij meestal op school al klaar, dus alleen leerwerk. Wel denk ik, met iets meer tijd daarin van zijn kant zou hij toch nog hoger kunnen scoren (soms is hij in een kwartier klaar, zegt ie) en bij SO's of repetities maakt hij wel wat slordigheidfoutjes (schrijffouten waardoor er ineens een heel ander woord staat dan bedoeld). Dat is jammer...

Bikkel
19-01-2011 om 22:09
Super
Dat klinkt goed en positief. Hopelijk kan hij inderdaad opstromen. Fijn dat hij als een tierelier gaat. En ja, die slordigheidsfouten en het te snel willen doen, dat ken ik ook van mijn zoon. Hij doet zijn best om alles intensief te lezen en alle instructies uit te voeren maar dat lukt dan weer net niet.
Vanavond zal het wel laat worden voor je zoon, ik neem aan dat hij ook de wedstrijd bekijkt.

anna van noniemen
19-01-2011 om 22:23
Laat wordt het zeker
want hij mag op de hoofdtribune (!) de wedstrijd volgen samen met 1 begeleider, vaders in dit geval...